Ce brand de ţară am avea dacă ar fi făcut de un specialist străin. Peter Sealey: „România, ţara unde s-au născut legendele“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Peter Sealey, un renumit specialist în marketing şi branding, căruia i se atribuie succesul renumitei campanii „Always Coca-Cola“, a făcut o scurtă vizită la Cluj, unde le-a vorbit liceeniilor de la o şcoală internaţională despre ce înseamnă un brand. Întrebat de reporterul „Adevărul“ cum ar arăta brandul de ţară al României dacă i s-ar cere să-l facă, Sealey a spus că s-ar folosi de imaginea lui Dracula şi de frumuseţea pitorească a Sighişoarei.

Un american, cu o experienţă de peste 30 de ani în branding şi marketing, Peter Sealey, a fost invitat să vorbească la Transylvania College în cadrul unei serii de conferinţe menite să le prezinte tinerilor modele de succes din toată lumea.

Sealey a fost consultant pentru coloşi mondiali precum Coca-Cola, General Motors, Sony New Technologies, Inc, Visa U.S.A., Johnson & Johnson, Hewlett-Packard, Eastman Kodak, Nokia.Cea mai mare parte a carierei sale a petrecut-o în cadrul companiei Coca-Cola, unde a fost numit primul director de Marketing la nivel global al companiei. În timpul „mandatului său“ a fost asociat cu unele dintre cele mai legendare campanii de marketing şi publicitate - atribuindu-i-se succesul campaniei „Always Coca-Cola”.

Momentan, Peter Sealey este CEO şi fondator al The Sausalito Group, o firmă care oferă consultanţă în strategia de afaceri şi de marketing, identitate de brand, cercetare de piaţă, servicii de publicitate, dezvoltarea afacerilor. Peter Sealey este profesor de marketing la Haas School of Business, care aparţine de University of California, Berkeley, şi co-director al Centrului de Marketing şi Tehnologie din cadrul şcolii.

După întâlnirea cu studenţii, Peter Sealey ne-a spus că imaginea şi mitul lui Dracula, cunoscute în toată lumea, ar putea fi mai bine valorificate şi ar aduce, cu siguranţă, mai mulţi turişti în România.

Întrebat cum ar arăta brandul de ţară al României dacă ar fi rugat să-l facă, Sealey a povestit că a vizitat Sighişoara, de unde este originar ginerele său, şi i-a plăcut mult locul. A spus că nu auzise de acest oraş.

„În primul rând ce le spunem străinilor care vin şi vizitează România? Ce le oferim? Ospitalitate, mâncare? Am fost într-o veche localitate, unde se spune că s-ar fi născut contele Dracula, Sighişoara. Eu nu am auzit până acum de acest oraş. Uite ce puteţi face: luaţi acel orăşel, unul dintre cele mai vechi din Europa. Partea cu Dracula ar fi amuzantă şi toată lumea a auzit de Dracula. Aş lua aceste două lucruri, Sighişoara şi Dracula, şi aş găsi o modalitate prin care aş atrage lumea. (n.r. stă câteva clipe, se gândeşte şi spune) Ţara unde s-au născut legendele! Vino şi vezi locul unde s-au născut legendele! Vino şi experimentează lucruri noi în ţara de unde au apărut legendele! Da! Asta e! O altă ţară nu poate face asta. Germania nu poate, Italia nu poate nici ea, dar voi puteţi!“, a spus Sealey.

Reguli de aur în branding

Orice brand trebuie să aibă personalitate, spune specialistul. În opinia sa, brandul trebuie să fie serios, glumeţ, haios, sobru, depinde de produs.
Gradul de conştientizare, promisiunea şi personalitatea sunt cele care dau „viaţă“ unui brand, îl fac special. „Gradul de conştientizare? Oamenii trebuie să recunoască brandul. Apoi ce promite brandul?
VW promite performanţă, Coca-Cola, prospeţime, Volvo, siguranţă, Kodak, amintiri. Niciodată să nu exagerezi când promiţi! Fii onest! Şi oferă înainte de termen produsul, surprinde plăcut acea persoană!“, afirmă Sealey.

Potrivit acestuia, o campanie de publicitate în care se spune una şi se face alta este una greşită - şi aceasta este greşeală pe care o comit şi politicienii.

Când visele devin realitate? Când munceşti, înveţi şi ignori prejudecăţile!

Peter Sealey povesteşte că a crescut în Florida şi că era deja în liceu şi nu ieşise deloc din oraşul său. Un profesor l-a dus la New York.
„M-am plimbat prin Park Avenue, la 5.00 după-amiaza, şi vedeam frumoşi zgârie-nori întinzându-se spre cer şi maşini Lincoln (n.r. Lincoln Town Cars, o maşină de lux produsă de Ford) lângă clădiri aşteptându-şi clienţi din zgârie-nori. Şi mi-am zis atunci că trebuie să aflu cum pot să ajung şi eu ca acei oameni, ce trebuie să fac ca să urc într-o astfel de maşină. Mi-am continuat studiile. Am fost acceptat la Harvard şi Yale, m-am dus la Yale, m-am angajat la Procter&Gamble, am pornit spre drumul care să mă ducă într-o maşină Lincoln şi am reuşit. Mi-am îndeplinit visul“, povesteşte americanul, care în momentul micii sale excursii la New York avea o vârstă cam acea a liceeniilor de la Transylvania College cărora le vorbise.

După ce a plecat de la Coca-Cola s-a decis să-şi îmbunătăţească cunoştinţele şi s-a apucat de studiat. Avea 50 de ani. „Decide să acţionezi, fii punctual şi respectă-ţi programul!“, a mai spus acesta.

Mai puteţi citi:

Ingredientul secret al succesului Coca-Cola. Fostul director de marketing al companiei, Peter Sealey: „Cum îţi faci un client pe viaţă? Fii sincer cu el!“

EXCLUSIV România şi cele 365 motive ca să îţi iubeşti ţara

EXCLUSIV Vampirii din Transilvania, ucişi de propriul mit

FOTO Transilvania de peste Atlantic. Povestea celei de-a 14 colonii americane

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite