Ce se întâmplă cu cel mai scump proiect din fonduri europene demarat în Prahova. “Am aşteptat şi un an un aviz de la Romsilva”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Adrian Semcu, directorul Hidro Prahova  FOTO Arhivă Adevărul
Adrian Semcu, directorul Hidro Prahova  FOTO Arhivă Adevărul

Cel mai mare proiect finanţat din fonduri europene din judeţul Prahova, în valoare de 160 de milioane de euro nu este funcţional nici în prezent, deşi ar fi trebuit finalizat în 2015.

 Este vorba despre „Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de apă şi canalizare din judeţul Prahova” proiect de care ar fi trebuit să se bucure locuitorii din 40 de localităţi din judeţ. Lucrările au fost executate praţial, iar pe unul dintre tronsoane, cel mai important, activitatea a fost suspendată după ce cosntructorul a decis să rezilieze unilateral contractul.

Lucrare realizată de Hidro Prahova, societate aflată în subordinea Consiliului Judeţean, a fost finalizată în localităţile din Sudul judeţului, însă pe tronsonul Câmpina-Băneşti-Vălenii de Munte, activitatea a fost întreruptă în 2015 deşi se exectuase doar puţin peste 40 la sută din proiect.

Unul dintre motivele suspendării lucrării a fost decizia constructorului Cast Băneşti de a rezilia unilateral contractul cu Hidro Prahova.

Litigiul dintre cele două entităţi a ajuns la Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României, instituţie care a desemnat un expert să evalueze ceea ce s-a lucrat pe tronsonul unde s-a suspendat activitatea şi să decidă cât sau dacă Hidro Prahova mai are de plată către antreprenor.

“Expertul judiciar are termen până pe 22 februarie să finalizeze evaluarea. Noi vrem să ştim exact realitatea din teren, că s-a lucrat 40 la sută sau mai puţin, asta trebuie să ne confirme expertul. Odată finalizată această evaluare, se va închide şi litigiul cu societatea din Băneşti şi vom putea scoate din nou la licitaţie pe SEAP tronsonul din Câmpina-Vălenii de Munte. În acest an va fi organizată licitaţia cu siguranţă”, a declarat Adrian Semcu, directorul Hidro Prahova.

Valoarea lucrărilor rămase de executat la Câmpina- Vălenii de Munte a fost estimată la suma de aproximativ 50 de milioane de lei.

Proiectul iniţial era ca acest proiect să fie funcţional în 2015, în caz contrar administraţia judeţeană ar fi trebuit să plătească de la buget diferenţa rămasă de executat. 

Străzi neasfaltate din cauza lucrărilor neterminate

Adrian Semcu a precizat că autorităţile judeţene au reuşit să convingă Autoritatea de Management să prelungească termenul de finalizare  a proiectului fără a percepe penalităţi “pentru că nu ne-am încadrat în termenele prevăzute din motive justificate. De exemplu, la Plopeni, unde a trebuit să introducem un cablu electric ce trecea printr-o pădure, am aşteptat aproape un an şi jumătate un aviz de la Romsilva, apoi au mai fost de obţinut alte avize de la CNAIR şi tot aşa ne-am lovit de astfel de lucruri. Deci întârzierea execuţiei a fost justificată şi motivată, altfel ar fi trebuit să plătim noi diferenţa”, a mai spus Semcu.

În perioada în care conducerea Hidro Prahova negocia cu antreprenorul care a câştigat execuţia lucrării pe tronsonul Câmpina- Băneşi- Vălenii de Munte, adică din 2015 şi până în prezent, la Câmpina autorităţile locale nu au putut asfalta străzile pe care urmează să se efectueze săpături în vedere introducerii conductelor de canalizare. Reprezentanţii primăriei au motivat că nu sunt dispuşi să aloce de la buget fonduri pentru reparaţii străzi, pentru ca Hidro Prahova să sape din nou atunci când proiectul de modernizare a canalizării va fi reluat. Una dintre cele mai afectate străzi de această situaţie este Calea Doftanei,  care face legătura între Câmpina – zona turistică Paltinu şi Valea Doftanei, drum intens circulat în toată perioada anului. În aceeaşi situaţie se află şi strada Bobâlna, dar şi străzile din cartierul Voila. A fost chiar o situaţie în care directorul unei importante societăţi private din Câmpina a venit în timpul unei şedinţe de Consiliu Local să solicite autorităţilor să repare strada Calea Doftanei, dat fiind că acolo se află sediul social al societăţii şi nu de puţine ori aici au loc întâlniri cu oameni de afaceri din afara ţării. Străzile Calea Doftanei şi Bobâlnă sunt şi în prezent pline de gropi.

Proiectul de „Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de apă şi canalizare din judeţul Prahova” a fost derulat în opt oraşe  şi comunele învecinate din Prahova: Câmpina, Breaza, Sinaia, Băicoi, Mizil, Vălenii de Munte, Plopeni şi Urlaţi.

Conform proiectului lucrările includ captarea unui nou râu, 21 km noi de reţea de aducţiune, 36 km noi şi modernizaţi de reţea de distribuţie, 14 staţii de pompare noi şi 12 staţii noi şi reabilitate de tratare a apei. În ceea ce priveşte apa uzată, întreprinderea va construi 280 km noi de reţea de canalizare, 25 km noi de conducte de joasă presiune, 76 de staţii noi de pompare a apei uzate şi şapte staţii noi şi modernizate de tratare a apei, având capacitatea de a face faţă cantităţii crescute de deşeuri colectate.

Din aceste staţii de epurare a apei funcţionează doar cea de la Plopeni şi în anumiţi parametrii, staţia de la Mizil, conform directorului Hidro Prahova, Adrian Semcu.

Ploieşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite