Sibiu: EXCLUSIV-Tudor Popa, omul din spatele cravatei comerciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sibiu: EXCLUSIV-Tudor Popa, omul din spatele cravatei comerciale
Sibiu: EXCLUSIV-Tudor Popa, omul din spatele cravatei comerciale

Tudor Popa a stârnit isterie în presa naţională şi internaţională cu idea de a plasa publicitate chiar pe cravata sa de mire.

Tudor a dat admitere la Conservare pentru că nu voia să plece din Sibiu din cauza prietenei. La scurt timp s-a înfiinţat Colegiu de Arhitectură Ion Mincu. Aflase de acesta chiar în ultima zi de înscrieri. Acum, şi-a terminat studiile şi lucrează ca liber profesionist în domeniul arhitecturii şi mai are aproximativ o lună până îşi pune pirostriile.

Cravata comercială
Tudor este autorul isteriei create cu aproximativ patru luni în urmă în presa românească şi internaţională. Era tânărul care vindea spaţiul publicitar pe cravata lui, pe cea de mire. Pentru că se căsătoreşte s-a gândit alături de viitoarea nevastă, Diana, că nu le-ar plăcea o nuntă normală ci şi-ar dori ceva ieşit din comun, ceva ce nu a mai făcut nimeni. Ideea cravatei comerciale i-a venit lui Tudor când Diana i-a propus să liciteze locurile de domnişoare de onoare de la nuntă. Imediat când a auzit propunerea Tudor a spus: "Ce-ar fi să licităm spaţiul de pe cravata mea de mire?!"

De la idee la realitate

Nu a mai vorbit cu nimeni timp de o lună despre subiect, apoi le-a zis naşilor şi părinţilor. "Ei au zis că ar fi interesant, dar cred că nici  unul dintre ei nu se gândea că o să se-ntâmple" spune Tudor.Împins de la spate de viitoarea soţie, a făcut o clacă de prieteni şi le-a spus ce ar vrea să facă. "Toţi au fost extrem de încântaţi şi i-au sărit în ajutor. Un prieten mi-a făcut site-ul, unul a venit cu idei de marketing,ca ideea să prindă la publicul cumpărător, iar altul a venit cu idei de promovare în presă"spune tânărul. Ideea în sine nu este să se îmbogăţească ci să testeze receptivitatea  României la publicitatea inovativă.
A dat un comunicat de presă când a lansat site-ul şi apoi timp de trei săptămâni a vorbit non-stop la telefon. L-au sunat fime din Irlanda, Anglia, America."Cred că nu au fost ţări care să nu ne viziteze site-ul, plus că într-o vreme majoritatea accesărilor erau făcute din sudul Africii. Un post de radio din America spre exemplu a vrut toată cravata, dar i+am făcut să înţeleagă că nu-i va ajuta cu nimic apariţia pe cravată pentru că  în România nu se ascultă postul acela de radio".

Isterie în presă

 "Ideea în sine a fost să nu ne lăsăm descoperiţi, să nu ştie nimeni cine suntem".  Presa din ţară a reacţionat ciudat, mai întâi întrebându-l de ce tocmai cravata, de ce nu rochia sau costumul de mire şi îi dădeau idei despre cum ar putea să facă bani mulţi din nuntă. "Un tip de la o televiziune naţională îşi propusese să mă filmeze cu ajutorul camerei ascunse, iar altul de la un ziar din Bucureşti ne-a ameninţat două zile prin telefon, că va scrie de rău, că va demonstra că suntem impostori dacă nu îi trimit poze cu noi. Desigur nu s-a întâmplat nici una nici alta" spune Tudor.

Serviciu contra serviciu

Partea bună a ideii de a vinde spaţiu publicitar pe cravata comercială este că totuşi există firme care au fost şi sunt receptive la idee, acceptând-o imediat şi au oferit servicii contra servicii. Astfel, mirele Tudor a primit costumul şi cămaşa făcută pe comandă, mireasa a primit pantofii, una dintre firme a oferit toate aranjamentele florale, iar alta le-a oferit cursuri de dans.
"A fost mai  mult un joc pentru noi, soţia se trezea dimineaţa şi mă întreba ce a mai apărut despre noi. La un moment dat mâncam şi ne uitam la o emisiune televizată, iar moderatorii făceau tot felul de supozitii despre cum aratăm şi dacă la nunta noastră urmează să vină şi VIP-uri" mai spune Tudor.

Profil
Născut: 20 iunie 1983, Sibiu
Educaţie: Facultatea de Istorie şi Patrimoniu Nicolae Lupu, specializarea Conservare-Restaurare
Ocupaţie: arhitect
Familie: aproape căsătorit

Ce-i place
Lui Tudor îi plac mersul pe bicicletă, navigarea pe internet şi ideeile îndrăzneţe.

Ce nu-i place
"Nu-mi place România şi nici oamenii politici din România, dar nici ciorba de burtă" spune tânărul.

Întrebări şi răspunsuri

Ai mai face asta o dată?
T.P.: Da, cu siguranţă, dar m-aş ocupa şi mai mult de mediatizare. Spaţiul de pe cravată a simţit şi el criza economică, dar asta e, aş mai face asta o dată şi acum pentru că pentru noi a fost mai mult un joc şi nu ne-am gândit că vom câştiga mii de euro. Singurul vis pe care l-am avut era să strângem din cravată bani suficienţi să  ne cumpărăm o maşină second-hand.

Nu te-ai gândit să faci publicitate?
T.P.: Am făcut asta o perioadă, dar în continuare m-aş angaja ca furnizor de idei pentru publicitate, dar România este dificilă la aşa ceva şi firmele nu sunt atât de receptive pentru că cei care plătesc vor control şi-ţi restrâng creativitatea. Vor mereu ca ideea să le aparţină din moment ce ei plătesc

Sibiu



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite