Curs pentru profesori despre tehnicile de eficientizare ale comunicării verbale şi non-verbale în şcoală

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Curs despre tehnicile de comunicare în şcoală
Curs despre tehnicile de comunicare în şcoală

Casa Corpului Didactic „Grigore Tabacaru” Bacău organizează în această perioadă programul de formare continuă "Tehnici de eficientizare ale comunicării verbale şi non-verbale", avizat de Ministerul Educaţiei, destinat personalului de conducere, îndrumare şi control, dar şi cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar.

Cursurile au început zilele trecute la Colegiul Naţional "Costache Negri" Tg. Ocna şi se desfăşoară pe parcursul a 40 de ore, fiind susţinut de profesorii Doru Huţuţui - MBA Senior Trainer &Coach şi de Luminiţa Huţuţui, profesor la Liceul Tehnologic "J.M.Elias" Sascut.
„Din perspectiva educaţiei formale comunicarea didactică constituie baza procesului de predare şi asimilare a cunoştinţelor, în cadrul instutuţionalizat al şcolii şi între parteneri cu statusuri determinate. Comunicarea didactică nu este numai o activitate ce pune în relaţie cadrul didactic şi elevul, pentru realizarea unor obiective comune, ci şi un proces psihosocial de influenţare, prin limbaje specifice, a atitudinilor, comportamentelor, convingerilor, a componentelor motivaţional - afective şi volitive“, a precizat Gabriel Stan, directorul CCD Bacău.

Comunicarea didactică trebuie să fie precisă, concisă şi expresivă în acelaşi timp, prin claritatea şi concizia discursului, facilitând, atât transferul, cât şi înţelegerea mesajului transmis. Stilul profesorului defineşte predominanţa verbal-nonverbal, în dialogul educaţional, totuşi mimica, gesturile, paralimbajul sunt extrem de importante, facilitând înţelegerea mesajului şi rămânând uneori adânc întipărite în amintirea elevului şi asociate cu sentimente de admiraţie, stimă, sau, dimpotriva, de neplăcere, dezinteres pentru profesor şi materia predată.
Pentru eficientizarea comunicării didactice, în primul rând, trebuie avută în vedere eliminarea, pe cât posibil, a barierelor de comunicare, cum ar fi: distorsiunile, inexistenţa unui repertoriu comun între profesor şi elev, care poate duce, deseori, la perturbarea comunicării.„Considerăm că un asemenea curs, organizat pentru colegii noştri din judeţ, este binevenit. Cu acestă ocazie ei vor afla care sunt cele mai eficiente tehnici de eficientizare a comunicării în şcoală, dar şi care sunt factorii perturbatori ai  acestui proces şi, mai ales, cum pot fi evitaţi. O comunicare fluentă poate conduce, în mod real, la o mai bună performanţă didactică”, mai afirmă Gabriel Stan, directorul CCD Bacău.

Bacău

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite