Tronsonul I al Ocolitoarei Braşovului  a fost inaugurat în plină campanie electorală după un lung şir de întâzieri

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Tronsonul are aproximativ 7 kilometri, iar construcţia a început încă din 2012. Au fost multiple amânări, iar ultimul termen de finalizare era luna decembrie. Pentru prima dată în istorie autorităţile au terminat mai repede lucrarea, iar de la ora 14.00 se poate circula pe acest sector de drum.

UPDATE 16.00. Prezent la eveniment, ministrul transporturilor a spus că lucrarea, deşi mult întârziată, pare a fi una de calitate. „Am deja un obicei de a merge pe şantiere. Am venit să văd  dacă s-au îndeplinit toate condiţiile de siguranţă Am venit să aflu de ce au fost caeste intârzieri, şi să nu mai apară. La prima vedere pare o lucrare de calitate bine executată, sperăm să nu avem alte surprize“, a spus Petru Sorin Buşe. 

Oficialii de la drumuri au făcut şi un calcul cu privire la economia de timp pe care o fac cei care tranzitează Braşovul dacă merg pe cele trei tronsoane ale centurii care au o lungime de 18 km: 45 de minute.„În cazul acestui tronson au fost unele probleme, care, într-un final s-au rezolvat. E bine când totul se termina cu bine. Odată cu finalizarea acestui tronson, traficul greu va fi complet scos din oraş. Acum mai este de rezolvat problema celui de-al doilea tronson, unde se lucrează la pasajul care dinspre Sânpetru, şi este important să se termine şi acel segment, astfel încât pe toţi cei 18,55 de kilometri ai Variantei Ocolitoare a Municipiului Braşov să se poată circula în regim de autostradă. Acum, odată cu devierea traficului greu pe centură, vom reabilita tot ce este în interiorul oraşului, cum este Fundătura Hărmanului şi Drumul CET-ului”, a spus primarul Braşovului, George Scripcaru.

La inaugurarea de astăzi care seamănă mult cu un eveniment de campanile electoral, pe lângă reprezentanţii CNADNR participă şi Ministrul Transporturilor Petru Sorin Buse, primarul Braşovului, prefectul, dar şi reprezentanţi ai Consiliului Judeţean.

Lucrările la Tronsonul I au început încă din 2012, dar constructorii care nu s-au ţinut de cuvânt au amânat mult finalizarea investiţiei. Ele au fost abandonate în 2013 după ce austriecii dela Alpine Bau au intrat în insolvenţă. După o nouă licitaţie şi mai multe expertize, lucrările au fost preluate de un un consorţiu italian, Chirulli Andrea Impresa Individuale - Aleandri SPA - Shelter Construct - Pasquale ALO. Între timp s-au mai cheltuit câte 10.000 de lei pe lună penyru paza şantierului. Lucrările trebuiau terminate din iunie, dar nu s-a reuşit respectarea termenului. CNADNR a anunţat că se va circula pe acest tronson din 30 septembrie, dar nici acest lucru nu s-a întâmplat. De astăzi însă se ca circula pe noul tronson.  Investiţia se ridică la 59,5 milioane de lei.

Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care a fost construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul a prevăzut şi un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc.

Braşov



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite