CJ Argeş a plătit din bugetul judeţului bâjbâielile învestiţiei în staţia de asfalt de la Căteasca

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Staţia produce 50 - 60 de tone de asfalt pe oră.   Foto: CJ Argeş
Staţia produce 50 - 60 de tone de asfalt pe oră.   Foto: CJ Argeş

Staţia de asfalt de la Căteasca, achiziţionată în 2014 şi montată în martie anul trecut, a fost recepţionată abia pe 27 iulie 2016. Din cauza bâjbâielilor care au provocat întârzieri în punerea în funcţiune a obiectivului, Regia Judeţenă de Drumuri Argeş a fost nevoită să cumpere de la diverşi furnizori privaţi peste 150 de mii de tone de bitum.

“Staţia produce 50 - 60 de tone de asfalt pe oră. Avem drumuri suficiente de întreţinut, de plombat, de făcut covoare asfaltice. Le transmit tuturor argeşenilor că este un nou început şi una dintre marile priorităţi pe care noi le avem înseamnă infrastructura, drumurile. Ne ţinem de cuvânt şi o dovadă este şi ceea ce s-a întâmplat aici la Căteasca - pornirea staţiei de asfalt”, a spus preşedintele Dan Manu la inaugurarea staţiei de asfalt de la Căteasca.

Staţia de asfalt a fost achiziţionată de Consiliul Judeţean Argeş, prin licitaţie publică, în luna noiembrie 2014, firma câştigătoare a licitaţiei fiind S.C. Vikos Impex Utilaje S.R.L. Valoarea contractului a fost de aproximativ 3,2 milioane lei. 

În tot acest interval scurs de la achiziţionarea staţiei şi până la punerea în funcţiune, regia a fost nevoită să cumpere de la diverşi furnizori privaţi bitumul necesar lucrărilor desfăşurate în perioada amintită.

„Un motiv este că atunci când s-a cumpărat staţia, s-a luat şi atât. Nu s-au achiziţionat şi alte utilaje care să deservească staţia. A fost o licitaţie care s-a anulat... Mă refer aici la două autobasculante de capacitate mare, la un încărcător de capacitate mare şi la alte utilităţi ca staţia să poată funcţiona, inclusiv un laborator contorizat (...). Concret, în luna august 1015 s-a obţinut autorizaţia de mediu. Staţia nu a fost dotată şi cu o gospodărie de bitum, în afară de tancul de bitum. Am făcut-o noi în perioada 2016, ca să putem încărca bitumul (...). Era vorba de construit o rampă pentru a aduce agregatele la staţia de asfalt, care s-a făcut tot de către noi (...). A fost şi o lipsă de comunicare cu CJ şi nu e vorba numai de conducerea CJ din perioada aia, o neînţelegere vizavi de cine face cheltuielile cu staţia de asfalt... Staţia de asfalt nu este un aparat, trebuie să aibă multe utilităţi pe lângă ea. Trebuia, de exemplu, să aibă in cântar... A trebuit să facem un contract cu o altă firmă, care ne cântăreşte şi ne ia nişte bani”, a explicat Ionel Iliciuc, directorul interimar al Regiei Judeţene de Drumuri Argeş.  

Cine se face însă răspunzător de faptul că toate aceste dotări n-au fost luate în calcul încă de la stabilirea caietului de sarcini?!

„ Situaţia, în fapt concret, seamănă cu ce se petrecea nu cu foarte mult timp în urmă în spitale. Erau aduse aparate peste noapte, iar aparatele zăceau pe holuri, ne incomodau şi pe noi, şi pe pacienţi şi nu erau amplasate şi puse să funcţioneze. Treaba cu cântarul pe mine nu mă muţumeşte ca explicaţie. Treaba cu laboratorul, la fel. Ce am găsit noi acolo? Am găsit că staţia asta nu era nici măcar înţepată la reţeaua de energie electrică. Iniţial, ni s-a spus că reţeaua e la o jumătate de metru, apoi că e la o jumătate de kilometru. Şi când am ajuns acolo, punctual, m-am luat cu mâinile de păr. Inclusiv panoul acela era mâncat de şobolani”, a explicat, într-o conferinţă de presă preşedintele CJ Argeş, Dan Manu.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite