Spoturile cu Brâncuşi fals, interzise de CNA, dar difuzate de televiziuni. Asociaţia „Proiect Urban“ a depus o nouă plângere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Asociaţia «Proiect Urban» a depus, în această dimineaţă, o nouă plângere la Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) cu privire la difuzarea spoturilor de promovare a CEC Bank cu Brâncuşi jucat de un actor, asta după ce, în urmă cu aproximativ o aproximativ o săptămâna, CNA a luat decizia de a interzice aceste reclame.

Pe unele dintre spoturile de promovare a CEC Bank cu Brâncuşi jucat de un actor apare menţiunea «dramatizare», dar Asociaţia Proiect Urban consideră că acest lucru nu este suficient pentru intrarea în legalitate, aşa cum se speficiă în decizia CNA: „Asociaţia solicită Consiliului Naţional al Audiovizualului să analizeze şi să decidă asupra modului în care hotărârea de intrare în legalitate a fost respectată şi sancţionarea persoanelor vinovate în caz contrar. Considerăm că difuzarea spoturilor incriminate în forma iniţială cu afişarea menţiunii «dramatizare» nu este decât o încercare de eludare a decizie CNA, care nu are în vedere spiritul prevederilor legale reţinute a fi fost încălcate iniţial. Termenul de dramatizare nu lămureşte publicului asupra faptului că imaginea, vocea şi textul nu aparţine marelui sculptor, cu atât mai mult cu cât până la data emiterii deciziei CNA s-a creat impresia de autentic, de mărturie a lui Brâncuşi“.

Varianta «dramatizare», uitată

În sesizarea depusă la CNA, preşedintele Asociaţiei Proiect Urban, Dan Podaru, atrage atenţia că mai multe televiziuni au difuzat chiar varianta în care nu apare menţiunea «dramatizare»: „În plus, în ziua de 4 şi 5 noiembrie 2014, am fost sesizaţi de diverse persoane asupra faptului că au fost difuzate de posturile Pro TV şi B1 TV spoturi care nu conţineau nici măcar menţiunea «dramatizare».

Solicităm CNA să verifice monitorizările de la datele solicitate, iar în cazul în care acestea vor releva faptul că spoturile au fost difuzate în forma iniţială, considerăm că se impune sancţionarea cu maximă exigenţă a persoanelor vinovate: agenţia de publicitate Papaya Advertising şi beneficiarul spoturilor CEC Bank". 

O nouă decizie 

Asociaţia solicită ca CNA să oblige agenţia de publicitate şi televiziunile să difuzeze mesaje elocvente cu privire la decizia CNA la orele la care spoturile au fost difuzate iniţial, precum şi sancţionarea încălcării deciziei CNA. De asemenea, Dan Podaru mai cere emiterea unei decizii care „să clarifice care sunt elementele care conduc la încălcarea reglementărilor menţionate în decizia de intrare în legalitate pentru a nu crea «portiţe» pentru eludarea viitoare a aceloraşi reglementări“

În spoturile în care Brâncuşi apare în imagini şi vorbeşte despre creaţia sa este vorba de o refacere a unei filmări autentice cu ajutorul unui actor şi prelucrarea unor precepte atribuite marelui sculptor. 

Citeşte şi

VIDEO CNA a interzis spoturile de promovare a CEC Bank cu Brâncuşi fals

CNA, solicitat să analizeze cât mai repede reclamele controversate cu Brâncuşi

Spoturile CEC Bank cu Brâncuşi spun povestea adevarată a „Coloanei Infinitului” şi a „Mesei Tăcerii”

Reacţia producătorului reclamelor controversate cu Brâncuşi: spoturile au la bază o doză de imaginaţie

Târgu-Jiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite