Finalizarea Ocolitoarei Braşovului a fost din nou amânată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Lucrările la primul tronson au fost oprite de aproape un an. FOTOArhivă.
Lucrările la primul tronson au fost oprite de aproape un an. FOTOArhivă.

CNADNR trebuia să deschidă deja ofertele pentru dublarea trosonul II al Ocolitoarei, dar a amânat procedura până în 26 feberuarie. Tot la acea dată Compania de Drumuri trebuie să deschidă şi ofertele pentru finalizarea tronsonului I, care a fost abandpnat după ce constructorul, firma austriacă Alpine a intrat în insolvenţă.

Au trecut aproape 15 ani de la începerea lucrărilor la Ocolitoarea Braşovului şi lucrările nu sunt încă gata. Primul tronson care a fost construit a fost trosonul II cu o lungime de 6,4 kilometri. Acesta a fost construit de primărie,dar acum este nevoie de dublarea lui pentru ca în zonă să se circule în regim de autostradă. Tronsonul face legătura între DN11 şi DN 13, iar pentru lărgirea şoselei la patru benzi se vor cheltui 80 de milioane de lei. Deschiderea ofertelor trebuia să aibă loc la începutul lunii februarie, dar desemnarea constructorului a fost amânată până în 26 februarie.

Trosonul I, abandonat

Până acum au fost efectuate doar 56% dintre lucrările necesare la Tornsonul I.  Totul este acum oprit deoare firma austriacă Alpine, care efectua lucrarea a intrat în insolvenţă. CNADNR a organizat o nouă licitaţie, iar la finele acestei luni se vor deschide ofertele. Dacă nu vor fi contestaţii lucrării se vor relua în vară.

Tronsonul are o lungime de 7,2 km şi porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea actuală, pe care va fi construit un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj, iar apoi va ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe) în giratoriul din zona Stabilus. Pe lângă realizarea căii de rulare la două benzi pe sens, proiectul prevede un pasaj peste DN 11 şi calea ferată care duce spre Târgu Secuiesc. Valoarea acestui tronson este de aproape 130 de milioane de lei.

Tronsonul III este singurul finalizat

Tronsonul al treilea al ocolitoarei are o lungime de 6,34 km şi face legătura dintre DN13 - printr-un pod suspendat - şi DN1. 

Şoseaua a fost construită astfel încât să se poată circula în regim de autostradă. Tronsonul III se desprinde cu un pasaj superior din DN 13 Braşov – Târgu-Mureş, intersectează strada Plugarilor cu un sens giratoriu, traversează DJ 103C (strada Lânii) cu un pasaj suprateran, intersectează drumul de acces la Institutul Cartofului cu un pasaj superior, intersectează calea ferată şi DN 1 Braşov – Sibiu cu un pasaj superior şi, mai departe, strada Clopoţel cu un sens giratoriu care va permite accesul din şi înspre DN 1 Braşov – Sibiu şi DN 73 Braşov – Piteşt. Valoarea lucrărilor la acest segment de drum a fost de 98 de milioane de lei.

Pe aceeaşi temă:

Se repară podul pericol dintre Braşov şi Covasna

Camere video la intrările din judeţul Braşov

Braşovul va avea trei autrostrăzi în 2018

Braşov



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite