Sexy-gorjeanca şofer de TIR în Spania: „La început, colegii mă apelau prin staţie să mă opresc cu ei la o cafea. Este o muncă dură, nu ai timp de coafor“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Crina Micnescu
Crina Micnescu

Crina Micnescu (40 de ani), din Gorj, lucrează ca şofer profesionist în Spania şi îmblânzeşte cu succes un mastodont cu o greutate de peste 40 de tone.

Crina Micnescu este o gorjeancă de 40 de ani care a moştenit pasiunea pentru maşini de la tatăl ei, fost şofer profesionist. De mică visa să stăpânească volanul şi în urmă cu zece ani şi-a îndeplinit visul: a început să conducă TIR-uri.

„Eram copil şi tata mă lua cu el în cursă. Îmi doream să devin şi eu şofer ca tatăl meu şi să conduc maşini aşa de mari. Nu mi-a fost teamă. Mă consider mult mai în siguranţă în TIR decât într-o maşină mică. În urmă cu zece ani am devenit şofer profesionist şi am obţinut atestele necesare pentru orice fel de transport, chiar şi agabaritice şi pentru produse periculoase sau explozive, mai puţin de transport persoane. Este o responsabilitate şi nu mi-a plăcut, pentru că îmi este incomod. Atunci, toată lumea a fost uimită că vreau să devin şofer profesionist, mai ales că am luat permisul de la prima încercare, atât oraşul, cât şi sala. Doar o singură femeie din Gorj mai profesa ca şofer de TIR“, îşi începe povestea Crina.

Oprită în trafic de poliţişti

Crina a fost o prezenţă inedită pe şosele. A condus în România un tir de culoare roşie, iar poliţiştii o opreau de fiecare dată pentru că nu puteau crede că o femeie este în stare să stăpânească cele mai mari maşini care circulă pe drumurile publice. „Prima maşină a fost un Renault Premium, iar apoi un Man roşu. Poliţiştii mă opreau de fiecare dată. Se luau chiar după mine. Imediat după ce mă opreau îmi cereau să vadă permisul, nu altceva, pentru că nu credeau că sunt şofer profesionist. Primele mele curse au fost pe ruta Târgu Jiu – Craiova. Transportam paleţi la o firmă din Craiova, duceam materiale de construcţie“, povesteşte Crina.

Şoferiţa a făcut curse prin toată ţară. La început, colegii şoferi au rămas mască să vadă o prezenţă blondă la volanul tirului. Cele mai amuzante reacţii le-au avut angajaţii depozitelor unde trebuia să descarce marfa. „Am făcut curse în Ardeal. Duceam de la Târgu Jiu paleţi şi apoi încărcam BCA şi mergeam prin Ardeal, iar de acolo luam adeziv şi duceam la depozitele de prin Târgu Jiu. La început, colegii mei au avut tot felul de reacţii, pentru că erau surprinşi şi mă apelau pe staţie ca să mă opresc cu ei la o cafea. Încet-încet au început să mă cunoască. Am fost prin toată ţara. Cei de la depozitele unde trebuia să duc marfa au fost cei mai uimiţi să mă vadă la volan. Îi sunam la telefon să-i întreb unde trebuie să ajung, iar ei îmi spuneau să le dau şoferul la telefon. Când ajungeam la depozit mă aşteptau toţi, începând de la femeia de serviciu şi până la şefi, pentru că nu credeau“, relatează amuzată Crina.

Criza a alungat-o din ţară

Crina a plecat din ţară în urmă cu cinci ani. Firma la care lucra a început să aibă probleme financiare. Astfel, Crina nu şi-a mai putut achita ratele pentru autoturismul achiziţionat şi l-a pierdut. „M-am gândit că trebuie să fac ceva şi am luat decizia să plec în Spania. Prima dată am lucrat la o firmă care nu a fost serioasă. Eu nu ştiam să vorbesc foarte bine limba spaniolă. Am plecat la o altă firmă de transport şi de atunci lucrez acolo. Patronul a fost suprins plăcut să aibă angajată o femeie. Nu am avut probleme la angajare, deşi eu nu am văzut vreo spaniolă care să lucreze ca şofer profesionist. Am mai întâlnit alte femei la volanul unui tir, dar din Germania şi Olanda. În schimb, în Spania şi în Italia mai sunt românce care profesează ca şofer de tir“, mai spune Crina.

Curse de mii de kilometri

Crina conduce acum un camion Daf şi transportă în Italia peşte şi produse marine. „Sunt remorci frigorifice. Transport marfă cu temperatură controlată. E vorba de peşte proaspăt: peşte spadă, rechini, calamari, fructe de mare. Din Spania duc marfa în Italia şi de acolo încarc sardine şi scoici, pentru că nu se găsesc în Spania. Merg foarte mult în zona Milano. O cursă pe care o fac are o distanţă de 1.600 de kilometri. Am făcut şi curse mai lungi atunci când am fost în Germania, chiar şi de 3.000 de kilometri. Colegii din Spania sunt foarte amabili. Au o altă mentalitate“, adaugă Crina.

Crina are un salariu motivant, dar îşi doreşte să se întoarcă în ţară, să-şi temine casa pe care o are în construcţie şi să-şi deschidă o mică afacere. „Nu vreau să ies la pensie din Spania, pentru că este foarte greu. Eu stau acasă doar şase zile pe lună. Este o muncă dură. Nu ai timp liber. Aproape tot timpul îl petrec în cabină. Sunt multe sacrificii pentru o femeie care vrea să profeseze ca şofer profesionist. Nu prea ai timp de coafor sau lucruri de genul acesta“, povesteşte Crina. Gorjeanca nu a avut parte de accidente. „Marea majoritate a accidentelor sunt cauzate de oboseală. Mie nu mi s-a făcut niciodată somn la volan“, mai spune şoferiţa.

Târgu-Jiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite