FOTO Lucrările accelerate la pasajul suprateran. A fost blocată o bandă de circulaţie
0În toamna lui 2014 începeau lucrările la pasajul suprateran pe care şoseaua de centură va traversa DN 79 Oradea – Arad. Stadiul lor avansează de la o zi la alta, în acest moment fiind închisă o bandă de circulaţie din sensul giratoriu din Calea Aradului.
Firma care se ocupă de realizarea proiectului a forat coloanele pentru fundaţia pasajului superior şi lucrează la realizarea celor patru bretele de legătură la giraţie. Până acum, la breteaua nr. 1, în cadrul sistemului rutier sunt realizate lucrările de săpătură în proporţie de 80% precum şi stratul de fundaţie din balast inclusive, în proporţie de 60%. De asemenea, la categoria de lucrări de scurgere a apelor rigolele carosabile sunt montate în proporţie de 50%, iar armăturile pentru rigole în proporţie de 70%.
Momentan se lucrează la stratul fundaţiei din balast şi la rigolele carosabile.
În ceea ce priveşte breteaua nr.2, în cadrul sistemului sunt realizate lucrările de săpătură 90% şi stratul de fundaţie din balast în proporţie de 70%. De asemenea, la categoria de lucrări: scurgerea apelor, rigolele carosabile sunt realizate în proporţie de 70%, armături la rigole în proporţie de 90%.
La breteaua nr. 3 sunt executate umpluturile în proporţie de 30% şi stratul de fundaţie din balast 10%
La breteaua nr. 4 sunt executate umpluturile în proporţie de 60%, precum şi stratul de fundaţie din balast în proporţie de 40%. La scurgerea apelor rigolele carosabile sunt montate în proporţie de 50%, iar armăturile aferente rigolelor în proporţie de 60%. Pentru pasajul superior sunt forate coloanele în vederea realizării fundaţiei infrastructurii acestuia. În paralel cu aceste lucrări, se confecţionează grinzile din beton pentru suprastructura pasajului.
Pasajul suprateran va avea o lungime de 226,30 metri şi o lăţime totală de 19,38 metri. Va avea 9 deschideri cu o lăţime a părţii carosabile de 14 metri şi două benzi pe fiecare sens de mers. La încheierea acestor lucrări, la finalul anului 2015, cei care doresc să ocolească Oradea vor putea să facă acest lucru în câteva minute. Astfel, vor fi eliminate şi blocajele de trafic, iar zona industrială din preajma drumului de centură se va dezvolta şi ea datorită descongestionării traficului şi oferind condiţiile necesare celor care execută trafic greu.
Proiectul a fost contractat de către municipiul Oradea cu Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Regional, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013 - Axa prioritară 1 „Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.1 „Planuri integrate de dezvoltare urbană", sub-domeniul „Poli de dezvoltare urbană", în luna august a anului trecut. Valoarea totală a proiectului este de 25.520.001,21 lei, din care contribuţia Uniunii Europene este de 16.573.578,02 lei, contribuţia Guvernului României este de 3.638.102,49 lei, iar contribuţia Municipiului Oradea este de 5.308.320,70 lei. Lucrările sunt executate de către SC Tehnodomus SA.