Ce paşi trebuie să urmeze românii care au fost ţepuiţi la cumpărături online. „Clientul are dreptul să se retragă din contract fără a motiva acest lucru“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Comerţul online aduce câteodată surprize în colet FOTO Adevărul
Comerţul online aduce câteodată surprize în colet FOTO Adevărul

Zeci de călărăşeni păcăliţi de o firmă din Olteniţa care comercializă online articole vestimentare s-au adresat Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Călăraşi, cu speranţa că-şi vor recupera banii. Autorităţile s-au confruntat de la începutul anului şi până în prezent cu un val de plângeri. 80 de persoane şi-au căutat dreptatea, după ce au primit acasă colete cu haine şi au fost dezamăgiţi de calitatea produselor.

Zeci de călărăşeni păcăliţi de o firmă din Olteniţa care comercializă online articole vestimentare s-au adresat Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Călăraşi, cu speranţa că-şi vor recupera banii. 

Autorităţile s-au confruntat de la începutul anului şi până în prezent cu un val de plângeri. 80 de persoane şi-au căutat dreptatea, după ce au primit acasă colete cu haine şi au fost dezamăgiţi de calitatea produselor.Este vorba în special de femei care au comandat rochii de ocazie, după ce au văzut pe net haine frumoase şi la preţuri accesibile. Când au primit coletele şi-au dat seama că nu e ceea ce aşteptau.

„Oamenii au fost nemulţumiţi de ceea ce au primit, calitatea hainelor lasă de dorit. Noi am înregistrat fiecare plângere şi facem demersuri pentru ca oamenii să-şi recupereze banii, mulţi dintre ei şi-au primit deja contravaloarea produselor. E vorba despre sume de câte 100 de lei sau chiar mai puţin, însă nu acest lucru contează, ci calitatea mărfii comercializate. Reprezentanţii firmei Joviale Store Fashion au fost deja notificaţi la o discuţie cu noi pentru a pune la punct toate detaliile. Firma are conturile blocate de ANAF , iar returnarea banilor către clienţi se face mai greu. Fără discuţie, noi acţionăm indiferent de sumă. Vom încerca să găsim o soluţie pentru remedierea acestei probleme”, a spus  Pascu Ifrim, comisar-şef adjunct al Oficiului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Călăraşi.

Deocamdată, spun autorităţile în aceste cazuri nu s-a formulat plângeri penale, însă, dacă ancheta va da la iveală o posibilă infracţiune de înşelăciune, se vor lua măsurile legale.

Ce trebuie să facă un consumator nemulţumit

Consumatorul nemulţumit de o achiziţie online are posibilitatea de a-şi recupera paguba, în primă fază, printr-o întelegere amiabială cu operatorul economic.  Acest lucru este reglementat de OUG 34/2014 în care se menţionează faptul că un client se poate retrage din contract atunci când este nemulţumit de servicii, fără a motiva gestul său.

„În termen de 14 zile, clientul are dreptul să se retragă din contract, fără a motiva acest lucru, şi să ceară returnarea banilor. De obicei, oamenii sunt temători şi se intră într-o dispută ordinară , neechilibrată cu agentul economic de ale cărui servicii nu a fost pe deplin mulţumit şi de aici se ajunge la autorităţi. Singurul cost apare în momentul în care se returnează produsul, la plătirea rambursului. Orice cetăţean care apelează la noi este întrebat mai întâi dacă a luat legătura cu agentul economic pentru a rezolva situaţia pe cale amiabilă. Dacă nu a făcut acest lucru noi vom înregistra reclamaţia şi vom demara controlul. Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera noastră de competenţă. În situaţia în care nu s-a ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, oamenii au dreptul să depună o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor”, a explicat Pascu Ifrim, comisar-şef adjunct al  Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Călăraşi.

De asemenea, pe lângă formularul tipizat de reclamaţie pe care îl compeletează, cetăţeanul este obligat să prezinte şi documente de evidenţă din care să reiasă cele reclamate. Este vorba despre factură, bon fiscal, certificat de garanţie, orice act care care poate face dovada achiziţiei online. “Reclamaţiile dvs. pentru a putea fi instrumentate de către comisarii din cadrul Comisariatelor Judeţene trebuie să îndeplineasca condiţiile prezentate mai sus. În caz contrar acestea se clasează din lipsa de informaţii”, a explicat Pascu Ifrim.

Reclamaţie şi la Poliţie

Şi reprezentanţii IPJ Călăraşi spun că cetăţenii nemulţumiţi pot formula o reclamaţie şi la sediul Poliţiei. Acelaşi lucru este valabil şi aici: trebuie să prezinte dovezi cu privire la virarea banilor, contul, unde poate fi găsit anunţul în urma căruia s-a făcut achiziţia, dar şi datele de identificare ale firmei. Este vorba despre situaţii de înselăciune vădită, adică atunci când, de exemplu, a comandat un telefon şi a primit o cărămidă în colet. În cazul în care obiectul are alte caracteristici decât cel iniţial, plângerea se face la OPC. „ Orice persoană care se consideră înşelată şi care a suferit o pagubă se poate adresa prin plâgere Poliţiei, arătând toate documentele constatatoare ale faptei”, a precizat Ramona Tudor, purtător de cuvânt al IPJ Călăraşi.
 

Vă recomandăm şi:

Ţepe online. Când în loc de piese auto primeşti simple cartoane, iar în loc de smartphone, o bucată de lemn

Ţepele cu produse tranzacţionate online continuă la Suceava. O femeie reclamă că a primit ciocolată în loc de iPhone

Călăraşi



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite