Cum se calculează punctajul pe baza căruia sunt permise evenimentele la care participă mai puţin de 1000 de persoane

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comitetul Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a decis interzicerea evenimentelor publice cu mai mult de 1.000 de persoane. Totodată, autorităţile au decis ca pentru fiecare eveniment cu mai puţin de 1.000 de participanţi să se solicite avizul Direcţiei de Sănătate Publică, ce va fi emis în urma unei analize de risc. Pentru evenimentele cu mai puţin de 200 de persoane nu e nevoie de aviz.

Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă a decis că pentru evenimentele la care participă mai puţin de 1.000 de persoane e nevoie de un aviz al Direcţiei de Sănătate Publică. Pentru evenimentele organizate pe domeniul public, avizul de la DSP este solicitat de comisiile de ordine publică din cadrul primăriilor.

Pentru evenimentele organizate în spaţii private (concerte, competiţii sportive, slujbe religioase) e nevoie ca organizatorii să transmită o solicitare Direcţiei de Sănătate Publică Timiş pe adresa secretariat@dsptimis.ro cu toate detaliile legate desfăşurarea evenimentului şi cu datele de contact ale solicitantului.

Organizatorii evenimentelor trebuie să ştie că analiza de risc se face în baza a nouă criterii. Din acest motiv, este important ca în solicitare să ofere informaţii cu privire la următoarele aspecte:

Punctaj evenimente coronavirus
Punctaj evenimente coronavirus

Estimarea riscului pentru eveniment:
• Scazut:  Scor 9-14 ar putea aparea o parte din timp
• Moderat: Scor 15-19
• Ridicat: Scor peste 20

„În urma estimărilor de risc din care reiese un nivel „Scăzut” sau „Moderat” evenimentele se pot organiza, dar organizarea lor nu exculde un risc de apariţie a propagării transmiterii infecţiei. Pentru un rezultat al estimării din care reiese un nivel „ridicat” riscul este de aşteptat să apară în majoritatea circumstanţelor şi astfel nu este încurajata organizarea lor”, transmit reprezentanţii DSP, potrivit cărora „organizatorii de evenimente ar trebui sa stabileasca legaturi directe cu autoritatile de sanatate publica locale si nationale, precum si cu furnizorul local de servicii de sanatate pentru eveniment”.

„În echipa de organizare a unui eveniment ar trebui să existe o persoană de legătură desemnată şi, de asemenea, o persoană desemnată din direcţia de sănătate publică. Trebuie menţinut un contact regulat pe toata perioada planificării pentru a schimba informaţii, evaluări de risc şi planuri. Canalele de comunicare între institutiile publice, organizatori şi public ar trebui să fie convenite în prealabil”, se mai arată în comunicatul DSP Timiş.

Timişoara

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite