Scandal pe taxa de promovare în staţiunea Mamaia: primăria vrea o sumă mai mare din banii colectaţi de la agenţii economici

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Promovarea staţiunii Mamaia provoacă tensiuni. FOTO Arhivă Adevărul
Promovarea staţiunii Mamaia provoacă tensiuni. FOTO Arhivă Adevărul

Radu Mazăre este de acord să primească primăria mai mulţi bani din taxa de promovare, însă Corina Martin nu dă niciun leu în plus. Decizia va fi luată în următoarea şedinţă de Consiliu Local.

În şedinţa de Consiliu local de miercuri, 5 martie, Ana Marcu, consilier PNL, a propus să se revizuiască procentele pe care le primesc Primăria Constanţa şi Asociaţia Dobrogea - Litoral din taxa de promovare a staţiunii Mamaia. Iniţial, s-a decis ca Primăriei să-i revină 20%, restul privaţilor. Consilierul a propus ca 40% să revină municipalităţii şi doar 60% Asociaţiei Litoral Delta – Dunării.

Primarul Radu Mazăre a fost de acord, întrucât, a spus el, carele alegorice ce vor defila în această vară în staţiunea Mamaia costă 100.000 de euro, însă a cerut ca reprezentanţi ai consiliului să se întâlnească cu cei ai Asociaţiei Litoral – Delta Dunării pentru o discuţie şi decizia să se ia în următoarea şedinţă de Consiliu local.
El spune că eforturile financiare făcute în ultimii ani cu paradele din Mamaia nu au fost mici. „Dacă nu ne implicam, staţiunea Mamaia ajungea ca Olimpul. Ce, eu fac astea pentru mine?“, a întrebat primarul.

Corina Martin: „Noi nu dăm nimic!“

Vestea nu a fost primită cu plăcere de Corina Martin, cea care a iniţiat această taxă. „Este propunerea mea personală. De patru ani o propun şi am convins hotelierii şi pe primarul Radu Mazăre să o percepem. Nu voi fi de acord să se modifice procentul. Noi, privaţii, am fost de acord să o plătim şi vrem un procent cât mai mare pentru noi. Şi primăria are propriul buget de promovare. Noi nu dăm nimic“, a replicat Corina Martin.

Broşuri în rusă şi arabă

Ea spune că aceşti bani sunt împărţiţi deja şi pentru anul acesta şi pentru 2015. „De nouă ori s-a întrunit comisia care decide cum se cheltuiesc aceşti bani. Numai standul la Târgul de turism costă 5.500 de euro, iar pe filmul de promovare al staţiunii am dat 10.000 de euro. Pentru viitor ne-am gândit să facem broşuri în limba rusă, dar şi în arabă“, adaugă şefa Asociaţiei Litoral - Delta Dunării. Primăria Constanţa are un vot în comisia care decide cum se cheltuiesc fondurile ce provin din taxa de promovare.

Cine plăteşte taxa

Iniţiativa instituirii taxei de promovare îi aparţine Corinei Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral - Delta Dunării. „Guvernul nu are bani să ne ajute pentru promovare, Primăria nu are bani. Şi atunci m-am gândit că trebuie să facem rost de aceşti bani. La un eveniment din Bucureşti i-am prezentat pentru a doua oară proiectul primarului Constanţei, Radu Mazăre, care a înţeles argumentele mele şi le-a acceptat“, povesteşte ea.
Toţi agenţii economici din Mamaia achită taxa. Proprietarul unui apartament de vacanţă a plătit suma de 100 de lei, un magazin de comerţ 2.000 de lei pe an, iar un club de noapte suma de 3.000 de lei pe an. În primul an s-au adunat 254.000 de euro.

80% din fondurile strânse au fost transferate Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Delta Dunării, iar 20% au rămas la bugetul local, aşa cum a fost înţelegerea.  
Ideea Corinei Martin a prins şi la Sinaia, fiind adoptată o hotărâre de Consiliu local în acest sens, şi s-ar putea aplica şi în Delta Dunării. „Am decis implementarea taxei de promovare în Delta Dunării cu primăriile de acolo şi cu hotelierii din zona Tulcea - Delta Dunării“, anunţă Corina Martin.
 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite