Membrii familiei vin să depună actele necesare pentru a beneficia de ajutorul de deces. Banii pe care îi obţin de la stat îi ajută foarte mult în rezolvarea necazului prin care trec“, a declarat Nelia Bârsăşteanu, director la Casa Judeţeană de Pensii Călăraşi.

Documente necesare

Persoanele care au un deces în familie şi care doresc să obţină ajutorul de la stat trebuie să meargă la Casa de Pensii cu următoarele documente: cererea pentru acordarea ajutorului de deces, certificatul de deces(original şi copie), actele de stare civilă ale solicitantului, din care să rezulte gradul de rudenie cu decedatul, sau după caz, actul care atestă calitatea de tutore, curator, mandatar(în original şi copie). Mai este nevoie de dovada că solicitantul a suportat chletuielile ocazionate de deces( în original şi copie). De asemenea, la dosar trebuie să fie anexat şi actul medical emis sau vizat de medicul expert al asigurărilor sociale prin care se atestă boala care l-a făcut inapt şi data ivirii acesteia(în cazul persoanei inapte în vârstă de peste 18 ani).
Solicitanţii trebuie să aducă şi o adeverinţă care să certifice că, la data decesului, membrul de familie cu vârsta cuprinsă între 18 şi 26 de ani urma o formă de învăţământ organizată. Cuantumul ajutorului de deces este de 2.022 de lei în cazul decesului asiguratului sau pensionarului şi de 1.011lei în cazul decesului unui membru de familie al asiguratului sau pensionarului.

Program de lucru

Ghişeele unde se primesc actele necesare pentru ajutorul de deces sunt deschise de luni până vineri, iar între orele 08.30-16.30 se primesc documentele, la sediul Casei de Pensii, din strada Flacăra nr.57-59. Ajutorul de deces se achită în termen de 24 de ore de la solicitare. Cei care pot ridica banii sunt soţul, copilul, părintele, tutorele.