FOTO Adio trenuri pe ruta Târgovişte – Pucioasa – Fieni – Pietroşiţa. Hoţii îşi freacă mâinile de bucurie!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nici nu s-a pus bine în aplicare decizia de a închide transportul de călători pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa, că hoţii au şi dat lovitura. Au furat sute de metri de cablu telefonic, lăsând fără semnal gările din nordul judeţului.

“Am păzit această  cale ferată. Vreau să vă spun că de 10 ani  de când sunt primar, nu s-a furat nimic la Pietroşiţa şi am înţeles de la şeful gării că deja, de o săptămână, se încearcă pe tronsonul Pietroşiţa  - Fieni, care este cel mai expus, să se fure şinele de cale ferată. Am înţeles că ieri s-a furat cablul de telefon, o fibră specială care asigură legătura între Fieni şi Pietroşiţa. S-a auzit că se închide calea ferată. Acest tronson va deveni ţinta hoţilor, a declarat Ion Dicu, primarul comunei Pietroşiţa.

Gări pustii, case de bilete închise şi sute de călători nemulţumiţi. Acesta este peisajul dezolant din gările din nordul judeţului Dâmboviţa, după decizia Ministerului Transporturilor de a închide 20 de linii din toată ţara, inclusiv pe cea de la Târgovişte – Pietroşiţa, odată cu 15 mai.

image

Chiar dacă vor mai funcţiona transporturile de marfă, CFR-iştii spun că deciziile “luate din pix” îi vor îngropa în datorii. “Măsura anulării lor, a fost luată, cred eu, dintr-un birou, din pix, fiindcă cei din  CFR Călători nu ştiu realitatea de pe teren. Nu cred că CFR Călători şi-ar putea rezolva problemele financiare, anulând toate treburile de pe o secţie. Trenurile de pe ruta Târgovişte – Pietroşiţa, care circulau, erau puse doar pentru plimbare. Nevoile de transport, pentru copii, pentru elevi, pentru muncitori, nu se puteau rezolva, întrucât trenurile erau puse la ore foarte nepotrivite. Nu respectau niciun program”, a declarat Laurenţiu Antim, şeful staţiei Fieni.

Şefii CFR nu au ţinut cont, atunci când au decis să închidă tronsonul Târgovişte – Pietroţiţa, de faptul că anul trecut a fost realizată o apărare de mal, în valoare de 8,8 milioane de lei, pe distanţa de peste 1 kilometru.

image

Sindicaliştii spun că traseul era unul rentabil. “Nu ştiu dacă la momentul de faţă, CFR îşi permitea să piardă atâţia bani din venituri. Vă dau un singur exemplu, numai la staţia Pucioasa, anul trecut, s-au vândut legitimaţii de călătorie în valoare de 120.000 de lei”, a declarat Liviu Stanciu, lider sindicat CFR Dâmboviţa.

Traseul feroviar Târgovişte – Pietroşiţa este unul dintre cele mai vechi din ţară, cu o vechime de 130 de ani.

20 de trenuri desfiinţate

Ca o măsură de eficientizare a activităţii, CFR Călători renunţă din 15 mai la nu mai puţin de 20 de trenuri care deservesc zone precum Oradea, Baia Mare, Bistriţa, Cluj, Feteşti, Ploieşti şi Târgovişte. În timpul weekendului vor fi anulate garnituri ce deservesc rute spre Craiova, Iaşi, Piteşti, Râmnicu Vâlcea, Sibiu şi Suceava.

Sindicaliştii se aşteaptă ca măsurile de limitare a curselor să fie urmate de disponibilizări colective. CFR SA ar urma să se lipsească de 6.000 din cei circa 23.000 de angajaţi, CFR Călători ar reduce 2.800 din 14.000 salariaţi, iar CFR Marfă îşi va înjumătăţi personalul la 4.000 angajaţi.

Târgovişte



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite