Verificări la sirenele de alarmare şi buncărele antiaeriene

0
Publicat:
Ultima actualizare:
sirene alarmare

Primăria Braşov se pregăteşte de ce este mai rău, iar prin intermediul Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă va face o serie de verificări în ceea ce priveşte buna funcţionare a sistemelor de alarmare din oraş, dar şi dacă cele 142 de adăposturi civile care figurează în hârtiile oficiale mai corespund cerinţelor şi îi pot adăposti pe braşoveni în caz de pericol.

 Astfel, în cursul acestei săptămâni, cele 50 de sirene vor suna timp de câte 4 secunde. „La ora actuală, în municipiu există 32 de sirene electrice cu comandă prin circuit telefonic şi un număr de 18 sirene electronice cu comandă prin modul GSM sau radio, sirene mai performante ce pot comunica chiar şi mesaje verbale. Sirenele vor fi pornite fără un anunţ prealabil, de aceea le recomand braşovenilor să nu intre în panică la auzirea semnalelor acustice”, a precizat viceprimarul Ciprian Bucur, care coordonează activitatea Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă.

Investiţii în sisteme de alarmare

Totodată, în perioada următoare, Serviciul de Urgenţă are în plan achiziţionarea a încă patru sirene electronice ce pot acoperi o rază de 800 de metri, ce vor fi amplasate în cartierul Stupini. „În acest cartier, conform unui studiu de audibilitate, recent efectuat, ar fi nevoie de 17 astfel de sirene, având în vedere extinderea în ultima perioadă a zonei populate. Investiţia va fi de aproximativ 12.000 de lei plus TVA, bani prevăzuţi în bugetul acestui serviciu. La ora actuală, aproximativ 93% din zona locuibilă a Braşovului este acoperită de astfel de sisteme de alarmare, Stupiniul fiind zona cea mai deficitară. De asemenea, şi în zona Bronzului mai sunt necesare încă două sirene, iar în Uzina 2 una”, a explicat viceprimarul. Anul acesta, va fi modernizat şi centrul de monitorizare şi comandă în caz de situaţii de urgenţă. Pentru retehnologizarea şi renovarea acestuia au fost alocate 60.000 de lei.

Nu în ultimul rând, se vor verifica toate adăposturile civile şi vor fi marcate corespunzător. Chiar dacă le-au transformat în cămări, pivniţe sau magazii, oamenii ştiu că acestea spaţii sunt de fapt adăposturi civile şi că, la nevoie, aici se pot refugia în siguranţă. Potrivit unei modificări legislative din anul 2004, în caz de pericol spaţiile de la subsoluri trebuie date în folosinţă în termen de 24 de ore. Astfel că toţi cei care le-au schimbat destinaţia sunt obligaţi să le elibereze în cel mai scurt timp.

Ne lipsesc voluntarii

De asemenea, pentru a face faţă unor calamităţi, Serviciul din cadrul Primăriei va achiziţiona şi două motopompe portabile, valoarea acestora fiind de aproximativ 20.000 de lei. Chiar dacă se va rezolva problema echipamentelor necesare în situaţii de urgenţă,  Serviciul Voluntar duce lipsă de… voluntari. „La momentul actual, ne confruntăm cu o lipsă de voluntari şi, în acest sens, ne gândim a acorda anumite facilităţi pentru cetăţenii care doresc să încheie contracte de voluntariat cu serviciul nostru, pentru a promova acest tip de activitate, luând exemplul ţărilor occidentale, unde voluntariatul este o activitate extrem de apreciată de societatea civilă”, a punctat viceprimarul Braşovului.

Concurs pentru elevi pe teme de apărare civilă

Şi cei mai tineri dintre braşoveni vor fi implicaţi în activităţile de protecţie civilă. Elevii din ciclul gimnazial şi cel liceal sunt invitaţi să participe la o competiţie pe astfel de teme, ce se va desfăşura în data de 30 aprilie.  Concursul „Cu viaţa mea apăr viaţa” se va desfăşura pe două categorii de vârsta: ciclul gimnazial clasele V-VIII începând cu ora 9.00 şi ciclul liceal începând cu ora 11.00. Va fi un concurs cu două probe, una scrisă, un test grilă pe parcursul unei ore şi o probă practică. Regulamentul concursului va fi publicat pe site-ul ISU şi al Primăriei, iar municipalitatea va acorda premii câştigătorilor.

Braşov



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite