Drumul de ocolire din zona de nord a municipiului Satu Mare, Dorolţ-Lazuri, fost inaugurat de autorităţile locale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Valoarea lucrărilor s-a ridicat la patru milioane de lei şi au fost demarate pe 22 aprilie
Valoarea lucrărilor s-a ridicat la patru milioane de lei şi au fost demarate pe 22 aprilie

Autorităţile locale din Satu Mare au receţionat astăzi lucrările la drumul de ocolire din zona de nord a oraşului, Dorolţ- Lazuri. Prin realizarea acestui  drum de 2,9 km se desfiinţează traficul de tranzit marfă pe străzile Bariţiu, Lăcrimioarei, Aurel Vlaicu din intravilanul municipiului Satu Mare.

Lucrările au început în data de 22 aprilie, iar finalizarea lucrărilor executate în baza contractului a avut loc în data de 20 noiembrie. Valoarea lucrărilor executate în baza contractului este 4.216.023,36 lei cu TVA.

Amplasamentul obiectivului de investiţie „Drum de ocolire între DN 19A şi DJ 194” este în pe raza teritorială administrativă, în intravilan, a municipiului Satu Mare, între DN 19A ( strada Aurel Vlaicu) şi DJ 194. În continuare până la intersecţia cu DN 19 în localitatea Botiz se va circula pe drumurile judeţene existente.

Necesitatea acestei investiţiei este dată de faptul că stadiul fizic premergător investiţiei nu permitea realizarea unei legături  între drumul naţional DN 19A şi drumul naţional 19, pe traseul de ocolire actual a municipiului Satu Mare pentru traficul de tranzit dinspre frontiera cu Ungaria (Petea) spre judeţul Maramureş.

Prin modernizarea acestui drum,  pe lângă legătura dintre DN 19A ŞI DJ 194  va avea ca  rezultat dezvoltarea acelei regiuni şi scoaterea traficului de marfă ( greu )  de pe străzile Bariţiu, Lăcrămioarei, Aurel Vlaicu. Prin realizarea acestui  drum, în lungime de 2,976 km, se desfiinţează traficul de tranzit marfă pe străzile Bariţiu, Lăcrimioarei, Aurel Vlaicu din intravilanul municipiului Satu Mare. Ca şi caracteristici fizice putem spune că acest  drum are o lungime 2,976 m, cu o lăţime a părţii carosabile de 6 m şi cu acostamente la marginea parţii carosabile.

S-au turnat 3 straturi de mixturi asfaltice însumând 15 cm pe o fundaţie de 40 cm de piatră spartă şi 20 de cm de balast. Acest sistem rutier a fost astfel proiectat pentru  traficul greu şi foarte greu. S-au montat un număr de 4 podeţe tubulare pentru evacuarea apelor şi un număr de 8 podeţe la intersecţia cu drumurile laterale.   Semnalizarea rutieră s-a efectuat atât transversal cât şi longitudinal, prin marcaje cât şi prin indicatoare de circulaţie.  Calitatea lucrărilor efectuate a fost verificată în permanenţă de dirigintele de şantier, dar şi de reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Satu Mare.

Satu Mare



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite