FOTO Cum se lucrează la noua magistrală feroviară din vest, pe care trenurile vor „zbura” cu 160 km/h
0
Imagini spectaculoase publicate de un devean arată cum se lucrează pe sectorul Gurasada - Simeria, din noua magistrală feroviară din vestul ţării.
Se lucrează intens în mai multe zone de pe tronsonul de cale ferată Gurasada – Simeria, cea mai mare investiţie de infrastructură derulată în prezent în judeţul Hunedoara. Unul dintre acestea este podul peste râul cerna, din zona aerodromului de la marginea Devei.
GALERIE FOTO
Imagini spectaculoase de pe şantierul noii magistrale feroviare din vestul României, pe care trenurile vor putea circula cu 160 de kilometri pe oră au fost realizate de Marcel Banu, un devean pasionat de fotografie şi publicate pe pagina de Facebook a acestuia.
„Imaginile surprind procedurile spectaculoase de ridicare a podului vechi peste râul Cerna şi de translatare a celui nou pe poziţia finală. În plus, a început demontarea catenarei, a stâlpilor de susţinere şi a şinelor pe al doilea fir care urmează a fi reabilitat, în timp ce traficul se va muta pe prima linie deja finalizată”, a informat Asociaţia Pro Infrastructura.
Foto: Marcel Banu / Facebook.
Sectorul Simeria – Gurasada, în lungime de 40,8 kilometri, este construit de Asocierea FCC – Astaldi – Contratas y Ventas. Contractul în valoare de 2,63 miliarde de lei a fost semnat la 30 august 2017, ordinul de începere al lucrărilor a fost dat în 3 octombrie 2017, iar termenul estimat de finalizare a proiectului este octombrie 2020.
Contractul prevede modernizarea celor 41 de kilometri de infrastructură şi suprastructură feroviară pentru circulaţia trenurilor de călători cu viteza maximă de 160 km/h, lucrări de terasamente şi consolidări pe întreaga distanţă, construirea a 17 poduri, dintre care cele trei peste râul Mureş, 27 de podeţe, 4 pasaje superioare, 3 pasaje inferioare, lucrări civile în 9 staţii de cale ferată. Sursa de finanţare este asigurată din fonduri nerambursabile obţinute prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014 - 2020 şi de la bugetul de stat, iar termenul de execuţie este de trei ani.

Foto: Marcel Banu.

Lotul Simeria – Gurasada face parte din Tronsonul Km 614 – Simeria noua magistrală feroviară de peste 140 de kilometri aflată în şantier în vestul ţării, a cărei finalizare a fost estimată în 2022. Magistrala va cuprinde 60 de kilometri de traseu nou şi nouă poduri peste râul Mureş.
Foto: Marcel Banu.
„Lucrările pe magistrala Arad - Simeria vizează modernizarea prin reconstrucţie a 144 de km de cale ferată dublă electrificată pentru aproximativ 1,7 miliarde de euro, cea mai mare parte fonduri nerambursabile. Distanţa este împărţită în patru loturi: 2A Ghioroc-Bârzava executat de Astaldi-FCC (peste 40% stadiu fizic), 2B Bârzava-Ilteu cu aceiaşi antreprenori, Astaldi-FCC (tot 40% progres), 2C Ilteu-Gurasada cu asocierea Alstom-Aktor-Arcada (în urmă, sub 20% în teren) şi tronsonul 3 între Gurasada şi Simeria construit de FCC-Astaldi (aproximativ 30% stadiu fizic). Estimăm că lucrările vor fi gata în anul 2024 când trenurile de călători vor circula cu 160 km/h (viteză maximă) pe un traseu reconfigurat care include 9 poduri noi peste Mureş, două tuneluri, dar şi staţii reabilitate, moderne”, a informat Asociaţia Pro Infrastructură.

Vă recomandăm să citiţi şi:






















