O companie aeriană refuză să-i plătească unui medic rezident scaunul cu rotile stricat în timpul zborului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Arhiva personală Andreea Nechita
FOTO Arhiva personală Andreea Nechita

Compania aeriană Blue Air refuză să-i plătească scaunul cu rotile unei medic rezident din Iaşi, după ce acesta a fost stricat în urma unei curse Fiumicino-Iaşi.

Întâmplarea a avut loc în luna august, când Andreea Nechita, medic rezident la Secţia dermato-venerologie a Spitalului „Sfântul Spiridon” din Iaşi, se întorcea de la tratament dintr-o clinică din Italia. La câteva zile după incident, reprezentanţii companiei i-au transmis că vor plăti stricăciunea, medicul spune însă că în cele din urmă au căutat scuze să nu o facă.

Iniţial, acesteia i s-a cerut să aducă o factură proformă, o copie fiscală transmisă în avans pentru acelaşi model, unde să fie precizat preţul produsului. Atunci cînd doctorul a prezentat documentul, reprezentanţii Blue Air i-au spus, susţine femeia, că, pentru a putea fi luat în considerare, acestal ar fi trebuit emis în ziua incidentului. „M-au întrebat iniţial dacă pot să  îl repar, dar le-am spus că nu prea că din scaun lipseşte o piesă, o bară. Apoi mi-au sugerat să iau legătura cu cei de unde am cumpărat scaunul şi să fac rost de o factură proformă, în baza căreia să mi-l plătească. Le-am trimis factura respectivă, doar că mai târziu, când am reuşit să o obţin. Atunci mi-au zis că trebuia emisă în data incidentului, deşi din start nimeni nu a precizat asta”, a declarat dr. Andreea Nechita.

După mai multe discuţii, reprezentanţii companiei i-au transmis medicului că nu au de gând să plătească un produs nou, aşa cum stabiliseră iniţial, şi că în cel mai bun caz ar putea să facă o evaluare a stricăciunii şi apoi să stabilească suma daunei. „Au venit cu variante care să mă deruteze pe moment şi care să facă totul să pară atât de complicat încât să vreau să renunţ. Cum ar putea să evalueze ei un bun? Compania precizează clar că asigură integritatea bunurilor în perioada călătoriei şi acesta era un bun”, mai spune medicul.

Dr. Andreea Nechita a făcut o reclamaţie la Autoritatea pentru protecţia consumatorului (ANPC), care i-a dat câştig de cauză în ceea ce priveşte valabilitatea facturii, menţionând că identitatea dintre cele două produse poate fi constatată „cu minim de diligenţă din partea companiei aeriene”, conform menţiunilor de pe produsul distrus şi de pe factura adusă. „Am reţinut un comportament al operatorului economic faţă de consumator şi având în vedere fapta constatată se dispune măsura ca operatorul economic să vă achite suma de 900 de euro, reprezentând despăgubire”, era menţionat în răspunsul ANPC.

Reprezentanţii companiei au contestat decizia ANPC în instanţă, iar acum cazul este în atenţia Judecătoriei Iaşi. Pentru că incidentul s-a petrecut acum cinci luni, medicul şi-a cumpărat din bani proprii un alt scaun, pentru a-şi putea continua activitatea, dar blamează atitudinea companiei aeriene, considerând că nu ar trebui să trecem atât de uşor peste o neglijenţă.

Scaunul cu rotile s-a stricat în timpul zborului, în timp ce era depozitat la cală. Reprezentanţii Blue Air nu au putut fi contactaţi pentru a oferi un punct de vedere.

Citiţi şi:

Doctoriţă în scaun cu rotile, umilită într-un aeroport din România: „Nu poţi să laşi un om cu dizabilităţi în situaţia aia”

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite