CNADNR vrea să compenseze defrişările de pe traseul autostrăzii Lugoj – Deva, cu 50 de hectare de pădure

CNADNR vrea să compenseze defrişările de pe traseul autostrăzii Lugoj – Deva, cu 50 de hectare de pădure

Lucrările la autostrada Lugoj - Deva. FOTO: Daniel Guţă. ADEVĂRUL.

Suprafeţe întinse de pădure din judeţele Hunedoara şi Timiş au fost retezate pentru a face loc terasamentului viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva, aflată în construcţie. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România solicită administraţiilor locale şi judeţene terenuri pe care se angajează să le împădurească.

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România a cerut consiliilor judeţene si primăriilor care deţin de terenuri, să pună la dispoziţia companiei suprafeţe de teren pentru a fi împădurite.

Intenţia CNADNR a urmat implementării proiectului privind construcţia „Autostrăzii Lugoj - Deva" pe teritoriul administrativ al judeţelor Timis si Hunedoara, care a presupus defrişarea unor suprafeţe întinse de pădure.

„În compensaţie, CNADNR intenţionează să planteze 50 de hectare de pădure din speciile fag, stejar, carpen şi gârniţă”, au informat reprezentanţii companiei. Până la data de 10 iulie 2016, deţinătorii de terenuri apte pentru împădurire sunt invitaţi de CNADNR, să comunice în scris, date privind regimul juridic al terenului, proprietarul, destinaţia, categoria de folosinţă actuală a terenului, suprafaţa şi amplasamentul terenului.

 Aveau termen de finalizare vara anului 2016
Potrivit contractului dintre CNADNR şi constructori autostrada Deva – Lugoj, loturile II (judeţul Timiş), III şi IV (judeţul Hunedoara şi judeţul Timiş) aveau ca termen de finalizare luna mai a anului 2016. Primul tronson al autostrăzii în lungime totală de 100 de kilometri, în judeţul Timiş, a fost dat în folosinţă parţial în decembrie 2013.

Potrivit informaţiilor prezentate pentru luna mai de CNADNR, situaţia lucrărilor la celelalte trei loturi ale autostrăzii se prezenta astfel:

Lotul 2 al autostrăzii Lugoj - Deva,( km 27+620 – km 56+220) era realizat la stadiul de 39 la sută. Antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Salini Impregilo S.P.A. şi S.E.C.O.L. – Societa Edile Construzioni e Lavori – Societate pe Acţiuni.

Pe Lotul 3 al autostrăzii Lugoj – Deva (km 56+220 - km 77+36), construit de Asocierea S.C. Teloxim Con S.R.L. - COMSA S.A. - Aldesa Construcciones S.A. - Arcadis Eurometudes S.A., avea stadiul fizic de 43 la sută.

Pe Lotul 4 al autostrăzii Lugoj - Deva, (km 77+361 – km 99+500), antreprenorul lucrării este Asocierea S.C. Tehnostrade S.R.L. – S.C. Spedition UMB S.R.L., iar stadiul fizic era de 44 la sută.


Vă recomandăm şi:

VIDEO Autostrada Deva - Lugoj văzută din avion. Filmările aeriene care arată cât au lucrat constructorii în ultimul an

Filmările aeriene realizate pe cele trei tronsoane nefinalizate din autostrada Deva – Lugoj prezintă un şantier întins zeci de kilometri, presărat cu câteva porţiuni de asfalt. Gradul de filanizare al proiectului de infrastructură este mai mic de 25 la sută.

VIDEO Ghinionistul de pe Autostrada Deva – Lugoj: bătrânul care aşteaptă de doi ani suma de un leu pentru metrul pătrat cedat statului român

Vasile Muntean (70 de ani) a aflat că trebuie să primească suma de un leu pentru o parcelă de un metru pătrat pe care a cedat-o constructorilor Autostrăzii Deva – Lugoj. Bătrânul din comuna hunedoreană Lăpugiu de Jos aşteaptă de aproape doi ani banii şi se simte uitat de statul român.

Previziuni optimiste: un tronson de 22 de kilometri al autostrăzii Deva – Lugoj va fi inaugurat cu şase luni mai devreme

Tronsonul de autostradă Şoimuş – Ilia, întins pe 22 de kilometri, are ca termen de finalizare luna noiembrie a anului viitor, însă potrivit ministrului Transporturilor, Dan Şova, constructorii au promis urgentarea lucrărilor, astfel încât acestea să fie finalizate cu o jumătate de an mai devreme.


 

citeste totul despre: