Cât a costat asfaltarea „noii Transalpina”, drumul istoric din Masivul Vâlcan care se termină în vârf de munte

Cât a costat asfaltarea „noii Transalpina”, drumul istoric din Masivul Vâlcan care se termină în vârf de munte

Asfalttarea drumului de munte.

Consiliul Judeţean Hunedoara a decontat lucrările de modernizare a drumului judeţean care va lega din Pasul Vâlcan, până la limita judeţului Gorj, o porţiunea de 4 kilometri de drum de munte, asfaltat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Asfaltarea celor patru kilometri ai noii şosele care va lega judeţele Hunedoara şi Gorj pe crestele Masivului Vâlcan a costat până în prezent 727.113 lei, decontaţi de Consiliul Judeţean Hunedoara, a informat Direcţia Tehnică a Consiliului Judeţean Hunedoara. Lucrările au fost realizate în această vară şi au constat în asfaltarea drumului de pământ şi pietriş din Pasul Vâlcan, până în vârful muntelui în care se află monumentele închinate eroilor Primului Război Mondial.

Drumul Judeţean 664 porneşte de la marginea municipiului Vulcan, urcă în Pasul Vâlcan şi continuă pe munţi, până la altitudinea de 1.700 de metri, spre judeţul Gorj, coborând în localitatea Schela. Din Vulcan până la limita cu judeţul vecin sunt opt kilometri, care au fost asfaltaţi în ultimii trei ani. Primul tronson, de patru kilometri, a fost realizat în anul 2014, după un proiect de peste 12 milioane de lei, al Consiliului Judeţean Hunedoara, finanţat de Uniunea Europeană.

Drum istoric

Şoseaua oferă privelişti impresionante, însă are marele dezavantaj că asfaltul se termină la limita dintre judeţele Hunedoara şi Gorj. De acolo turiştii ajung pe un drum de circa 15 kilometri, de pământ şi piatră, accesibil doar maşinilor de teren, până la următoarea porţiune de asfalt. Noua Transalpina, după cum este numit DJ 664, are mai multe repere istorice. O porţiune a sa a fost un drum dacic, pe care au trecut romanii când au invadat aceste teritorii. De asemenea, în anul 1600, pe aici a trecut Mihai Viteazul în drumul său spre Viena.

O legendă arată că în locul Poiana lui Mihai, calul său a murit din cauza efortului, astfel că Mihai Viteazul şi-a continuat aventura pe jos, prin Pasul Vulcan. O statuie ecvestră a voievodului muntean, amplasată în zona turistică a Pasului Vâlcan, aminteşte de legenda lui Mihai Viteazul. O altă legendă, promovată de autorităţile locale din Valea Jiului spune că în Pasul Vulcan ar fi existat Castelul din Carpaţi, locul misterios descris de celebrul scriitor Jules Verne. În anii Primului Război Mondial în Pasul Vâlcan s-au dat lupte crâncene soldate cu sute de victime. Pe marginea drumului încă mai pot fi văzute tranşeele săpate în anii războiului.


Vă recomandăm să citiţi şi:

VIDEO Noua şosea construită în munţi, pentru a scoate din izolare satele uitate din Ţinutul Pădurenilor

Cea mai nouă şosea din Ţinutul Pădurenilor este construită în prezent între satele Govăjdia şi Lelese. Drumul care în anii trecuţi era aproape impracticabil a fost lărgit şi asfaltat, iar localnicii îşi pun speranţele că îi va scoate din izolarea care a dus la depopularea zonei.

VIDEO Schimbare spectaculoasă a şoselei spre Mănăstirea Prislop. Drumul pelerinilor lui Arsenie Boca este asfaltat

Lucrările de modernizare a şoselei spre Mănăstirea Prislop se apropie de final. A început asfaltarea drumului judeţean, iar autorităţile din Hunedoara au anunţat că îşi propun să inaugureze investiţia la mijlocul lunii septembrie.

Cele 10 şosele care vor fi modernizate pentru turişti. Drumul spre Lacul Cinciş şi cel al Mănăstirii Prislop sunt pe listă

Lista drumurilor judeţene propuse pentru a fi reabilitate în următoarea perioadă, pentru stimularea turismului, cuprinde şoseaua Hunedoara – Lacul Cincş şi drumul care străbate Dealurile Silvaşului, între Hunedoara şi Haţeg.

citeste totul despre: