Curtea de Apel Oradea s-a pronunţat în dosarul aeroportului din Oradea. Pot continua lucrările de aproape 80 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Curtea de Apel Oradea au respins cererea firmelor care au pierdut licitaţia, de a fi suspendate lucrările la pista aeroportului din Oradea.

Curtea de Apel Oradea a respins cererea privind suspendarea contractului de lucrări la Aeroportul Oradea, depusă de SC Max Boegl România SRL – Astaldi SpA – SC UTI Grup SA.

„Soluţia dată de Curtea de Apel Oradea permite derularea contractului semnat în continuare conform graficului asumat de către constructor şi permite demararea în forţă a lucrărilor la pista Aeroportului Oradea”, se arată într-un comunicat trimis de Consiliul Judeţean, sub tutela căruia funcţionează Aeroportul.

Această asociere de firme a pierdut licitaţia pentru modernizarea şi extinderea pistei Aeroportului, la pachet cu alte lucrări de la aerogară, în faţa asocierii conduse de austriecii de la SC Porr Construct SRL.

Lipsa depunerii garanţiei de bună conduit, a fost motivul care a dus la respingerea cererii. Sentinţa nu este definitivă, ea putând fi contestată la Curte de Justiţie şi Casaţie.

În paralel, aceiaşi reclamanţi aşteaptă un răspuns de la Curtea Constituţională a României şi de la Curtea  de Justiţie a Uniunii Europene privind constituţionalitatea prevederilor OUG 51/2014, referitoare la garanţia de bună conduită.

Contractul pentru Aeroport s-a semnat în 30 iulie 2014, după ce Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) respinsese, în 10 iulie, contestaţia celor care au pierdut licitaţia. Ca urmare, asocierea firmelor Max Boegl – Astaldi – UTI a deschis un proces la Curtea de Apel Oradea, unde a atacat decizia CNSC, fără a depune, conform legii, şi garanţia de bună conduită, de până la 100.000 euro.

Lucrările pentru modernizarea infrastructurii aeroportuare din Oradea, derulate de asocierea Porr Construct – Teerag – Asdaq Aktiengesselschaft – Col Air şi valorând 79,9 milioane lei (cu 21,3 milioane sub valoarea estimată), fac parte dintr-un proiect ce prevede înlocuirea pistei actuale cu una nouă, mai lungă cu 300 metri şi mai lată cu 15 metri. Aceste lucrări trebuiesc finalizate în 2015, o mare parte a banilor fiind fonduri europene.

Oradea



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite