Ministrul Transporturilor s-a întâlnit cu operatorii portuari. Ramona Mănescu i-a lăsat să aştepte câteva ore

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ramona Mănescu, ministrul Transporturilor, s-a întâlnit în seara de vineri, 11 octombrie, cu operatorii portuari care i-au cerut insistent o întrevedere. Cei mai importanţi operatori portuari şi liderii de sindicat au aşteptat ore în şir ca ministrul Mănescu să-şi facă loc în program pentru a sta de vorbă cu ei şi pentru a le asculta doleanţele.

Întâlnirea a avut loc la hotel Del Mar din Mamaia, unde ministrul a venit în jurul orei 17.30, după ce a vizitat toate obiectivele pe care le avea în plan, inclusiv Podul de la Agigea. „Am venit, deşi dumnească nu mai aveaţi încredere că vin. Am văzut semnalele pe care le-aţi dat în presă“, le-a reproşat Ramona Mănescu operatorilor portuari încă de la începutul întrevederii. Aceasta s-a desfăşurat cu uşile închise.

Reprezentanţii comunităţii portuare erau nemulţumiţi că fuseseră întrerupte discuţiile cu Ministerul Transporturilor, cu privire la stabilirea unui mecanism de consultare în privinţa viitorului Portului Constanţa.

În data de 3 octombrie 2013, Organizaţia Patronală Operatorul Portuar şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au avut o întâlnire cu ministrul Transporturilor, Ramona Manescu, şi cu subsecretarul de stat Constantin Matei, pe tema deficienţelor constatate în actul de administrare a Portului Constanţa.

Una dintre principalele îngrijorări ale operatorilor portuari este transferul pachetului majoritar de acţiuni la municipalitate, acţiune pe care o consideră dezastruoasă pentru viitorul industriei portuare. Consiliul Local Municipal Constanţa deţine deja 20% din pachetul de acţiuni şi îşi doreşte să devină administrator principal al Portului Constanţa.

Legat de această problemă, peratorii au primit indirect un răspuns liniştitor. Ministrul Ramona Mănescu a declarat, după întâlnirea avută vineri după-amiaza, cu conducerea platformei portuare, că Ministerul Transporturilor va trebui să se implice mai mult în administrarea Portului Constanţa, care este obiectiv strategie de importanţă naţională.

„De săptămâna viitoare vom avea şedinţe tehnice legate de contractele de concesiuni, administrare, pilotaj, remorcaj. Portul Constanţa are nevoie de dezvoltare, nu trebuie doar să supravieţuiască. Vom discuta fiecare problemă ridicată de operatorii portuari“, a spus Ramona Mănescu, la finalul întâlnirii.

Ce doresc operatorii

„Dorinţa Organizaţiei patronale Operatorul Portuar şi a Federaţiei Naţionale a Sindicatelor Portuare era identificarea unui numitor comun cu reprezentanţii statului, în sensul rezolvării problemelor legate de administrarea Portului, pe linia interesului naţional şi a Comunităţii Europene, având la bază criterii de importanţă economico-financiară şi geostrategică.

Astfel, în cadrul întâlnirii s-a propus Ministrului Transporturilor un mecanism de largă consultare şi transparenţă în adoptarea deciziilor în acest sector de activitate. În urma discuţiilor s-a convenit că până la sfârşitul acestei săptămâni să se întocmească un plan de urmat în vederea conturării unui proiect de management unanim acceptat în legătură cu Portul Constanţa.

Deşi întâlnirea trebuia să aibă loc în cursul zilei de vineri, 11 octombrie, reprezentanţii Ministerului Transporturilor nu au mai putut fi contactaţi. Organizaţia patronală Operatorul Portuar şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare constată că reprezentanţii Ministerului Transporturilor, în frunte cu dna ministru Ramona Mănescu, nu au respectat termenii stabiliţi.

Organizaţia patronală Operatorul Portuar şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare atrag atenţia asupra dezinteresului manifestat de reprezentanţii statului, dar şi a modului de administrare a acestui obiectiv de importanţă strategică naţională şi internaţională“, arată operatorii portuari.

Patronatul Portuar atrăgea atenţia că este responsabil de întreg traficul din Portul Constanţa şi de veniturile generate astfel de „poarta maritimă“ a României, în valoare de circa 1 miliard euro anual, inclusiv de cele încasate de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa.

Patronatul Portuar reprezintă operatori economici a căror cifră de afaceri este de 16 ori mai mare decât cifră de afaceri a Administraţiei Portului Constanţa.

Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare (FNSP) reuneşte 26 de sindicate ale  lucrătorilor din porturile comerciale româneşti şi din serviciile conexe acestora, fiind singura organizaţie ce deţine statut de reprezentativitate într-un sector cuprinzând 40.000 de salariaţi.

Vă mai recomandăm

FOTO Constănţeanca Ramona Mănescu, de la „Cel mai fashion politician român“ în 2011, la mandatul de ministru al Transporturilor în 2013

Operatorii portuari de la Constanţa cer un dialog deschis cu Transporturile şi vor un management „unanim acceptat“. Ministrul Mănescu a ajuns în port

Constanţa

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite