Carpatair continuă lupta cu Wizz Air şi Aeroportul Timişoara

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Aeromavele companiei Carpatair se vor rări pe Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" Timişoara
Aeromavele companiei Carpatair se vor rări pe Aeroportul Internaţional "Traian Vuia" Timişoara

Directorul Carpatair acuză Aeroportul din Timişoara de “măsuri discriminatorii”, “distorsionare gravă a concurenţei” şi “prejudicierea companiei”.

În urma articolului publicat de Adevărul despre situaţia tensionată dintre Carpatair şi Aeroportul Timişoara, reprezentanţii companiei de aeronave şi-au exprimat un punct de vedere, prin vocea directorului Nicolae Petrov.

Acesta acuză conducerea aeroportului de “măsuri discriminatorii”, “distorsionare gravă a concurenţei” şi “prejudicierea companiei”. 
 

Carpatair cere despăgubiri de peste 10 milioane de euro,  motivând că aceasta este pierderea companiei în urma tarifelor practicate de aeroport.


“Suma de 10.5 milioane reprezintă doar o parte a prejudiciilor despăgubirea cărora compania Carpatair le solicită Aeroportului Timişoara ca urmare a măsurilor discriminatorii practicate de către acesta în perioada 2008 -2012. Suma menţionată se referă doar la o perioadă din anii 2010-2011, când datorită politicilor tarifare ilegale practicate de conducerea aeroportului Timişoara a fost voit favorizat un concurent direct”, a declarat Nicolae Petrov. 
 

Conform directorului Carpatair, compania maghiară Wizz Air beneficiază de ajutoarele de stat acordate ilegal de Aeroportul Timiloara. 


“Acesta a condus la distorsionarea gravă a concurenţei pe acest aeroport şi la prejudicierea companiei Carpatair. În plus faţă de acţiunea de recuperare a prejudiciilor cauzate Carpatair a mai depus şi o cerere de chemare în judecată prin care solicităm instanţelor să oblige Aeroportul Timişoara să recupereze neîntarziat de la Wizz Air suma de 4 milioane euro - ajutor de stat ilegal acordat companiei maghiare în perioada de referinţă 2010-2011– ajutor care a fost anulat prin decizia irevocabila a Curţii de Apel Piteşti din 16 noiembrie 2012. 


Acţiunea noastră este justificată de faptul că reprezentanţii conducerii Aeroportului refuză să recupereze această sumă din iniţiativa proprie. Valoarea totala a ajutorului de stat pe care AIT este obligat să-l recupereze de la beneficiar până în prezent – lucru pe care nu l-a făcut - se ridică în acest moment la peste 6,5 milioane euro, ţinând cont şi de sentinţa irevocabilă din 16 mai 2012 a Camerei de Arbitraj de la Cluj, care a obligat Wizz Air la plata a 2,5 milioane euro. Această suma totalizează datorii ale Wizz Air către AIT vechi încă din 2009 şi pe care conducerea Aeroportului Timişoara nu le-a recuperat nici în prezent”, a mai spus directorul Carpatair.

Reprezentanţii aeroportului au susţinut că şi carpatair a beneficiat de reduceri, discounturile fiind făcute pe baza numărului de clienţi. 


Conform celor la Aeroporul Internaţional “Traian Vuia”, Carpatair are o datorie faţă de ei de aproape 3 milioane de euro pentru servicii aeroportuare şi chirii. Motiv pentru care, Carpatair nu mai poate folosi aeroportul decât dacă plăteşte taxtele cu o zi înainte.


“Aceste sume sunt contestate de  Carpatair în instanţele de judecată pe motiv că au fost facturate abuziv de către Aeroportul Timişoara tocmai pentru a favoriza Wizz Air”, mai spune Petrov.


Au cerut sprijin de la Ministerul Transporturilor


Nicolae Petrov susţine că a prezentat situaţia companiei pe care o conduce în relaţia cu Aeroprtul Timişoara ministrului Transporturilor, Relu Fenechiu, ca reprezentantul acţionarului majoritar - statul român.


“Am prezentat situaţia gravă creată de conducerea Aeroportului Timişoara având în vedere că Aeroportul Timişoara este intreprinderea furnizor al ajutorului de stat care distorsionează concurenţa - îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transportului”, a mai spus Nicolae Petrov.

Reamintim că Ministerul Transporturilor deţine 80 la sută din acţiunile Aeroportului Timişoara, în timp ce Fondul Proprietatea are 20 de procente.  


Carpatair şi-a redus numărul zborurilor de pe aeroportul din Timişoara de 35 la la 12, iar în viitor iau în calcul şi alte retrageri de pe cel mai mare aeroport din zona de vest. 


“Este normal să facem aşa şi să reducem numărul zborurilor de pe Timişoara aflându-ne în al cincelea ani de discriminare din partea conducerii Aeroportului Timişoara şi să ne orientăm pe dezvoltarea businessului cu zboruri directe de pe alte aeroporturi ocolind Timişoara. Vorbim aici de zboruri directe din Chişinău spre Roma, Veneţia şi Milano, din Bacău spre Roma şi Milano şi din Craiova spre Roma - şi vor mai urma şi altele. În acest fel, Aeroportul Timişoara riscă să nu mai fie beneficiarul principal al zborurilor Carpatair”, a mai declarat Petrov.

"Deţinem unul dintre cele mai bune punctaje în urma controale la nivel naţional şi european"

În ceea ce priveşte numărul incidentelor în care sunt implicate aeronave Carpatair, prezentate de Adevărul, directorul companiei afirmă că au fost repectate regulamentele oficiale ale ICAO şi EASA care stabilesc catogorisirea diverselor situaţii de aviaţie. 


“Siguranţa zborurilor Carpatair, ca şi a celorlalte companii aeriene europene, este verificată continuu şi periodic atât de autorităţile aeronautice române prin programe de audituri foarte exigente cât şi de autorităţile statelor europene unde operăm. Toate controalele respective printre care şi verificările SAFA (program de monitorizare astandardelor europene de siguranţă a zborurilor) avute pe aeroporturile pe care operăm în Europa arată conformarea întocmai a noastră celor mai înalte cerinţe de siguranţă. Acest lucru este confirmat şi de faptul că deţinem unul dintre cele mai bune punctaje în urma acestor controale la nivel naţional şi european.

În plus, cele 5 certificări IOSA (IATA Operational Safety Audit), obţinute ca urmare a auditurilor pe care Carpatair le-a trecut cu brio la fiecare doi ani, începand din 2005 ultimul având loc chiar în această primăvară, confirma încă o dată nivelul înalt de siguranţă al zborurilor Carpatair. Credem că aceste date incontestabile sunt cele care dau adevărata apreciere standardelor companiei şi nu incitările la discreditare din partea conducerii Aeroportului Timişoara la care asistăm tot mai des în ultima perioadă”, a mai spus Nicolae Petrov.

Citiţi şi:

Zboruri extreme cu Carpatair: incidente ţinute la secret
 

Timişoara



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite