Comisia Europeană a pornit procedura de infrigement împotriva României din cauza unei contract suspect semnat pentru asfaltarea drumului Iaşi-Crasna

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Oficialii Comisiei Europene au dat termen României două luni de zile să rezolve neregulile descoperite în desfăşurarea unei licitaţii organizate pentru asfaltarea drumului Iaşi-Crasna, procedură câştigată în 2011 de o firmă controlată de către omul de afaceri Dorinel Umbrărescu.

Comisia Europeană a anunţat joi, 20 iunie, declanşarea procedurii de infringement împotriva României pentru încălcarea directivelor UE privind achiziţiile publice în derularea CNADNR a licitaţiei pentru reabilitarea drumului naţional între Crasna şi Iaşi, a anunţat Mediafax.

"Comisia Europeană a cerut astăzi României să respecte pe deplin directivele europene privind achiziţiile publice. Comisia argumentează că procedurile de licitaţii pentru o licitaţie de execuţie lucrări prin solicitare de oferte, pentru reabilitarea drumului naţional între Crasna şi Iaşi, au fost realizate prin încălcarea Directivelor 2004/18/CE şi 89/665/CEE", se arată într-un comunicat al instituţiei de la Bruxelles.

Procedura de licitaţii a fost gestionată de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADR) şi a fost desfăşurată pe baza unei legi naţionale care s-a constatat ulterior a fi incompatibilă cu normele europene privind achiziţiile publice. Ca urmare, din anunţul de participare lipseau informaţii esenţiale, iar ofertanţii erau privaţi de dreptul lor deplin la un recurs efectiv, precizează Comisia Europeană.

Solicitarea Comisiei ia forma unui aviz motivat în cadrul procedurilor UE în constatarea neîndeplinirii obligaţiilor. În cazul în care în termen de două luni nu se notifică măsuri prin care să se pună capăt încălcării legislaţiei UE, Comisia poate decide să sesizeze Curtea de Justiţie în privinţa României, se mai arată în comunicatul CE.

Practic, în acest moment, ca parte a procedurii de infrigment, România a fost atenţionată şi riscă o amendă uriaşă dacă nu probează că a rezolvat problema în următoarele două luni.

Licitaţia pentru sectorul Iaşi-Crasna este una dintre cele mai controversate proceduri pentru asfaltări de drumuri din Moldova. Constructorul iniţial, o firmă din Portugalia, a abandonat lucrările, iar oficialii ei au dispărut din ţară. A fost reluată de mai multe ori şi a fost adjudecată în cele din urmă, în 2011, de asocierea de firme SPEDITION UMB SRL & TEHNOSTRADE SRL, controlată de omul de afaceri băcăuan Dorin Umbrărescu. Valoarea totală a contractului a fost de 195.176.947,25 de lei fără TVA. Finanţarea a fost asigurată de Guvernul României (55%) şi Banca Europeană de Investiţii (45%).

Potrivit contractului, perioada de finalizare a lucrărilor este de doi ani de zile, iar drumul este acoperit în cea mai mare parte, în acest moment, cu un strat de asfalt de uzură.

„Contractul vizează proiectarea şi execuţia lucrărilor de reabilitare a drumului naţional DN 24 între km 105+700 (podul peste râul Lohon, lângă Crasna) şi km 188+150 (limita mun. Iaşi), excluzând secţiunea de drum cuprinsă între km 120+000 - km 125 +000 (limitele mun. Vaslui)", se arată într-un comunicat al CNADR emis după finalizarea licitaţiei.

Alte ştiri despre acest subiect:

Traseul Vaslui-Iaşi va fi asfaltat de firma lui Umbrărescu pentru 195 de milioane de lei

Cel mai găurit drum din judeţ, Iaşi-Vaslui, scos din nou la licitaţie după doi ani de la prima procedură

Feriţi-vă de drumul Iaşi-Vaslui! Vedeţi aici de ce puteţi rămâne fără maşină! (FOTO şi VIDEO)

Şefii judeţului Iaşi execută silit constructorul portughez de pe drumul groazei către Vaslui 

Exemplu de „eficienţă“ la Iaşi. Lucrările la drumul groazei, Iaşi-Vaslui, scoase din nou la licitaţie cu patru luni înainte de finalizarea proiectului (FOTO)

Iaşi



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite