Oraşul care „angajează” primul funcţionar - hologramă din România: „Va vorbi cu oamenii care vin la primărie şi le va spune ce au de făcut”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Funcţionarul public hologramă va prelua o parte din sarcinile angajaţilor unei primării din România, care va implementa, până la sfârşitul anului, un proiect bazat pe inteligenţa artificială. Până atunci, oamenii vor putea apela la servicile roboţelului Antonia, primul funcţionar public virtual din România

Primul funcţionar public virtual din România este un roboţel numit Antonia şi va fi „angajatul” Primăriei Municipiului Cluj-Napoca începând din 15 aprilie. Antonia va arăta ca un bancomat şi se va ocupa de cererile online ale cetăţenilor 24 de ore din 24.  

„În principiu va fi un aparat care va arăta ca un bancomat sau ca un aparat de ticketing, în care oamenii vor putea să scaneze diverse acte şi să-şi depună cererile. Asta într-o primă fază, pentru că ulterior va primi noi atribuţii. Antonia face parte dintr-un proiect mai vast în care vrem să implementăm servicii de inteligenţă artificială care să vină în completarea celor clasice, de la ghişeele primăriei. Cum spuneam, roboţelul va fi ca un bancomat, va avea un meniu, iar după ce oamenii îşi vor scana cererile, acestea vor fi direcţionate spre un funcţionar de-al nostru”, a explicat viceprimarul Dan Tarcea.

Într-o primă etapă, roboţelul Antonia va fi funcţional la sediul primăriei de cartier Zorilor, în cadrul unui proiect pilot. Dacă proiectul va avea succes, va fi extins şi în celelalte sedii ale primăriei din cartierele Clujului.

„Partener” pentru Antonia

Ulterior, roboţelul Antonia va avea şi un „partener”, Funcţionarul-Hologramă. Aflat deocamdată doar în stadiul de proiect, acesta reprezintă, de asemenea, o premieră pentru România. Funcţionarul-Hologramă ar urma să primească o serie de sarcini. 

„Este vorba despre o hologramă, deocamdată n-am stabilit ce imagine va avea, dar intenţionăm să-i dăm un chip uman. Oamenii vor putea să i se adreseze, iar holograma le va răspunde la obiect, la fel cum o fac şi funcţionarii de la ghişee. În principiu, se va ocupa de probleme care ţin de urbanism, de locurile de parcare şi de preluarea cererilor. Însă holograma va prelua numai cererile şi solicitările oamenilor, pentru că de rezolvarea lor se vor ocupa tot oamenii, angajaţii noştri”, a mai afirmat Tarcea. De dezvoltarea şi de implementarea proiectului se ocupă Serviciul Strategii de informatizare şi de Centrul de Informare pentru Cetăţeni

Citeşte şi

Roboţelul Antonia va fi primul funcţionar public virtual din Cluj. Ce sarcini va avea

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite