Cum se concediază un director plătit regeşte în România. Metoda „botezul funcţiei” de la Direcţia de Autostrăzi

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Directorul de la Proiectare Autostrăzi şi-a recâştigat postul în instanţă
Directorul de la Proiectare Autostrăzi şi-a recâştigat postul în instanţă

Directorul Direcţiei Proiecte Autostrăzi şi Drumuri Expres din cadrul CNAIR, Adrian Blejan, şi-a recuperat locul de muncă în instanţă după ce a fost dat afară ca urmare a unor răfuieli din cadrul companiei.

Adrian Blejan a câştigat procesul la Iaşi, decizia definitivă fiind luată de Curtea de Apel. Pe lângă reintegrarea în funcţie, Blejan ar trebui să primească şi echivalentul salariilor din perioada în care a fost concediat, precum şi cheltuieli de judecată de peste 2.000 de lei. Potrivit motivării Curţii de Apel Iaşi, publicată zilele trecute pe portalul ROLII, Blejan a fost dat afară prin decizia directorului general al CNAIR din data de 31 iunie 2017.

Motivarea concedierii a fost faptul că postul respectiv ar fi fost desfiinţat, ca urmare a reorganizării instituţiei. În realitate, judecătorii au stabilit că postul de pe care a fost concediat Blejan a fost doar redenumit, nu desfiinţat.

„Din punct de vedere legal, simpla restructurare şi repoziţionare a unităţilor operaţionale ale angajatorului nu echivalează cu desfiinţarea efectivă a locurilor de muncă, după cum nici redenumirea acestora nu poate valora juridic cauza reală şi serioasă a încetării contractelor de muncă sau de schimbare a anumitor lucrători în derularea raporturilor de muncă. În consecinţă, trebuie concluzionat că măsura concedierii nu se întemeiază pe o cauză reală şi serioasă, ci disimuleazã realitatea, vizând înlăturarea unei anume persoane, în speţa reclamantul, din cadrul funcţiei deţinute în societate“, se arată în motivarea Curţii de Apel Iaşi. 

Ce au susţinut reprezentanţii CNAIR

La rândul lor, reprezentanţii CNAIR au susţinut în instanţă că desfiinţarea locului de muncă ocupat de Blejan a avut „o cauză reală şi serioasă: locul de muncă nu se mai regăseşte în organigrama companiei“.

Argumentele lor nu au fost însă suficiente pentru judecători. Restructurarea invocată de reprezentanţii CNAIR a fost de fapt, redenumirea „Direcţia Proiecte Autostrăzi şi Drumuri Expres“ în „Direcţia Dezvoltare Autostrăzi şi Drumuri Expres“.

Mai mult, prin reorganizare s-au stabilit 80 de posturi, faţă de 75 câte erau înainte, fiind înfiinţate inclusiv două posturi de director adjunct. La momentul respectiv, director al CNAIR era Ştefan Ioniţă, care a fost acuzat de presa centrală că, prin acea reorganizare, şi-ar fi pus inclusiv un verişor în funcţie de conducere. Statul, adică cetăţenii, au ieşit de două ori păgubiţi din această poveste tranşată de justiţia ieşeană. Din bani publici, vor trebui să fie achitate salariile lui Blejan pentru perioada în care nu a lucrat, deşi, în acest timp, retribuţia pentru postul său a revenit celui care i-a luat locul. 

Ar fi vorba de 16 luni, în condiţiile în care, potrivit declaraţiei sale de avere, în perioada 2016 februarie 2017, Blajan a încasat din salarii peste 150.000 de lei. 

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite