Apariţie inedită deasupra Autostrăzii Lugoj - Deva. Cât de animat este „primul pod verde din România”, de pe Lotul 4
0Primul „pod verde” din România, după cum l-au numit organizaţiile implicate în conservarea naturii, a fost construit pe Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj - Deva, iar între timp s-a animat.
Singurul ecoduct construit pe Lotul 4 al viitoarei Autostrăzi Lugoj – Deva s-a dovvedit util, susţin reprezentanţii organizaţiei WWF România.
„Urme de animale sălbatice traversând ecoductul de la Brănişca, primul pod verde din România construit peste lotul IV al viitoarei autostrăzi Lugoj-Deva: deşi e construit recent şi animalele au nevoie de timp să-şi ajusteze traseele, ecoductul este deja circulat intens de speciile sălbatice din zonă, precum căprior, porc mistreţ, pisică sălbatică, viezure. Pentru a supravieţui, animalele au nevoie de conectivitate. Podurile verzi le pot oferi acest vital "permis de liberă trecere" peste autostradă. Iar pentru şoferi - siguranţă sporită”, informează WWF România, organizaţie implicată în protejarea naturii, care a publicat imagini cu urmele animalelor sălbatice de pe ecoduct.
Foto:WWF România.
Lucrările la Lotul IV al Autostrăzii Lugoj – Deva au început în primăvara anului 2014, între satele Brănişca şi Bretea Mureşană. Atunci, un deal acoperit cu pădure a fost excavat şi terasat, pentru a face loc noii şosele de mare viteză. După cinci ani, în aceeaşi zonă în care buldozerele îşi făceau apariţia pentru prima dată pe traseul autostrăzii, pentru a „muşca” din versant, şoferii care circulă pe drumul judeţean din vecinătatea autostrăzii pot vedea primul ecoduct al acesteia. La marginea comunei Bărnişca, autostrada A1 a fost dotată cu două tuneluri cu o lungime de aproximativ 100 de metri, unul pe fiecare sens. Deasupra lor a fost amenajat un culoar de trecere a carnivorelor mari. Ecoductul, mărginit de zeci de panouri metalice, lasă loc pentru deplasarea animalelor între zona Munţilor Apuseni şi Valea Mureşului (Carpaţii Meridionali). Alte două ecoducte au fost condtruite pe Lotul trei al autostrăzi Lugoj – Deva, în apropiere de nodul rutier de la Holdea, iar la Margina, pe sectorul de circa 13 kilometri aflat în stadiul de proiectare, va fi construit un tunel pentru urşi.
Loturile 3 şi 4 ale viitoarei autostrăzi din vestul ţării se află de cinci ani în şantier. Potrivit estimărilor antreprenorilor, finalizarea lucrărilor la cele două tronsoane de autostradă din vestul ţării, care însumează 43 de kilometri, va avea loc în vara acestui an.
Vă recomandăm să citiţi şi: