Contabila care te învaţă cum să te lansezi ca make-up-artist: „E extraordinar când după câteva luni cineva îmi mulţumeşte că i-am schimbat viaţa“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ramona Chiriţă şi-a urmat pasiunea şi astăzi îndrumă paşii şi altor tinere care au acelaşi vis FOTO: Arhiva personală Ramona Chiriţă
Ramona Chiriţă şi-a urmat pasiunea şi astăzi îndrumă paşii şi altor tinere care au acelaşi vis FOTO: Arhiva personală Ramona Chiriţă

A urmat primul curs de make-up din pasiune, iar astăzi conduce una dintre cele mai căutate şcoli de make-up din ţară, elevele sale ajungând ulterior fie să o concureze pe piaţa de formare, fie să-şi dezvolte afaceri profitabile în industria frumuseţii.

Ramona Chiriţă (33 ani) a plecat la terminarea liceului din Slatina (judeţul Olt), oraşul său natal, cu gândul să studieze contabilitate în Bucureşti, ceea ce s-a şi întâmplat. Din primul an de facultate a urmat însă şi un curs complex de machiaj, din dorinţa de a şti cât mai multe dintr-un  domeniu care o pasiona şi cu gândul de a avea de ales pentru al doilea job. Astăzi are propria şcoală de make-up, colaborări cu cele mai importante nume din industria de beauty şi invitaţii la unele dintre cele mai importante evenimente din industrie de pe glob, ajungând ca make-up-artist inclusiv la renumitul carnaval de la Rio de Janeiro.

Cele aproximativ 8 luni de curs de la care a pornit totul au ajutat-o enorm, spune Ramona, studiind lucruri complexe, de la baza în make-up, până la lecţii de desen, parte de chimie, studiul feţei etc. Multe i-au fost de un real folos în anii care au urmat, primul job obţinut după o perioadă de practică fiind la o firmă care lucra pentru studiourile Media Pro. La un moment dat firma a pierdut contractul, însă şansa fetelor a fost să înceapă ele, direct, colaborarea cu Pro Tv, înfiinţându-şi, fiecare, societate comercială. Aşa a început drumul de antreprenor, iar din curs în curs, pentru că este un domeniu în care, pentru a te menţine la standarde înalte, trebuie să studiezi continuu, a ajuns să pună bazele colaborării cu un make-up artist din Rusia, alături de care a organizat primul master-class. Următorul pas a fost să predea, iar de aici până la a deveni furnizor de formare lucrurile au curs pe nesimţite.

Imagine indisponibilă

De mai bine de şase ani are propria şcoală de make-up, care îi poartă numele, şi peste1.800 absolvente, de peste tot din ţară, dar şi românce stabilite în străinătate, care însă vin să înveţe aici.

„Nu e o meserie care se învaţă urmând doar cursul de bază, te perfecţionezi şi după ce ai terminat acest curs, mai ales lucrând. Multe se gândesc – gata, am terminat cursul, e perfect! –, machiază pe bandă rulantă, nu-i spune nimeni că nu e bine, toată lumea e mulţumită. Foarte rar sunt fete care se descurcă imediat după, sunt cele care au un talent înnăscut, un simţ foarte bine dezvoltat, văd toate culorile şi reuşesc să facă performanţă într-un timp foarte-foarte scurt“, explică Ramona. E important, însă,  „să le placă să citească, să se uite la tutoriale, să meargă la diverse cursuri, şi mai trebuie să pui în practică ce ai învăţat, pentru că degeaba te uiţi, citeşti, dacă nu pui în practică“, le sfătuieşte make-up artist-ul.

„Erau puţine şcoli de make-up şi era nevoie, calitatea machiajelor era foarte slabă“

Când a început să lucreze şi cu clientele, dincolo de activitatea din studiouri, urmând cursuri de perfecţionare pe diferite tehnici, a constatat că piaţa avea, însă, o altă mare nevoie.

Imagine indisponibilă

„Am început să lucrez în tendinţe. Sunt produse noi care apar pe piaţă şi trebuie să înveţi să le foloseşti. Am început să merg la master-class-uri, sunt cursuri de 2-3 zile, de specializare, trebuie să înveţi lucruri noi, deja ce învăţasem eu la curs erau lucrurile de bază, trecuseră câţiva ani, apăruseră tehnici noi. Am mers la diverse cursuri, iar cu una dintre profesoare, o rusoaică, am stabilit să facem împreună un curs în România, un master-class, organizat în 2012. Nu am predat eu, a predat rusoaica. Am constatat, însă, că pe piaţă exista cerere pentru cursuri de bază, erau puţine şcoli de make-up şi era nevoie, calitatea machiajelor era foarte slabă, pentru că oamenii nu aveau unde să înveţe, erau puţin şcoli şi slab pregătite. Şi am început să predăm. A predat ea primele două cursuri, după primul curs a fost nevoie să revizuim un pic baza de predare, pentru că fiecare ţară are specificul ei, a fost nevoie să ne adaptăm, să facem ce se poate folosi aici. După, am început eu să predau, mi-am făcut o schiţă cu ce trebuie să conţină cursul, ghidată în primul rând de ceea ce trăisem, ce nevoi resimţisem eu“, a povestit Ramona.

ramona chirita

A ajuns, însă, să le predea cursantelor nu doar noţiunile de bază în make-up, ci să le pregătească şi pentru promovare, să le povestească din propria experienţă, să le înveţe, alături de colaboratorii ei, cum să realizeze fotografiile care ulterior le ajută să-şi promoveze oferta, lucruri care, de obicei, fac obiectul cursurilor de antreprenoriat, de marketing etc.

ramona chirita

„La început nu ai nimic. Vrei să te promovezi, dar nu ai ce să arăţi. Atunci te poţi folosi şi de aceste fotografii din timpul cursului. Le învăţăm şi cum să facă aceste fotografii, pentru că degeaba execuţi un machiaj bun, dacă faci o fotografie proastă. M-am gândit cum am fost eu la început, nu am avut nicio informaţie privind promovarea - de unde să începi, ce să faci, cum să-ţi organizezi trusa de produse, ce să-ţi cumperi -, n-am ştiut absolut nimic, eu doar am terminat cursul, dar nu ştiam de unde să încep. Dacă nu era varianta cu Pro-ul, nu aveam mare idee de unde să încep şi cum să fac. Şi-atunci m-am preocupat şi de partea asta, să le povestim cum am început lucrul, cum s-au descurcat alte studente, cum au început ele, le dăm o idee de unde ar putea să înceapă. Uşor-uşor am tot modificat cursul până când am ajuns la o programă care răspunde la ce se cere în momentul de faţă pe piaţă“, a dezvăluit Ramona, care spune că, uneori, preţul plătit pentru astfel de servicii li se pare cursantelor mare.

ramona chirita

„Puţine sunt fetele care vin să facă acest curs doar pentru ele, cele mai multe vor să facă din asta o profesie. Noi suntem consideraţi scumpi pe piaţă, costă 4.000 lei un curs. Ideea este că noi lucrăm doar cu produse profesionale, la noi un fond de ten e 140 lei, 30 ml, le dăm şi produsele, şi-atunci partea de produse costă destul de mult, pentru că ele se mai strică, mai cad pe jos, se consumă foarte mult la început, se mai şi fură... Şi-atunci, partea de produse consumă mult, la asta se adaugă celelalte cheltuieli“, a dezvăluit Ramona. Absolventele au, însă, la finalul celor două săptămâni (cât durează un curs intensiv, cinci zile pe săptămână, de dimineaţa până seara), cinci week-end-uri (în cazul opţiunii de curs de două zile pe săptămână, în week-end, de dimineaţa până seara), sau două luni (în cazul opţiunii de curs after-work) cunoştinţele de bază în make-up şi în ceea ce înseamnă debutul în branşă, diploma şi un portofoliu.

ramona chirita

Cursurile intensive sunt preferate de fetele care vin special pentru asta din provincie sau chiar din alte ţări în care s-au stabilit, unde astfel de servicii sunt mult mai scumpe. „Cursurile de automachiaj nu ne interesează, pentru că sunt persoane care vin la cursuri de automachiaj, e mai ieftin, şi după, se apucă şi lucrează. Şi dacă o întrebi unde a terminat şcoala, spune că a terminat la mine, dar nu spune că a terminat un curs de automachiaj, de trei zile, şi-atunci nu e OK pentru noi“, a mai spus Ramona, care după aproape 13 ani de când face această meserie spune că cel mai mult o atrage şi o bucură partea de predare, deşi şcoala este implicată în egală măsură şi în evenimente de tot felul la care asigură servicii de make-up profesional. Elevelor, în schimb, le prind bine astfel de experienţe în care sunt puse în situaţia de a executa un anumit tip de machiaj, de obicei contra-cronometru, în locuri dintre cele mai diverse, de multe ori acestea fiind, de asemenea, ocazii bune de a pune bazele viitoarelor colaborări. Astfel ajung să interacţioneze cu vedete (şcoala a asigurat, de exemplu, în decembrie 2018, pentru al doilea an la rând, machiajul profesional vedetelor care au filmat pentru Revelionul Antena Stars) sau cu oameni importanţi din industria de beauty.

ramona chirita

Ramona Chiriţă spune că cel mai mult se bucură atunci când fetele reuşesc pe cont propriu, pentru că înseamnă că a făcut un lucru bun.

„Din fostele studente am astăzi colege la şcoală, şi sunt şi situaţii când foste studente şi-au deschis şcoli, şi în Bucureşti şi în alte oraşe. (...) Foarte des se-ntâmplă să vină cineva peste câteva luni să-ţi spună cum a reuşit, e un sentiment foarte plăcut să vezi că i-ai schimbat viaţa, sunt situaţii când unor fete chiar le-am schimbat viaţa. Am avut o fată cu o deficienţă de auz care a venit cu sora ei. Când a venit la curs împărţea pliante în supermarket, pentru că nu o angaja nimeni din cauza acelei probleme. Şi a făcut cursul şi uşor-uşor a pornit, mi-a trimis un mesaj astă-vară şi mi-a spus că a avut într-o zi 18 cliente, într-o singură zi, şi mi-a mulţumit. S-a schimbat total, a prins încredere în ea şi se descurcă singură, nu mai stă acum pe banii părinţilor. Astfel de experienţe mă bucură enorm“, a încheiat Ramona.

Slatina



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite