Povestea timişorenilor care construiesc cargo-bikeuri pentru vânzătorii din Paris, Copenhaga, München sau Londra

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Timişorenii de la BicileTeMe au realizat cargo-bikeuri pentru vânzare de cafele, sucuri, clătite, îngheţată, covrigi, flori, candy-bar sau pe post de stand de promovare, cum este cel din Cetatea de la Alba Iulia.

Arhitecţii Mihai Borcescu şi Raul Gârleanu, care au deschis la Timişoara, în urmă cu cinci ani, BicicleTeMe, primul atelier de de restaurare, proiectare şi realizare de biciclete, au pus la punct construirea unor biciclete mai aparte. Este vorba de cargo-bikeuri. Sau cu alte cuvinte, acele vehicule pe trei roţi care au rol de tarabă sau stand de vânzare. 

Au început timid, cu realizarea unei comenzi. Apoi au acceptat încă una, şi încă una. Până când acest tip de bussines a început să se dezvolte din ce în ce mai mult în Timişoara, apoi şi în restul ţării. Arhitecţii de biciclete au ajuns acum să fabrice cargo-bikeuri pentru Occident. 

Acum doi ani a venit cineva la noi cu o cerere mai ciudată la acea vreme. Să-i facem un cargo-bike. Trebuia să fie cu trei roţi, pentru vânzarea de cafea. Iniţial am vrut să refuzăm. Dar pentru că era totuşi altceva, am acceptat. La o săptămâna au venit încă două persoane, pentru sucuri şi freshuri. Aşa au început să vină comenzi constant, din toată ţara, iar apoi din străinătate”, a declarat Mihai Borcescu.

image


 

Prima bicicletă utilitară pentru străinătate a fost trimisă tocmai în Anglia. Următorul tot în Marea Britanie a ajuns. Comenzile au început să vină apoi din Germania, Danemarca, Franţa, Italia sau Olanda. 

image


 

Am realizat cargo-bikeuri pentru vânzare de cafele, sucuri, clătite, îngheţată, covrigi, flori, candy-bar, am făcut un cargo-bike pentru proiectul Borcanul cu ulei, cu care se transportă uleiul folosit care se colectează de la populaţie. Iar printre preferatele noastre este cel comandat pentru Cetatea Alba Iulia, care este pe post de stand de promovare. Am primit mână liberă din partea lor şi am făcut ceva exclusiv după placul nostru. Pe locul doi este un cargo-bike făcut pentru Danemarca, pentru vânzare de smoothie şi freshuri. Am făcut un cargo-bike şi pentru transportul copiilor”, a mai spus Borcescu.

image


 

Tinerii afacerişti cu cargo-bikeuri au început să apară pe bandă rulantă în toată ţara. Iar vorba că la Timişoara sunt doi băieţi care produc la comandă, aceste vehicule comerciale s-a răspândit rapid. Multe comenzi primesc din Bucureşti, în zona de vest, au produs cargo-bikurile aflate pe străzile şi pieţele Timişoara, Arad, Oradea, Lugoj, au trimis şi în Ardeal, la Sibiu, Braşov sau Cluj, şi au ajuns până şi în Moldova, la Iaşi, Bacău sau Botoşani. 

image


 

Iniţial nu ne-am dat seama că am contribuit la dezvoltarea unui nou tip de comerţ. În ultimul timp suntem conştienţi de acest lucru şi chiar ne gândim să facem o linie de producţie de cargo-bikeuri. Am observat că tinerii îşi doresc o afacere proprie. Din experienţă, am văzut că e important să se ocupe de ea, altfel nu te poţi dezvolta”, a mai declarat Mihai Borcescu. 

image

În acest moment, pe străzile din Londra sunt trei cargo-bike-uri făcute la Timişoara, tot trei sunt şi în capitala daneză, Copenhaga. Două sunt la München şi unul la Paris. 

image

Un cargo-bike construit de cei de la BicicleTeMe nu costă puţin. Preţurile pleacă de la 3.500 de lei şi pot ajunge la 16.000 de lei, în funcţie de complexitate şi de piesele alese.

 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite