Reţete vegetariene: ce alimente mănâncă cei care s-au săturat de carne

Reţete vegetariene: ce alimente mănâncă cei care s-au săturat de carne

Adepţii regimului vegan prepară adesea salate   Foto: clickpoftabuna.ro

„Veganismul“ a devenit un curent care atrage tot mai mulţi oameni. Reţetele fără carne sunt delicioase şi foarte uşor de preparat.

Ştiri pe aceeaşi temă

Din ce în ce mai des auzim vorbindu-se despre ”veganism”, iar cei care adoptă acest stil de viaţă spun adesea că se simt mult mai sănătoşi şi mai energici. Mara Fetche, o tânără din Baia Mare care de mai bine de un an a renunţat complet la orice aliment de origine animală, spune că nu regretă schimbarea făcută şi că nu ar mai reveni la vechiul regim în niciun caz. ”Mă simt mult mai energică, digestia este mult mai bună şi chiar am pus câteva kilograme pe mine, pentru că eram prea slabă”, explică ea.

Ea a fost de acord vorbească despre reţetele pe care le foloseşte. Paste cu legume, orez cu legume şi cartofi gătiţi în diferite moduri sunt doar câteva dintre reţetele preferate şi foarte uşor de preparat.

Ciupercile, foarte bună sursă de proteine

Pentru pastele cu legume, reţeta e foarte simplă, iar cantităţile nu sunt fixe, se pot adapta după preferinţe. ”Pun la călit ceapă, ardei şi usturoi, iar pe urmă pun sos de roşii sau roşii tocate şi poţi să adaugi apoi ce legme vrei. Eu am obiceiul să pun ciuperci sau brocoli şi roşii, iar pe umă adaug pastele fierte în acest sos. De obicei folosesc tagliatele”, explică ea. De asemenea, avocado este un fruct pe care cei care au adoptat regimul vegan spun că îl consumă foarte des, fiind foarte consistent. Pentru o salată cu avocado, Mara spune că foloseşte salată verde tăiată, peste care pune două-trei linguri de orez fiert, dar şi linte fiartă, brocoli şi ciuperci călite şi sos de soia. ”Oyster mushrooms (pleurotus, sau păstrăv de fag, n.r.) sunt nişte ciuperci care au o consistenţ foarte apropiată de cea a cărnii”, mai spune ea. Ciupercile sunt cunoscute ca şi foarte bune surse de proteină, lipsa acestora fiind cel mai frecvent dezechilibru întâlnit la persoanele care renunţă la carne. ”Încerc să îmi asigur aportul de proteine, deşi în general nu fac astfel de calcule, ci mai mult îmi ”ascult” corpul, sunt antentă la mesajele transmise”, mai explică ea, arătând că o dietă echilibrată este foarte importantă pentru asigurarea stării generale bune.

Tofu sau seminţele de chia, înlocuitoare pentru ou

Cine s-ar fi gândit că seminţele de chia sau tofu ar puta înlocui oul? Mara arată că seminţele lăsate la înmuiat în apă se asemănă ca şi consistenţă cu oul ş că poate fi folsit pentru chiftele sau alte preparate. ”Se pun seminţele de chia la înmuiat, o linguriţă de seminţe la trei linguriţe de apă şi ele capătă consistenţa de ou. Nu se poate prăji dar se poate folosi ca şi oul la chiftele, la fripturi etc”, arată ea. De asemenea, tofu este folosit la fel, pentru prepararea unui produs ce înlocuieşte omleta. ”Îl pun în tigaie şi îl zdrobesc cu o furculiţă, iar deauspra tumeric. Mai adaug porumb, ciuperci şi sare sau piper. Iese la consistenţă ca şi omleta. În alte situaţii îl mai folosesc şi în salate”, mai arată ea.

Tofu însă mai poate fi folosit la prepararea unor chifteluţe, cu nucă. Pentru asta avem nevoie de:

½ cană hrişcă

200 g tofu

1 lingură ulei de măsline

Sare şi piper

Pătrunjel

Hrişca înmuiată bine (peste noapte) se zdrobeşe şi se amestecă cu nuca măcinată, apoi şi cu restul ingredinetenlor, după care se formează biluţe şi se dau prin seminţe (susan, chia etc). Dieta vegană presupune interzicerea oricăror alimente de origine animală, precum carne, lapte sau ouă.

Nu se recomandă adoptarea unei anumite diete sau schimbarea radicală a ei până când nu consultaţi un medic specialist.

Mai puteţi citi:

Plante medicinale cu efect antidepresiv de trei ori mai puternic decât pastilele de sinteză

citeste totul despre: