Ponturi pentru şoferii care-şi cumpără anvelope de iarnă. De ce apar vibraţii la viteze de peste 50 de kilometri la oră

0
Publicat:
Ultima actualizare:
arhivă Adevărul
arhivă Adevărul

Există câteva lucruri pe care proprietarii de autoturisme trebuie să le aibă în vedere atunci când vor să îşi cumpere anvelope de iarnă - de unde ar fi mai bine să achiziţioneze cauciucurile şi care sunt motivele pentru care anvelopele la mâna a doua ar trebui evitate.

Proprietarii de autoturisme ştiu deja că furnizorii de anvelope de iarnă au tendinţa de a majora preţul cauciucurilor odată cu apropierea sezonului. Aceleaşi anvelope de iarnă cumpărate în luna august vor fi semnificativ mai ieftine faţă de cazul în care sunt achiziţionate în cursul lunii octombrie.

În cazul anvelopelor auto, preţul reflectă, de cele mai multe ori, calitatea produsului. Producătorii consacraţi investesc de mulţi ani în testarea cauciucurilor vândute, studiază comportamentul lor în diverse medii şi de la an la an îmbunătăţesc performanţele cauciucurilor.

Tocmai de aceea specialiştii recomandă să apelaţi la producătorii de anvelope de tradiţie. ”Producătorii auto pot recomanda clienţilor folosirea unei mărci de anvelope, iar acest lucru nu este ilegal, dar de cele mai multe ori, în spatele recomandării se ascund acorduri între producătorul auto şi furnizorul de anvelope, care au la bază un interes comun, de ordin economic. Un producător auto poate face referire doar asupra dimensiunilor anvelopelor pentru o funcţionare optimă a autovehiculului construit de el”, explică Marcel Boghian, inginer auto.

Ce riscaţi dacă cumpăraţi anvelope de pe internet

Şoferii care cumpără anvelope de pe internet se pot trezi că întâmpină dificultăţi la centrele-suport, unde se pot adresa pentru eventuale probleme privind garanţia produsului. Recomandarea specialiştilor este ca anvelopele să fie cumpărate de la un centru specializat în vânzarea şi montarea de anvelope. De obicei, centrele specializate în vânzarea anvelopelor asigură şi montajul lor, de cele mai multe ori, cu titlu gratuit în cazul achiziţiei anvelopelor de la acestea. În plus, veţi avea şi posibilitatea să îi contactaţi în cazul în care aveţi probleme privind garanţia produselor.

”Mulţi şoferi preferă să cumpere cauciucuri reşapate pentru că îi costă mai puţin, însă trebuie ţinut cont de faptul că ele au performanţe mai scăzute. Anvelopele reşapate sunt în general recomandate pentru maşini cu performanţe mai reduse şi doar pentru o exploatare urbană”, punctează inginerul Marcel Boghian.

Argumente pro şi contra cauciucuri second-hand

Există trei motive pentru care reprezentanţii service-urilor îi sfătuiesc pe şoferi să nu opteze pentru anvelope la mâna a doua. O anvelopă cu o vechime de peste cinci ani are probleme în ceea ce priveşte calitatea cauciului, care suferă un proces de "îmbătrânire", ce îi afectează elasticitatea, aderenţa şi performanţele în exploatare.

În al doilea rând, dacă anvelopele sunt prea uzate sau sunt uzate în mod neuniform, acestea reduc considerabil performanţele pentru care au fost proiectate. Orice anvelopă cu profilul mai mic de cinci milimetri devine ineficientă.

Nu în ultimul rând, pot apărea mici umflături la cauciucuri, de regulă în urma unui şoc pe care l-au suferit anvelopele. În orice parte s-ar afla pe anvelopă, ele sunt periculoase, fiind şi locul care va ceda primul, în cazul unui viitor şoc. Dacă observaţi astfel de umflături pe cauciucuri, e musai să le schimbaţi. Exploatarea unui astfel de cauciuc, mai ales în condiţii de drum cu opriri rare şi la viteze ridicate, prezintă un risc ridicat de explozie a anvelopei, situaţie care conduce de obicei la accidente grave.

Nu cumpăraţi cauciucuri fără garanţie

Fiecare producător şi furnizor de anvelope este obligat să ofere garanţie, aşadar, în principiu, şi cei ce oferă cauciucuri care nu sunt sub un brand anume ar trebui să asigure garanţie. Problema este timpul în care se rezolvă problemele de garanţie, reţeaua de parteneri care oferă aceste servicii pentru producătorii  care nu sunt prea cunoscuţi fiind una restrânsă şi greu accesibilă.

”Un montaj de anvelope, inclusiv operaţia de echilibrare, costă în jur de 100 de lei. Mecanicii de la service vă vor spune că este dificil să vă daţi seama pe loc, cu ochiul liber, dacă o anvelopă este montată corespunzător. Puteţi în schimb să verificaţi dacă este respectat sensul de rotaţie a anvelopelor montate, în condiţiile în care există săgeţi indicatoare pe suprafaţa cauciucurilor. O montare incorectă sau neechilibrată a roţii produce vibraţii la nivelul întregii maşini, vibraţii care încep să se manifeste mai puternic la peste 50 kilometri  pe oră”, detaliază inginerul Marcel Boghian.

Galaţi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite