Cum pot fi reclamate cazuri de corupţie şi probleme în administraţie cu ajutorul unei aplicaţii de mobil. „Dacă vrei să schimbi lucruri, trebuie să le spui“
0O aplicaţie digitală realizată de un parlamentar USR, care poate fi descărcată pe telefon de oriunde de pe teritoriul României, face ca sesizările cetăţenilor, chiar şi când aceştia nu vor să îşi asume anumite reclamaţii, să ajungă la autorităţi.
Aplicaţia eSizare a fost lansată la sfârşitul lunii octombrie 2018, în Craiova, iar joi, 7 martie 2019, reprezentanţii USR Olt au anunţat că vor începe, la rândul lor, colaborarea pentru a prelua sesizările care vizează aspecte din judeţul Olt şi a le înainta către autorităţi.
Concret, aplicaţia digitală dezvoltată de deputatul USR Claudiu Prisnel acţionează ca un cabinet parlamentar virtual. „Este primul birou parlamentar virtual lansat în România, funcţionează de trei luni, până acum sunt peste 450 de solicitări, de sesizări făcute prin intermediul acestei aplicaţii, pe care o găsiţi pe Magazinul Play pe Android, deocamdată pe IOS nu este gata. Din cele 450 de sesizări, 70 au fost deja soluţionate, ceea ce este îmbucurător. Există o colaborare şi din partea autorităţilor şi ne răspund la toate aceste solicitări pe care noi le trimitem către ei. Cele mai multe solicitări sunt legate de gropi, de gunoaie prin diverse zone ale oraşului Craiova, probleme cu iluminatul public, străzi care au început să fie asfaştate şi lucrările s-au oprit iar oamenii nu mai aveau încredere că lucrările vor fi reluate... Una din sesizările care pe noi ne-a bucurat cel mai mult a fost asfaltarea străzii Elena Farago. După ce am început noi să facem presiuni ca urmare a sesizărilor primite prin aplicaţia eSizează, la două săptămâni au început lucrările şi strada a fost asfaltată“, a declarat deputatul Prisnel.
Odată descărcată, fără costuri, aplicaţia este foarte uşor de folosit, a precizat Claudiu Prisnel. La prima folosire va fi nevoie de autentificare, se solicită adresa de e-mail, iar un consilier din cadrul cabinetului parlamentar va lua legătura cu persoana care face sesizarea. Important este că numele celor care sesizează anumite probleme nu vor fi făcute publice, solicitările către diversele instituţii care au în atribuţii rezolvarea problemei respective fiind făcute în numele parlamentarului.
„Faci o fotografie, scrii un text, apeşi pe un buton ca să-ţi localizeze problema şi trimiţi. Dacă vrei să schimbi lucruri, ai probleme, trebuie în primul rând să le spui autorităţilor. Sesizările nu sunt publice, iar când sunt trimise către autorităţi, sunt trimise cu numele meu. Oamenii au o oarecare teamă de a spune, consideră că se pot certa cu primarul, şi atunci facem noi asta în locul lor“, a mai spus deputatul, precizând că aplicaţia nu este deosebit de costisitoare, a fost realizată la un cost de câteva mii de euro, iar în lucru sunt şi alte aplicaţii care să vină în sprijinul cetăţenilor, una fiind deja lansată, anume cea care oferă posibilitatea de a dezbate diverse proiecte propuse pe ordinea de zi a consiliilor locale şi a consiliului judeţean. „Administraţia se poate revoluţiona doar prin tehnologie, sunt foarte multe lucruri care se pot face mult mai bine, mult mai uşor şi mult mai eficient în interiorul primăriilor şi al celorlalte autorităţi folosind tehnologia“, a mai spus Prisnel.