Maternitatea de pe Victoriei şi podul Vadu Paşii, obişnuitele teme electorale ale politicienilor buzoieni

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În campania electorală pentru localele din acest an, la Buzău, sunt reluate temele de acum patru ani.  Este vorba despre inaugurarea maternităţii noi, finalizată în 2012, dar neutilată nici astăzi, şi reabilitarea podului care leagă municipiul Buzău de comuna Vadu Paşii. În cazul acestuia, autorităţile judeţene anunţă că proiectul se află în faza de proiectare.

Inaugurarea noii maternităţi a Buzăului este una dintre temele pe care toate taberele din Consiliul Judeţean le ating de fiecare dată când se iveşte ocazia. 

Recent, preşedintele Consiliului Judeţean, Petre Emanoil Neagu, a anunţat că instituţia de pe strada Victoriei îşi va deschide porţile în prima jumătate a anului 2016, fără să avanseze o dată precisă.

„Noua maternitatea va fi deschisă în prima jumătate a anului, poate chiar mai curând decât vă aşteptaţi şi îmi asum acest termen. Nu are legătură cu faptul că este an electoral. Noi trebuie în primul rând să ducem la îndeplinire ceea ce ne-am propus iar campania electorală va fi când va fi”, a declarat zilele trecute preşedintele Consiliului Judeţean, social-democratul Petre Emanoil Neagu.

Preşedintele Consiliului Judeţean Buzău, Victor Mocanu, a tăiat, în plină campanie electorală, panglica inaugurală a imobilului, dotat cu aparatură medicală închiriată.

Amenajarea localului pentru noua maternitate a început în 2009, iar pe 1 iunie 2012 a fost inaugurată investiţia care a înghiţit 15,5 milioane de euro. După acest moment, clădirea a fost dată uitării, la fel şi promisiunile îndreptate mămicilor care sperau că vor putea naşte într-un spaţiu modern.

Un raport al Camerei de Conturi a arătat că vechea conducere a Consiliului Judeţean a plătit 51 de mii de lei pentru lucrări neefectuate la noua Maternitate iar DNA Ploieşti a început audierile celor implicaţi în derularea proiectului. Ancheta s-a finalizat cu trimiterea în judecată a fostului preşedinte al Consiliului Judeţean, Victor Mocanu, a altor angajaţi precum şi a directorului firmei care a închiriat aparatura medicală pentru inaugurare.  

Maternitatea din Buzău este primul obiectiv medical început şi finalizat în România după căderea regimului comunist. Clădirea se întinde pe o suprafaţă de 10.000 de metri pătraţi şi are o capacitate de 150 de locuri. Pe lângă laboratoare este prevăzută cu o unitate de primire a urgenţelor iar numărul sălilor de naştere şi operaţie este aproape dublu faţă de vechiul obiectiv.

Abia în octombrie 2013 toate lucrările au fost terminate şi în noiembrie 2013 s-a făcut procesul verbal de predare-primire dintre Consiliul Judeţean şi Spital. În decembrie 2013, Guvernul a alocat către Consiliul Judeţean 3,24 milioane de lei, bani cu care s-a achiţionat o parte din aparatura medicală, inclusiv staţia de oxigen. 

După ce s-au primit banii, în primăvara anului 2015 au fost demarate procedurile de licitaţie pentru achiziţia de aparatură medicală şi nonmedicală.

Startul licitaţiei a fost dat foarte târziu de către Consiliul Judeţean, printre motive fiind şi lipsa de personal din instituţie. “În toată perioada ianuarie – septembrie 2014 s-a căutat să se găsească surse de finanţare, 3-4 milioane, pentru a completa aparatura şi a putea face maternitatea funcţională. În aprilie 2015 a început licitaţia. A apărut o întârziere pentru că nu putem începe o licitaţie cât nu avem alocarea financiară. Abia când s-a aprobat creditul s-a început licitaţia”, a declarat fostul preşedinte CJ, Cristi Bîgiu.

În topul promisiunilor reluate în campaniile electorale este reabilitarea podului Vadu Paşii, construit cu un secol în urmă peste râul Buzău şi care este închis traficului auto de un deceniu. Obiectivul este vital pentru comunităţile din Vadu Paşii, Săgeata şi Robeasca, scurtând mult legătura rutieră cu municipiul Buzău. 

După inundaţiile din 2005, sutele de navetişti din comunele Vadu Paşii şi Săgeata care vin în oraş traversează podul la picior sau, dacă vin cu maşinile, ocolesc zece kilometri, prin Mărăcineni. Cei mai afectaţi de restricţionarea traficului auto pe pod sunt sătenii care locuiesc pe malul stâng al râului Buzău.

Autorităţile din Vadu Paşii, localitate lipită de municipiul Buzău, estimează că sunt peste 500 de suflete care parcurg chiar şi cinci kilometri pe jos, pentru a veni la pod, unde se află capătul liniei urbane de autobuz şi maxi-taxi. 

De când nu se mai poate circula cu maşina pe podul care o leagă de municipiul Buzău, comuna Vadu Paşii a resimţit scăderi ale pieţei imobiliare, ale investiţiilor private dar şi a calităţii vieţii localnicilor. Astfel că subiectul refacerii podului a devenit unul foarte prezent în campanile electorale, fie pentru alegeri locale, parlamentare şi chiar prezidenţiale.

În 2011, parlamentarii buzoieni ai puterii de atunci s-au lăudat aproape o jumătate de an că au reuşit să obţină promisiunea ministrului transporturilor, Anca Boagiu, de a prinde în buget reabilitarea podului rutier de la Vadu Paşii. 

Inclusiv inginerul constructor Viorel Constantinescu, senator PDL în acea perioadă, s-a aflat în delegaţia care l-ar fi înduplecat pe ministrul transporturilor, Anca Boagiu, să aloce fonduri pentru reabilitarea podului Vadu Paşii. 

Încercări de a obţine bani pentru acest obiectiv au fost şi cu un an înainte. Atunci, ministrul Radu Berceanu a venit la Buzău să vadă personal cum poate ajuta la refacerea podului construit de Anghel Saligny. Ministerul estima atunci şi o valoare a lucrării, respectiv 12 milioane de euro. 

  

De atunci, podul de la Vadu Paşii a rămas la fel de şubred însă extrem de important pentru strategiile pentru campanile de imagine ale politicienilor din toate partidele. Capetele podului au fost deseori loc de întâlnire între alegători şi politicieni aflaţi în campanie electorală, fie pentru locale, pentru parlamentare, chiar alegeri prezidenţiale. 

Potrivit celor mai recente anunţuri venite dinspre Consiliul Judeţean, reabilitarea podului de la Vadu Paşii a început, cu faza de proiectare, însă acum stagnează deoarece autorităţile judeţene aşteaptă o serie de avize de la Ministerul Culturii, podul fiind catalogat ca monument istoric.

„Licitaţia pentru reabilitarea Podului de Vadu Paşii a fost câştigată de un consorţiu de firme şi se compune din două părţi: proiectare şi execuţie. Deocamdată, suntem în etapa de proiectare, care s-a făcut undeva pe la 80 la sută însă, fiind vorba despre un monument istoric, este nevoie de mult mai multe avize decât în cazul unei lucrări normale”, a declarat Petre Emanoil Neagu, preşedintele Consiliului Judeţean.

Petre Emanoil Neagu a dat asigurări că odată obţinute avizele de la Ministerul Culturii atunci şi lucrările vor intra în linie dreaptă. 

Podul de la Vadu Paşii este închis de mai bine de un deceniu. El va fi refăcut cu bani de la Consiliul judeţean şi de la Ministerul Dezvoltării iar lucrările vor fi executate de un consorţiu din care face parte şi societatea Integral S.A.. Termenul de finalizare a lucrărilor la podul de la Vadu Paşii este de doi ani iar investiţia se ridică la 7 milioane de euro.

Lucrarea, cu o lungime totală de 344 metri, are suprastructura metalică cu o lungime totală de 344 metri, pe şase deschideri şi infrastructura fundată direct. În prezent, după mai bine de un secol de exploatare, din cauza agravării stării tehnice a podului, circulaţia auto este total interzisă pe pod, fiind permisă numai circulaţia pietonilor, expertizele efectuate la acest obiectiv indicând faptul că structura metalică nu mai prezintă siguranţă în exploatare. 

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite