Transalpina va fi redeschisă circulaţiei. Zăpada sub care era îngropat „Drumul Regilor” a fost înlăturată
0
Traficul rutier, închis sâmbătă în urma ninsorilor abundente, va fi reluat pe Drumul Naţional 67C – Transalpina, după ce carosabilul a fost curăţat de drumari.
De miercuri dimineaţă, traficul rutier va fi reluat pe drumul naţional DN 67C, pe sectorul de drum cuprins între km 34+800 şi km 59+800 , între localităţile Rânca şi Obârşia Lotrului , a informat Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Craiova, care a gestionat activitatea de deszăpezire a tronsonului rutier.
„Reamintim că accesul pe acest tronson de drum este permis autovehiculelor cu o masa maximă de 7,5 tone şi doar in intervalul orar 7:00 -20:00”, a informat DRDP Craiova. Traficul rutier pe Transalpina a fost închis încă de sâmbătă, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.

Transalpina, numită popular Drumul Regilor, deoarece a fost amenajată în vremea regelui Carol al doilea este cea mai înaltă şosea din România. Străbate pe creste munţii Parâng, de la Novaci (Gorj) până la Sebeş (Alba), pe o lungime de aproape 148 de kilometri. DN 67 C are punctul cel mai înalt în Pasul Urdele, unde ajunge la 2.145 de metri. Şoseaua străbate Carpaţii Meridionali de la sud la Nord, traversând Masivul Parâng şi este paralelă cu Valea Jiului şi Valea Oltului. În anul 2009 a început asfaltarea şi modernizarea acestui drum pe o distanţă de 148 de kilometri, între Sebeş, judeţul Alba si Bengeşti, judeţul Gorj. În 2012 pe mai mult de 99% din traseul Transalpinei primul strat de asfalt a fost aşternut. Accesul pe Transalpina se face, din judeţul Hunedoara, prin Petroşani şi Petrila.
Vă recomandăm să citiţi şi:
Lista drumurilor judeţene propuse pentru a fi reabilitate în următoarea perioadă, pentru stimularea turismului, cuprinde şoseaua Hunedoara – Lacul Cinciş şi drumul care străbate Dealurile Silvaşului, între Hunedoara şi Haţeg.
Cel mai grav accident rutier din istoria României s-a petrecut în 1980, în nordul ţării, unde un autobuz supraîncărcat cu navetişti s-a prăbuşit într-o mlaştină. Şi alţi şoferi au provocat tragedii soldate cu zeci de morţi, pe şoselele ţării.
Cererea de finanţare pe fonduri europene depusă de Consiliul Judeţean pentru modernizarea a cinci drumuri judeţene de pe Valea Mureşului, estimată la 160 de milioane de lei, a fost declarată eligibilă.