Marea asfaltare a Buzăului, sau eşecul care a pus o pată pe ultimul mandat al lui Constantin Boşcodeală

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Realizările fostului primar Constantin Boşcodeală din ultimul mandat, pe care l-a încheiat cu trei luni mai devreme din cauza unei condamnări pentru abuz în serviciu, au fost umbrite de eşecul unui mega proiect. Asfaltarea a peste 130 de străzi din oraş, o promisiune care a avut cârlig la electorat, în 2012, s-a dovedit a fi o utopie.

În 2012, echipa de campanie a lui Constantin Boşcodeală, primar care era în funcţie de 16 ani, anunţa finalizarea unor ample investiţii ori proiecte noi, pe durata următorului mandat. 

Au promis sensuri giratorii noi, străzi ca-n palmă în tot oraşul, refacerea centrului vechi al oraşului, reabilitarea conacului care i-a aparţinut fostului prim-ministru Alexandru Marghiloman şi încheierea proiectului de modernizare a staţiilor de autobuz.

În prima jumătate a mandatului, administraţia condusă de Constantin Boşcodeală a reuşit să finalizeze un proiect realizat cu bani europeni. Începută chiar în toamna anului în care Boşcodeală a fost reales, asfaltarea a zece kilometri de străzi din cartierul Mihai Viteazul a fost una dintre primele realizări bifate de fostul edil. 

A urmat terminarea modernizării a 26 de staţii de autobuz, demers inclus în acelaşi proiect cu bani europeni şi care mai conţinea alte două componente: refacerea centrului vechi al Buzăului şi reabilitarea Vilei Albatros, a politicianului Alexandru Marghiloman.

Reabilitarea Conacului Marghiloman s-a încheiat în 2015. Investiţia care a constat în restaurarea ansamblului ce include Vila Albatros şi parcul Marghiloman s-a ridicat la 20 de milioane de lei. Tot în 2015, a fost terminată şi reabilitarea străzii Cuza Vodă, din centrul vechi, proiect care a impus lucrări de restaurare a infrastructurii şi a mobilierului stradal, pentru a reda buzoienilor unul dintre punctele de referinţă şi atmosfera din trecut.

BUZAU

Toate aceste realizări, care sunt de fapt proiecte gândite înainte de alegerile din 2012, dar finalizate pe parcursul ultimului mandat, au fost umbrite însă de un mare eşec. Este vorba despre proiectul de asfaltare a peste 130 de străzi, iniţiativă pornită de asemenea cu mulţi ani înainte de ultimele alegeri locale, dar reluată de echipa lui Boşcodeală în campania electorală din 2012.

Specialiştii din Palatul Comunal au redactat încă din 2008 proiectul modernizării a o treime din străzile municipiului. Studiul de fezabilitate indica investiţii de aproape 30 de milioane de euro, iar ideea initială era ca un investitor să vină cu banii săi, dintr-un credit propriu, şi să-şi recupereze în 20 de ani investiţia, prin bilete la ordin de la Primărie. 

buzau

Ulterior, proiectul a suferit câteva modificări iar singura şansă pentru mai marii din primărie de a-şi vedea proiectul finalizat a fost perspectiva unui credit BERD, pentru care s-au purtat lungi negocieri.

Problemele au continuat. Din cauza unor clauze strecurate de BERD la contract, care obligau firmele să asigure mentenanţa lucrărilor pe o perioadă de 9 ani, nicio firmă nu s-a înhămat la refacerea celor aproape 50 de kilometri de străzi din municipiu. Nici până astăzi, proiectul nu a putut fi urnit.

El continuă să fie piatra de moară agăţată de gâtul edililor, având în vedere că promisiunea nerespectată a venit pe un fond de nemulţumire masivă din partea cetăţenilor legată de starea jalnică a infrastrucurii rutiere din oraş. 

Buzău



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite