Cât plăteşte Mihai Chirica pentru a fi cool pe Facebook. Muntele de bani din spatele imaginii primarului „disident“ din PSD

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Mihai Chirica este un primar căruia îi place să apară în cât mai multe fotografii postate pe Facebook FOTO Facebook/Primăria Municipiului Iaşi
Mihai Chirica este un primar căruia îi place să apară în cât mai multe fotografii postate pe Facebook FOTO Facebook/Primăria Municipiului Iaşi

Primarul de la Iaşi investeşte sume consistente pentru a-şi face imagine pe reţelele sociale. Deşi are un birou de comunicare şi mai mulţi consilieri personali, Mihai Chirica a externalizat serviciul de administrare a paginii de Facebook. În paralel, municipalitatea le plăteşte preoţilor 250.000 de lei pe an pentru tipărirea unui oficios ce se distribuie gratuit şi care cuprinde doar materiale laudative la adresa Primăriei.

Primarul de la Iaşi, devenit vedetă naţională după ce l-a apostrofat pe Liviu Dragnea, liderul PSD, investeşte sume consistente, din bani publici, pentru a câştiga notorietate. Mihai Chirica a preluat şefia Primăriei Iaşi după arestarea fostului baron Gheorghe Nichita, în mai 2015, la acel moment fiind un cvasi-necunoscut în politica naţională. E de notorietate confuzia numelui său, în rândul jurnaliştilor şi politicenilor din Bucureşti, care îi spuneau, până nu demult, „Chirică”, în loc de „Chirica”.

De când a devenit primar, Mihai Chirica a gândit o strategie amplă pentru a câştiga în imagine. Pentru a rămâne aproape de persoanele de vârsta a doua şi a treia, edilul-şef a continuat tipărirea oficiosului Primăriei, „Curierul” – un ziar distribuit gratuit, în special, în centrele de cartier. În paralel, şi-a făcut numele cunoscut pe reţele sociale, cu predilecţie Facebook, unde ţinteşte, în genere, generaţia tânără. Cheltuiala e decontată din bani publici.

mihai chirica FOTO pagina oficiala de facebook a primariei iasi

Cine postează pentru Chirica

La începutul acestui an, Primăria Iaşi a atribuit, prin achiziţie directă, un contract de aproape 60.000 de lei către firma SC Global Press SRL, firmă deţinută de fostul jurnalist Iulian Micu. Primăria Iaşi a refuzat să ne pună la dispoziţie contractul însă, într-un răspuns oficial,  ne-a precizat că acest contract vizează administrarea paginilor de Facebook şi YouTube a Primăriei, administrarea unui site deţinut de Primărie precum şi asigurarea transmiterii, în direct, pe Facebook, a conferinţelor de presă. Doar transmiterea deoarece filmarea propriu-zisă a conferinţelor este asigurată de societatea Target Media, care, tot în ianuarie, a încheiat un contract de 55.000 de lei cu Primăria. A fost, de asemenea, o achiziţie directă.


Mihai Chirica nu pleacă la niciun eveniment public fără să aibe măcar un fotograf după el. În ziua realizării acestei fotografii, primarul Iaşiului s-a fotografia cu sute de ieşeni îmbrăcaţi în ie FOTO Facebook/Primăria Municipiului Iaşi
  
Iulian Micu deţine şi societatea Strategis Team, care, în mai 2017, a primit, printr-un alt contract, 80.000 de lei pentru asigurarea imaginii Festivalului Internaţional al Educaţiei. Acelaşi Micu, prin intermediul societăţilor sale, a câştigat şi anul trecut aproape 60.000 de lei, pentru administrarea paginii de Facebook a Primăriei. În trecut, Micu a lucrat inclusiv pentru PSD, partidul care l-a lansat pe Chirica.

„Cu privire la domnul Iulian Micu, primarul Mihai Chirica, în calitatea lui de candidat la Primăria Municipiului Iaşi, nu a avut nicio relaţie contractuală în campania electorală de la alegerile locale din anul 2016”, ne-a precizat Chirica, printr-un răspuns oficial. La rândul său, întrebat despre relaţia cu şefii Primăriei, printr-un răspuns scris furnizat prin intermediul firmei Strategis, Iulian Micu a precizat: „Nu e niciun secret nici faptul că, în diferite perioade din trecut, echipa noastră a alocat resurse umane şi creative derulării unor colaborări privind marketingul politic şi electoral solicitat de diferiţi clienţi. Nu este cazul în prezent.”

mihai chirica FOTO pagina oficiala de facebook a primariei iasi


Mihai Chirica a devenit foarte popular în rândul tinerilor, mai ales după protestele din timpul Ordonanţei 13 FOTO Facebook/Primăria Municipiului Iaşi 

mihai chirica FOTO pagina oficiala de facebook a primariei iasi

Aceste achiziţii au fost realizate în contextul în care Primăria Iaşi are, formal, un birou de comunicare în care sunt angajaţi trei oameni, şeful de birou având un salariu de 3.500 de lei pe lună. De asemenea, Mihai Chirica are la îndemână mai mulţi consilieri personali, printre care fotografi sau foşti jurnalişti, dar şi un alt birou special înfiinţat pentru asigurarea transmiterii informaţiilor de interes public – Centru de Informaţii pentru Cetăţeni, al cărui şef de serviciu câştigă 4.500 de lei pe lună.

De asemenea, oficiosul „Curierul de Iaşi” are costuri de tipar de aproximativ 250.000 de an, potrivit răspunsului furnizat de Primărie cotidianului „Adevărul”, tipărirea sa fiind realizată de către o tipografie a Mitropoliei Moldovei şi Bucovinei. 
__________________________________________________________________________________

În documentul de mai jos puteţi consulta lista completă a contractelor de imagine şi publicitate externalizate de Primăria Iaşi în 2016 şi 2017. Datele sunt cuprinse într-un răspuns oficial de la Primăria Iaşi, care ne-a parvenit în data de 23 iunie.  

Răspuns oficial furnizat de Primăria Iaşi cotidianului Adevărul by Ionut Benea on Scribd



Mai jos, răspunsul integral furnizat de către societatea Strategis, deţinută de Iulian Micu (foto jos, SURSĂ: Facebook/Iulian Micu) la un set de întrebări expediat de „Adevărul”, în timpul documentării acestui material: 

De obicei, nu vorbim foarte mult despre noi şi lăsăm rezultatele muncii să vorbească de la sine. Ca să răspundem întrebărilor tale, menţionăm că oferim soluţii de strategie şi comunicare din anul 2007, echipa noastră fiind formată în jurul unui nucleu de foşti jurnalişti cu experienţă multimedia. Echipa stabilă este formată

iulian micu foto facebook/iulian micu

din 13 colaboratori permanenţi şi cuprinde profesionişti în comunicare publică, marketing, copywriting, massmedia tv – radio – online, grafică, webdesign, social media, echipamente tehnice şi producţie video etc. În funcţie de necesităţile proiectelor asumate, colaborăm cu cei mai buni profesionişti externi de pe piaţa locală şi regională. Un exemplu în acest sens, unde a trebuit să capacităm aproximativ 50 de profesionişti din diferite domenii, este cel al Conferinţei Naţionale organizată pentru Veolia România în luna septembrie 2016, cu participarea a sute de persoane, inclusiv din administraţiile locale şi naţionale, până la rang de ministru. De asemenea, ne bucurăm să constatăm că am câştigat încrederea inclusiv a forurilor de comunicare europene, o dovadă în acest sens fiind implicarea echipei noastre în vizita doamnei comisar european Corina Creţu la Iaşi (2016).

Echipa noastră a avut sau are în derulare mai multe acţiuni de comunicare / producţie în diferite forme pentru entităţi private sau de stat, printre care şi Primăria Municipiului Iaşi. Nu ai menţionat la care contracte anume faci referire, dar trebuie să spunem că, prin forma de contract standard încheiat cu autorităţile publice, nu avem voie să furnizăm informaţii din contract unei a treia părţi, în lipsa acordului explicit al Achizitorului. 

Putem, în schimb, să îţi spunem tipul de servicii pe care îl putem oferi clienţilor noştri: comunicare social media, copywriting, mediaplanning, mediabuying, servicii de comunicare publică, analiză şi monitorizare massmedia, producţie grafică, producţie audio - video, livestreaming, webdesign, soluţii informatice de programare etc.

Nu e niciun secret nici faptul că, în diferite perioade din trecut, echipa noastră a alocat resurse umane şi creative derulării unor colaborări privind marketingul politic şi electoral solicitat de diferiţi clienţi. Nu este cazul în prezent.

Aşa cum spuneam, echipa noastră este formată din persoane cu pregătire pe diferite domenii. Activând de peste 10 ani pe piaţa locală şi regională (iar în ultimii 2 ani pe piaţa naţională, cu accent pe Cluj-Napoca, şi, recent, cu câteva colaborări internaţionale, în Elveţia), dezvoltând o cifră de afaceri de peste 2,5 milioane lei / an, echipa noastră a interacţionat cu multe persoane, cu sau fără funcţii actuale, cum ar fi edilii oraşelor din regiune (cu sau fără funcţii în prezent), foşti şi actuali reprezentanţi ai altor autorităţi publice locale, regionale şi naţionale, foşti şi actuali jurnalişti / conducători de ziare / televiziuni, foşti şi actuali oameni de afaceri, oameni cu diferite funcţii în administraţia naţională etc. 

Citeşte şi:

Falii în PSD Iaşi: organizaţia judeţeană îl susţine pe Dragnea, Chirica vorbeşte despre demisia „liderului suprem“

Iaşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite