Uniunea Europeană cofinanţează un proiect pentru reducerea abandonului şcolar în cinci şcoli din judeţul Galaţi
0
Universitatea ”Dunărea de Jos” din Galaţi derulează, începând cu luna mai 2018, proiectul ”Profesori competenţi în şcoli incluzive. Dezvoltarea şi implementarea de instrumente motivaţionale şi didactice inovatoare în mediile educaţionale defavorizate din Regiunea Sud-Est”.
Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană, în vederea promovării unor servicii educaţionale de calitate orientate pe nevoile elevilor şi a unei şcoli incluzive. Conferinţa de lansare a proiectului va avea loc joi, 28 iunie 2018, începând cu ora 11, la Universitatea ”Dunărea de Jos” din Galaţi - Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic, Aula A001, str. Gării, nr. 63-65.
Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea competenţelor profesionale pentru 120 de cadre didactice şi personal managerial, în vederea creşterii gradului de calitate şi inovare a serviciilor educaţionale, facilitarea incluziunii şcolare şi reducerea abandonului în cadrul a cinci unităţi de învăţământ preuniversitar din medii educaţionale defavorizate ale judeţului Galati: Şcoala Gimnazială Specială ″Constantin Pufan″ Galaţi, Şcoala Profesională Specială ″Emil Gârleanu″ Galaţi, Şcoala Gimnazială Specială ″Constantin Păunescu″ Tecuci, Şcoala Gimnazială ″Ion Petrovici″ Tecuci, Şcoala Gimnazială nr. 1 Sat Slivna, comuna Bereşti-Meria.
Grupul ţintă este format din cadre didactice şi membri ai echipelor manageriale – directori, membri în consilii de administraţie, comisii de evaluare şi asigurare calitate în educaţie - din cadrul scolilor partenere asociate. Peste 30% din grupul ţintă al proiectului lucrează în şcoli speciale cu grupe/clase în care procentul copiilor cu risc educaţional depăşeşte 50%.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
-elaborarea si furnizarea unui program de formare pentru dezvoltarea competenţelor profesionale a 120 cadre didactice, organizarea de schimburi de bune practici şi crearea unei reţele de mentorat pentru profesori şi manageri la nivelul celor cinci şcoli partenere asociate din judeţul Galaţi;
-furnizarea de măsuri de stimulare a resurselor umane calificate din şcolile partenere prin acordarea de stimulente pentru performanţă (burse) şi premii pentru calitate în educaţie incluzivă în cadrul competiţiilor din proiect;
-dezvoltarea capacităţii instituţionale a echipelor manageriale din cele cinci şcoli partenere, în vederea asigurării sustenabilităţii intervenţiilor de creştere a calităţii in educaţie.
Membrii grupului ţintă al proiectului vor beneficia de următoarele avantaje:
-formare în domeniile educaţiei incluzive, comunicării şi consilierii psihopedagogice pentru elevii cu risc educaţional, strategiilor didactice inovative şi motivaţionale în procesul educaţional şi managementul calităţii în şcolile din mediile defavorizate, prin intermediul a 3 programe acreditate MEN-CNFP, cu câte 48 de ore şi 12 credite profesionale fiecare;
-mentorat educaţional pentru şcolile din medii defavorizate prin desfăşurarea unui program de instruire de 21 de ore şi a unui program suport de creare a reţelei de mentori în şcolile partenere incluzând activităţi de mentorat-tutoriat-consiliere în domeniile tematice ale proiectului;
-program de schimburi de bune practici – 6 workshop-uri;
-sprijin sub formă de subvenţie pentru realizarea la clasă a stagiilor de practică;
-burse de performanţă pentru rezultatele înregistrate în reducerea şi prevenirea abandonului şcolar şi creşterea calităţii activităţii didactice;
-premii pentru rezultate deosebite în domeniul incluziunii şcolare şi a creşterii calităţii procesului educaţional.