UPDATE Protecţia Copilului anchetează situaţia copiilor profesorului protestatar: „Copiii mei nu protestează, atenţie mare, copiii mei desenează!“
0Aurel Dascălu, profesorul care miercuri, 15 martie 2017, s-a aflat în cea de-a doua zi de protest, a intrat în vizorul Protecţiei Copilului, o echipă deplasându-se pentru a investiga situaţia minorilor care în cele două ore de protest se joacă şi desenează pe asfalt.
UPDATE: Conform declaraţiilor purtătorului de cuvânt al Direcţiei Genereale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Olt, Ioana Ciobanu, rezultatul evaluării inspectorilor care au stat de vorbă cu soţii Dascălu a fost că minorii nu se află în situaţie de risc. „Noi parcurgem întreaga procedură, va fi şi o anchetă socială, însă din discuţiile purtate cu părinţii s-a stabilit ca cei doi copii să nu mai fie aduşi la protest, soluţie acceptată de părinţi. Minorii nu sunt în situaţie de risc, aceasta ar fi concluzia“, a declarat Ciobanu.
Ştirea iniţială
Profesorul de la Şcoala Poboru care miercuri, 15 martie, s-a aflat din nou în faţa Inspectoratului Şcolar Judeţean Olt (cadrul didactic a primit autorizaţie din partea Primăriei Slatina pentru a protesta pe parcursul a 12 săptămâni), semnalând condiţiile discriminatorii impuse de şcoala la care vrea să obţină transferul, s-a trezit cu o echipă de lucrători ai Direcţiei Generale de Asistenţă şi Protecţia Copilului sosită să investigheze dacă minorilor care îl însoţesc li s-au aplicat rele tratamente sau li s-au încălcat drepturi.
„Ne-am autosesizat şi, conform procedurii, am trimis acolo o echipă care a stat de vorbă cu părinţii. Părinţii au dat declaraţii că nu vor mai veni la protest cu copiii. Au înţeles că fiind mici, ei nu înţeleg ce se petrece acolo şi nu-şi pot da acordul pe deplin conştienţi. Pe de altă parte, sunt convinsă că nu i-au forţat să vină acolo. Noi nu ne-am dus, oricum, să le interzicem ceva. Discuţia a fost de bun-simţ, nimeni nu spune c-au fost exploataţi şi nici nu putem şti dacă părinţii i-au adus sperând că vor impresiona sau pur şi simplu pentru că nu au avut altă soluţie. E o pojghiţă atât de subţire, în astfel de cazuri, între a decide ce e bine şi ce nu...“, a declarat directorul DGASPC, Rădiţa Piroşca, menţionând că joi se va întocmi un raport de evaluare şi, totodată, se va dispune o anchetă socială în familia Dascălu.
„Sunt aici pentru copiii mei, pentru că de viitorul meu depinde viitorul copiilor mei“
Protestatarul nu crede însă în autosesizarea reprezentanţilor DGASPC. „Aşa a fost şi săptămâna trecută, când a venit Poliţia. Mi s-a spus că au sunat vecinii, dar de fapt sunt convins că cei de la Inspectorat au sunat. Am dat muzica mai încet şi asta a fost tot, ar fi fost culmea să mă amendeze pentru tulburarea liniştii publice, când oamenii ăia în piaţă fac mai multă gălăgie, zi de zi, şi nu-i deranjează nimeni“, a declarat profesorul.
Cât despre prezenţa celor doi copii, de 4 şi 8 ani, şi a soţiei, gravidă, la protest, profesorul a declarat: „Trebuia să-i las pe stradă? Copiii mei nu protestează, atenţie mare, copiii mei desenează. Sunt curios să văd ce se întâmplă. Nu sunt în timpul programului de şcoală, mă însoţesc, pentru că ar însemna că dacă avem copii nu trebuie să mai protestăm, suntem responsabili, nu? Până la urmă sunt aici pentru copiii mei, pentru că de viitorul meu depinde viitorul copiilor mei. Fac un lucru mai mult decât civic, din punctul meu de vedere.“, a comentat protestatarul decizia DGASPC de a se autosesiza în acest caz.

Aurel Dascălu a început săptămâna trecută un protest inedit, timp de două ore, între 14,00-16,00, în fiecare zi de miercuri, având în intenţie să se afle în faţa Inspectoratului Şcolar Judeţean, „înarmat“ cu o portavoce, mai multe desene sugestive, un laptop şi o boxă din care se aud acordurile unor cântece cu mesaj, contestând astfel decizia şcolii la care intenţiona să se transfere în etapa de pretransfer de a institui condiţii specifice care nu-i permit să obţină orele. Profesorul contestă atât deciziile şcolii la care predă din toamna trecută şi unde ar vrea să rămână, cât şi metodologia care permite stabilirea acestor condiţii specifice la nivelul şcolii, considerând că titularii pot fi, astfel, îngrădiţi atunci când solicită anumite ore/catedre vacante.