Feribot-ul devine funcţional la 1 august. Se reia traficul între Călăraşi şi Silistra
0După ce în urmă cu 3 ani, circulaţia între cele două maluri ale Dunării s-a blocat, feribot-ul din Călăraşi şi Silistra are toate şansele să fie repornit. Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi, Răducu Filipescu, a anunţat că la 1 august se va relua traficul. Acelaşi lucru fusese anunşat şi la 1 mai.
Preşedintele Consiliului Judeţean Călăraşi anunţa în lunaa februarie 2014 că în maximum 2 săptămâni se vor finaliza discuţiile cu partea bulgară, după ce se vor obţine autorizaţii de la Administraţia Porturilor Dunării Fluviale Giurgiu. ”Avem discuţii cu bulgarii, însă ei au cerut să fie schimbat locul şi vor ca trecerea să se facă numai pe teritoriul românesc. Doar că înţelegerea depinde de nişte autorizaţii pe care le aşteptăm de la Giurgiu”, spunea Filipescu. Din păcate, acest lucru nu s-a întâmplat.
Un ultim aviz
La sfârşitul acestei săptămâni, de la Consiliul Judeţean a venit încă o veste bună legată de feribot. De la 1 august se reia traficul între Călăraşi şi Silistra. "Doamne-ajută, de la 1 august să-i dăm drumul!", a spus Răducu Filipescu. Şeful CJ a mai anunţat că AFDP Giurgiu urmează să mai dea un singur aviz, cel legat de concesionarea terenului pe care se va construi o rampă betonată. "Trebuie să ne dea terenul. Am înţeles că se întrunesc în şedinţă de comitet director pentru a da aprobarea şi de la 1 august feribot-ul să-şi înceapă activitatea. În orice caz, scăpăm de beleaua asta de atăţia ani de zile", a spus Filipescu.
8,3 milioane de euro, linia de transport
Inaugurarea linei de feribot dintre Călăraşi şi Silistra, care s-a realizat cu o finanţare de aproximativ 8,3 milioane euro, n-a avut succesul scontat. Blocajul apărut în 2011 s-a datorat neînţelegerilor între operatorii de transport de pe cele două maluri. Ca să resusciteze afacerea, CJ, proprietarul feribot-ului pentru care s-au plătit 600.000 de euro, caută acum investitori care să preia platforma de transport şi să se reia traversarea Dunării.
Deschiderea liniei de la Călăraşi urma să dea posibilitatea cetăţenilor să circule civilizat şi în condiţii optime între cele două ţări, reducându-se cu 300 kilometri traseul de tranzit rutier spre Orientul Apropiat pe relaţia Bulgaria – România – Moldova – Ucraina şi mai departe către ţările Baltice şi Scandinave.
Vă recomandăm şi:
Probleme. Feribotul dintre Călăraşi şi Silistra, ţinut la mal de o hârtie
Feribotul dintre Călăraşi şi Silistra, intrat la apă, va fi pus pe linia de plutire
VIDEO Cel puţin 57 răniţi într-un accident de feribot produs la New York
Doi morţi şi 22 de dispăruţi, într-un naufragiu al unui feribot, în Filipine