FOTO Bijuteria „fascistă” din garajul city-managerului Timişoarei: „Mi-e teamă să ies cu ea prin oraş”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sorin Drăgoi, city-managerul Timişoarei, este un mare pasionat de maşini retro. Omul de afaceri deţine o piesă foarte rară, un autovehicul Fiat Balilla 508, fabricat în 1939.

Sorin Drăgoi, city-managerul din Timişoara, pasionat de maşini „oldtime”, deţine una din cele mai interesante autovehicule din capitala Banatului. Drăgoi are în colecţie un Fiat Ballila, fabricat în Italia, în 1939, adică în epoca lui Benito Mussolini. Ca atare, nu întâmplător este şi numele maşinii: „Balilla” fiind o organizaţie fascistă pentru copii între 8 şi 14 ani, supuşi unei intense forme de antrenament fizic şi ideologic, al cărei scop era formarea generaţiilor viitoare în spiritul fascismului.
 

Maşina Fiat Balilla 508 deţinută de Sorin Drăgoi a fost fabricată special pentru coloniile italiene (Eritreea, Somalia, Libia, Etiopia). Astfel că automobilul are volanul pe dreapta. 

„Este o maşină rară, deoarece sunt foarte puţine exemplare. Fiat a făcut versiunea Balilla cabrio cu volan pe dreapta pentru ţările coloniale. Eu am cumpărat maşina în anul 1998. Am dat pe ea 2.500 de dolari, dar apoi, ca orice oldtimer, a trebuit să investesc mulţi bani în ea. Cred că am mai băgat încă de trei ori cât a costat investiţia. Când am luat-o eu era roşie cu aripile albe. A trebuit să aduc bările din Italia, am schimbat tapiseria, iniţial avea piele de Cordoba, am umblat la motor, sistemul de frânare. Chiar acum am terminat din nou cu verificările tehnice”, a declarat Sorin Drăgoi.

image

Maşina lui Drăgoi are un motor de 1100 cmc, benzinar, are două uşi, iar viteza maximă este de 60 kilometri pe oră. 

City-managerul susţine că nu are de gând să vândă vreodată maşina, însă valoarea ei, în România, depăşeşte 12.000 de euro.

Din păcate, în România nu are valoare. Preţul la noi ar fi undeva la 12.000 de euro, afară însă este cam 20.000 de euro. Dar eu nu o vând. Pentru mine are valoare sentimentală”, a afirmat Drăgoi.

image

Pentru că o maşină retro trebuie să circule, nu să stea numai în garaj, Sorin Drăgoi este văzut destul de des la volanul „Balillei”.

„În timpul săptămânii evit să merg cu ea. Mi-e teamă să ies cu ea prin oraş. La cum se circulă, Doamne fereşte, dacă te loveşte unul de abia găseşti piese originale. Trebuie să le comanzi de pe Internet, aştepţi foarte mult după ele. Particip însă cu ea şi la toate retroparadele care se organizează în Timişoara”, a mai spus Sorin Drăgoi. Acesta a ieşit cu maşina şi la retroparada primăverii, care s-a organizat, sâmbătă, la Timişoara.

image

Fiat Balilla 508 (cu motor de 995 cmc) a început să fie produs în anul 1932, fiind asamblate în fabricile din Cehoslovacia, Germania, Polonia şi Franţa. Începând din anul 1937 a apărut noua versiunea cu motor de 1100 cmc, fabricat până în anul 1953.


Citeşte şi:

Circula pe străzile Timişoarei după Al Doilea Război Mondial. Povestea celui mai bătrân autoturism din oraş
 

Fotografii neştiute din Timişoara anilor '40. Ofiţeri nazişti fericiţi să se afişeze cu proprietarul unei maşini Dodge superbe

FOTO Maşinile timişorenilor în perioada interbelică: „Preferau modelele făcute în Europa: Mercedes, Ford, Opel sau Fiat. Circulau şi zece Rolls-Royce-uri“
 

FOTO Maşinile fabricate în vestul României: Marta, prima de pe teritorul ţării, Malaxa, cea „furată“ de sovietici, şi „Lăstunul“ visat de Ceauşescu


O maşină de legendă din America – din filmele cu Clint Eastwood, Robert Redford sau Kim Basinger, pe străzile din Timişoara

FOTO Un Ford Mercury Monarch fabricat în 1979 face furori pe străzile Timişoarei

FOTO Bijuteriile pe patru roţi care fac turul României au ajuns la Timişoara. Mărcile de epocă Rolls-Royce, Buick, Plymouth şi Dodge atrag privile tuturor

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite