Untold Festival, mină de aur pentru Cluj. Turiştii veniţi la acest eveniment au lăsat în capitala Ardealului milioane de euro
0
Untold 2016 va avea loc între 4 şi 7 august, au anunţat azi organiztaorii. Tot aceştia au declarat, în cadrul unei conferinţe de presă, că ”rulajul total legat de Untold Festival a fost de aproximativ 23 milioane de euro”.
”Ca impact financiar, am făcut nişte calcule şi aproximăm că rulajul total legat de Festivalul Untold a fost de aproximativ 23 milioane de euro”, a afirmat Bogdan Buta, general manager Untold Festival.
Din calculele lor mai reiese că localnicii au cheltuit 2 milioane de euro, cei din afara Clujului - circa 18 milioane de euro, iar partenerii festivalului - 3 milioane de euro.
Bogdan Buta a mai declarat că numărul turiştilor a crescut cu circa 27% în iulie, potrivit datelor oferite de Institutul Naţional de Statistică. ”Credem că, în mare parte, datorită nouă, ţinând cont că în timpul festivalului pe o rază de 45 km de Cluj-Napoca toate unităţile de cazare au fost ocupate”, a mat afirmat acesta.
Organizatorii Untold au mia spus că vor face un studiu de impact mult mai complex.
”Impactul generat de UNTOLD Festival asupra comunităţii poate fi cuantificat atât în cifre cât şi în capital de imagine adus oraşului. În cifre, UNTOLD 2015 a însemnat: 23 milioane euro suma totală generată de festival, din care 80%, adică 20 milioane, au fost banii atraşi în Cluj-Napoca, detaliaţi în cele ce urmează. Conform estimărilor noastre, în cele 4 zile de festival, cei 180.000 de turişti, veniţi din afara Clujului (trafic general) au cheltuit în medie 100 de euro pe cazare, masă şi diverse sesiuni de shopping, rezultând o infuzie de capital de 18 milioane de euro în plină perioadă a verii. Festivalul a atras în Cluj-Napoca bugetul echivalent unui city break din străinătate, raportându-ne la bugetul pe persoană.
Mai mult, 2 milioane de euro au fost banii cheltuiţi în Cluj de către clujeni, care au decis să lase o parte din bugetul de concediu chiar în oraşul lor. Cifră estimată la o medie de 60.000 de persoane trafic pe zi şi 35 de euro consum mediu de persoană pe zi. În plus, peste 3 milioane de euro au fost banii investiţi în comunitate de sponsori şi parteneri prin prezenţa lor în festival, ţinând cont de fee-uri, costuri logistice, operaţionale şi resursa umană”, susţin organizatorii.
”Ce ne bucură cel mai tare a fost reacţia publicului. Am primit ca feedback că am reuşit să le oferim cea mai intensă experienţă din viaţa lor”, a afirmat Bogdan Buta.
Artiştii s-au simţit foarte bine. Armin van Buuren şi-a prelungit spectacolul cu o oră şi jumătate, iar Dimitri Vegas şi Like Mike au rămas două zile la Cluj, iar păstrarea avionului parcat la Cluj i-a costat 20.000 de euro. ”Artiştii au vorbit despre festival pe canalele social media şi la evenimentele de specialitate. Deja am primit solicitări, artiştii ne propun să vină anul viitor la Untold”, adaugă Buta.
Parteneriatul cu Primăria Cluj nu a fost încă încheiat, însă organizatorii spun că nu sunt motive ca ediţia din 2016 să nu se organizeze în aceleaşi spaţii. ”Nu cred că ar trebui mutat. S-a plecat de la ideea organizării unui festival în centrul oraşului”, a mai declarat Buta. Potrivit acestuia, la Primăria Cluj şi IPJ s-au înregistrat, în acea perioadă, mai puţine reclamaţii decât într-o zi obişnuită.
Untold a fost nominalizat la două categorii – Best New Festival, Best Major festival – al European Festival Awards.
Mai puteţi citi: