Misterul unui fenomen meteo extrem. Maşini împinse în afara şoselei de o rafală puternică FOTO
0
Informaţia a fost furnizată de Direcţia de Drumuri şi Poduri Iaşi şi confirmată de unul dintre şoferii implicaţi. Potrivit meteorologilor, în zona şi la momentul respectiv vântul a suflat cu 50 de km/h. Un profesor de fizică spune că era posibil, chiar şi aşa, ca vântul să împingă maşinile de pe drum
Trei maşini aflate în mişcare au ieşit de pe şosea şi au ajuns în afara drumului naţional 17 A, pe porţiunea Ratoş - Dorneşti, judeţul Suceava.
Accidentul rutier s-a produs luni, 15 februarie, în jurul orei 17.00, în câmp, pe un drum drept.
Într-o postare pe Facebook, Direcţia Naţională de Drumuri şi Poduri Iaşi spune că incidentul s-a produs din cauza unei rafale de vânt de peste 100 de km/oră, care a împins maşinile de pe carosabil direct pe câmp.
Contactat telefonic, Nicolae Popovici, purtătorul de cuvânt al DRDP Iaşi, a explicat că cele trei autovehicule erau de mari dimensiuni.
Este vorba despre o autoutilitară, un Touareg şi un alt autoturism marca Volvo.
El a spus că vântul a bătut cu putere aproximativ 20 de minute şi că, după incident, angajaţii instituţiei s-au deplasat la faţa locului şi au tractat maşinile.
„Utilajele districtelor de drumuri naţionale Rădăuţi şi Suceava au intervenit de urgenţă în sprijinul conducătorilor auto, tractând autovehiculele înapoi pe carosabil. Nu s-au înregistrat victime, singurul efect fiind sperietura zdravănă din partea şoferilor, care afirmă că nu s-au mai confruntat cu astfel de fenomene meteo”, se arată în mesajul transmis de drumari, pe Facebook.
„Aveam 50 de km/oră”
După apariţia informaţiilor în presa locală, unii cititori au pus la îndoială explicaţia reprezentanţilor DRDP Iaşi cu privire la cauza producerii accidentului. Ei au scris în comentariile de pe Facebook că, cel mai probabil, pe drum era gheaţă, iar maşinile circulau cu viteză.
Contactat de reporterul „Adevărul”, Laurenţiu Ţăran, unul dintre şoferii implicaţi în misteriosul accident, a declarat că a simţit momentul în care vântul l-a împins de pe carosabil. El susţine că maşina se îndrepta spre acostamentul drumului, în timp ce el ţinea volanul drept.
„Circulam dinspre Suceava spre Siret, pe raza localităţii Bălcăuţi, cu viteza de 50 de km/oră pe drum drept. Dintr-o dată, a venit o rafală de vânt, eu ţineam volanul drept, dar maşina se deplasa spre acostament. Ulterior, m-a scos în afara părţii carosabile. Nu a fost un impact, nu s-a deschis nici airbag-ul. Pur şi simplu m-a împins pe marginea drumului şi m-am oprit în zăpadă. La cinci secunde după ce am ieşit în afara părţii carosabile, a păţit la fel şi maşina care circula în spatele meu. A ieşit de pe carosabil şi m-a izbit pe mine. Vântul ne-a luat pe amândoi odată şi ne-a dat în acelaşi lor. A venit ca o tornadă. Nu am avut ce să fac. Şoseaua era acoperită cu un pic de gheaţă. Erau şi sărăriţe, dar bătea vântul şi împrăştia zăpada”, a arătat şoferul.
El a mai spus că în câmp era o a treia maşină, însă nu a oferit detalii despre cum a ajuns respectivul conducător auto în câmp.
Cert este că luni, după producerea accidentului, un şofer a sunat la 112 pentru a cere sprijin pentru că a părăsit şoseaua şi a ajuns în decor, cel mai probabil, din cauza gheţii. „Eu nu am sunat la 112, şi nici şoferul care circula în spatele meu”, susţine Laurenţiu Ţăran.
„Vântul a bătut cu cel mult 50 de km/oră”
Pe de altă parte, meteorologul Victor Perdeica, de la staţia meteo Rădăuţi, a declarat pentru „Adevărul” că luni, în jurul orei 17, vântul a bătut cu cel mult 50 de km/oră, în zona Rădăuţi. „Este valoarea înregistrată de Staţia Meteo Rădăuţi”, a subliniat acesta.
Întrebarea este dacă în această situaţia maşinile mai puteau fi împinse de pe carosabil. Sub protecţia anonimatului, un profesor de fizică din Suceava a declarat că în efectuarea calculului trebuie luate în considerare şi alte aspecte, nu doar viteza de rulare a maşinilor şi viteza vântului. Trebuie să se ţină cont de starea carosabilului, contează dacă era gheaţă pe şosea, dacă maşinile erau încărcate sau goale, dacă erau echipate cu cauciucuri potrivite şi cât de mare a fost suprafaţa de contact a vântului cu cele trei maşini. Profesorul nu exclude ca, ţinând cont de toate aceste condiţii, autoturismele să fi fost măturate de pe şosea chiar dacă rafala de vânt avea doar 50 de km/oră.
Vă mai recomandăm să citiţi:
Zi de 13, teribil ghinion. Panică maximă după ce câteva maşini au ars una după alta. Cauza incendiilor
De ce continuă să predea profesorul care a hărţuit sexual o elevă, numind-o „curvă“ şi „căţea“. Revolta părinţilor