În 2016  încep lucrările de reabilitare pe Transfăgărăşan. Cel mai spectaculos drum al ţării ar putea deveni circulabil tot timpul anului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Autorităţile centrale au alocat fonduri pentru realizarea unui studiu privind reabilitarea Transfăgărăşanului şi pentru a se găsi soluţii ca acest drum spectaculos să fie deschis mai mult timp
Autorităţile centrale au alocat fonduri pentru realizarea unui studiu privind reabilitarea Transfăgărăşanului şi pentru a se găsi soluţii ca acest drum spectaculos să fie deschis mai mult timp

Posibilitatea ca Transfăgărăşanul să fie deschis circulaţiei rutiere tot anul şi nu doar 4 luni, aşa cum se întamplă in prezent, începe sa prindă contur.

16 septembrie este termenul pentru depunerea ofertelor de participare la licitaţia pentru realizarea unui studiu de fezabilitate în acest sens.

“Ne-am ţinut de cuvânt, aşa cum am promis în luna iulie când ne-am întâlnit cu Comisia de transport din Camera Deputaţilor şi cu domnul ministru Teodorovici, când am afirmat că vom pune pe SEAP un studiu de fezabilitate care să ne spună dacă se poate ţine deschis 12 luni acest drum, adică întreg anul, ce condiţii trebuie să îndeplinim ca acest drum, tot Transfăgărăşanul, şi pe partea de Argeş şi pe partea de Sibiu şi ce trebuie să facem mai departe. Vom vedea săptămâna  viitoare cine va fi cel care va realiza acest studiu de fezabilitate”, a declarat la Piteşti, directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga.

Conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a  precizat că au fost achiziţionate şi utilaje speciale pentru reabilitarea spectaculosului drum. 

Investiţia va demara în 2016. Reabilitarea se va face cu o tehnologie ce presupune folosirea asfaltului decopertat de pe acelaşi drum, iar ritmul de lucru preconizat va fi de un km pe zi.

Contraavalanşe, pe 4-5 kilometri

Luna trecută, Ion Sănduloiu, şeful Serviciului Public de Salvamont Argeş, spunea că investiţia în acest sens ar trebui să fie una consistentă. „Ca să poţi ţine Transfăgărăşanul deschis non-stop este nevoie de contraavalanşe - nişte copertine foarte puternice, cu structură de rezistenţă solidă, cu fundaţie, care să facă faţă presiunilor uriaşe ale avalanşelor. Este nevoie de astfel de copertine pe o lungime de 4-5 km numai în partea argeşeană. În rest, deszăpezirea poate fi asigurată cu plugul fără probleme”, a precizat Ion Sănduloiu.

Piteşti



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite