După ce i-a pierdut pe şvabii de la Mercedes, Timişul visează la bavarezii de la BMW

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Fabrica Mercedes de la Kecskemet
Fabrica Mercedes de la Kecskemet

Primarul Lugojului a recunoscut, anul trecut, că bavarezii de la BMW s-au interest de un teren de 100 de hectare. Premierul Victor Ponta nu a dezvăluit numele fabricii de automobile care va veni în România

După ce a pierdut fabrica Mercedes din cauza neseriozităţii, judeţul Timiş ar putea avea totuşi o fabrică germană de automobile. 

Premierul Victor Ponta a anunţat la sfârşitul săptămânii trecute, păstrând misterul asupra numelui, că o companie celebră de automobile din Germania va deschide o fabrică în România. 

“Zilele trecute, în şedinţa de guvern, pe lista confidenţială, pentru că aşa a fost înţelegerea, am aprobat un memorandum de înţelegere cu una din cele mai mari şi mai prestigioase companii din Germania, care va deschide o fabrică în România. Nu ştiu dacă e cea mai mare, dar poate că e una din cele mai faimoase. Înţelegerea dintre noi este să anunţăm împreună acest lucru”, a spus Victor Ponta, care a adăugat doar că este dintr-un domeniu “foarte drag” României. 

Premierul a declarat că anunţul despre investiţie se va face după ce boardul companiei va aproba decizia în acest sens. 

BMW de Lugoj?

Specialiştii din domeniul economic din Timiş au anunţat deja că noua fabrică de autoturisme va fi deschis în Vestul ţării, preferat pentru zonă de investiţii de companiile din Germania.

Interesant este că imediat după ce Mercedes a deschis fabrica la Kecskemét, presa din Germania a lansat zvonurile că BMW caută să deschidă o fabrică în Europa de Est. Locaţiile anunţate de presa germană au fost: Slovacia şi România, cu şanse mai mari însă pentru prima ţară. 

Tot în acest context, a apărut declaraţia edilului din Lugoj, Francisc Boldea, a cărui informaţie care nu a prea fost luată în seamă. 

"Din surse neverificate încă, am aflat că producătorul bavarez BMW s-a arătat interesat de construirea unei fabrici la Lugoj. Pentru aceasta ar avea nevoie de 100 de hectare de teren, iar noi ar trebui deja să ne orientăm spre aceste aspect. Discuţia este la un nivel de principiu şi nu am informaţii sau oferte concrete”, a spus Francisc Boldea.

Mercedes a fugit la Kecskemét

Mercedes Benz ar fi dorit să deschidă fabrica în România, fiind luat în calcul judeţul Timiş, însă oficialii concernului german au renunţat la idee din cauza neseriozităţii, a infrastructurii precare şi a rechinilor imobiliari care au umflat preţurile odată ce au aflat de intenţia nemţilor de a investi aici.
 

„În primul rând, a câştigat infrastructura şi faptul că suntem convinşi că oamenii de aici vor respecta termenele şi toate promisiunile. S-au dovedit mai serioşi în negocieri. A contat şi calitatea specialiştilor şi a meseriaşilor“, a declarat, în 2010, Michael Freis, preşedintele Mercedes-Benz Hungary. 

România a ratat asfel o investiţie de 800 de milioane de euro, peste 3.000 de locuri de muncă şi statutul de cea mai importantă ţară în materie de construcţie de autovehicule din regiune. 

Prezenţa companiei la Timişoara ar fi însemnat înfiinţarea unui număr important de alte firme conexe care ar fi creat locuri de muncă. Pe poarta fabricii de la Kecskemét ies anual 150.000 de maşini, din modelul B-Klass.

Şi Audi ne-a făcut cu mâna

Interesant este că în 2010 au existat voci care spuneau că Audi caută o locaţie să deschidă o fabrică în România, dar într-un final celebrul concent din grupul Volkswagen s-a reorientat tot către vecinii noştri de la Vest, la Gyor. 

Ungaria a fost preferată pentru infrastructura solidă de furnizori şi forţa de muncă de înaltă calificare. 

Planul privind noua fabrică din Gyor arăta clar că grupul Volkswagen urmăreşte obiectivul declarat de a deveni cel mai mare producător auto la nivel mondial. 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite