O avocată şi un fost director au renunţat la locurile de muncă pentru un blog culinar. Cum au reuşit cele două femei să pună pe picioare o afacere profitabilă

O avocată şi un fost director au renunţat la locurile de muncă pentru un blog culinar. Cum au reuşit cele două femei să pună pe picioare o afacere profitabilă

Cele două arădence la Festivalul Cătlanelor FOTO arhivă personală

Arădencele Oana Igreţiu şi Diana Rajos Nicolin, ambele în vârstă de 42 de ani, foste colege de clasă care au rămas prietene bune, fiind pasionate de gătit încă din copilărie, au creat un blog cu reţete de mâncare. Reţetele lor sunt foarte uşor de urmat, fiind explicate pas cu pas, cu multe imagini intermediare, pe blogul Savori Urbane.

Oana Igreţiu spune că gătitul e un hobby. Ea îmbină aromele, gusturile şi efectele vizuale. Compoziţiile în general. Fetele abordează bucătăria românească şi internaţională, cu accent pe reţetele ardeleneşti care le-au marcat copilăria şi adolescenţa. În paginile acestui blog care a împlinit zilele trecute doi ani se găsesc reţete vechi ale prăjiturilor făcute de bunici, reţete de torturi celebre sau de mâncăruri de zi cu zi, toate pregătite cu ingrediente oneste, natural.

„Toate reţetele de pe blog (savoriurbane.com) şi prăjiturile la comandă sunt doar cu ingrediente naturale: unt, frişcă, ciocolată de calitate, păstăi de vanilie. Reţetele de pe Savori Urbane sunt atât clasice, din copilăria noastră, cât şi moderne, contemporane”, spune Oana.

A renunţat la locul de muncă pentru patiserie

Arădeanca a fost director de vânzări la compania auto Volkswagen (Quark Motors Arad) şi Diana este avocat şi are birou de traduceri. Pasionată de bucătărie, Oana a renunţat la locul de muncă şi a  urmat la Bucureşti cursurile de specializare în cofetarie-patiserie la prestigisoul hotel Howard Johnson (actual Sheraton) sub conducerea celebrului Chef Henrik Sebok. Oana a lansat şi Atelierul Gurmand - Torturi şi prăjituri la comandă.

Cele două arădence s-au ambiţionat să cerceteze versiunile diverselor preparate şi să găsească reţetele originale ale unora dintre ele – de exemplu cea a Tortului Dobos, datând de la 1885, aşa cum a fost creat de Jozsef Dobos sau să reproducă reţetele vechi din Reţetarul de Cofetărie si Patiserie din anul 1963 (amandine, fondant, limbi de pisica, savarine, Tort Mareşal Joffre).

La doi ani de la lansare Savori Urbane se poziţionează în topul celor mai accesate şi apreciate bloguri culinare româneşti, coagulând o comunitate de peste 60.000 de fani ai paginii de Facebook  şi un grup de discuţii culinare cu peste 13.000 de membri (https://www.facebook.com/groups/savoriurbane/ ). În această lună vor debuta şi atelierele de gătit (workshops) pentru arădenii pasionaţi de cofetărie şi patiserie. Acestea vor avea loc la Atelier Gurmand – Savori Urbane (https://www.facebook.com/savoriurbane.ateliergurmand/ )

Cea mai mare satisfacţie a lor este feedbackul pozitiv pe care-l primesc constant de la cititori. Acestia testează reţetele în bucătăriile proprii, ba mai mult, îşi fotografiază reuşitele şi acestea sunt publicate la finalul articolelor.


Tort licitat

Cele două arădence participă şi la foarte multe acţiuni de caritate, unele dintre ele chiar le organizează. La cele ce caritate participă împreună cu Asociaţia Integra şi Cetatea Voluntarilor.  Au oferit spre vânzare (licitaţie) torturi şi prăjituri preparate de ele şi au donat banii în contul acestor fundaţii (Schimburi dulci cu gust de caritate).

Chiar în momentul de faţă au pe rol cea de-a doua ediţie a campaniei „Prăjituri pentru copilul din vecini. Campanie care va dura până în data de 10 ianuarie.

„Am invitat oamenii să doneze câteva prăjituri unor copii nevoiaşi din blocul lor, de pe strada lor. Cei care fac acest lucru, ne trimit poze cu prăjiturile donate sau chiar şi cu copiii cărora le sunt destinate. Iar la final vom face o tombolă prin care le răsplătim gestul”, spun cele două. 

Arădencele spun că se pot obţine bani din blog, cu condiţia de a avea un număr suficient de mare de vizitatori unici şi de a îndeplini alte condiţii, între care design-ul plăcut şi reţete redactate corect gramatical, astfel încât să atragă atenţia advertiserilor. O altă modalitate de remunerare a bloggingului este colaborarea cu agenţii de PR şi desfăşurarea unor campanii.

„Cei 10-15.000 de vizitatori unici pe zi aduc un venit constant care acoperă cheltuielile pentru blog. La 5-6 luni după lansare, am fost contactate de agenţiile de PR şi am derulat campanii foarte faine. Advertiserii se orientează spre blogurile aerate, cu design plăcut, cu reţete corecte (şi gramatical!) şi poze decente”, au încheiat Oana Igreţiu şi Diana Rajos-Nicolin, de la „Savori Urbane”.
 

Vă mai recomandăm: 

3 reţete celebre ale lui Jamie Oliver

Cinci reţete banale bazate pe cartofi. Cum se impresionează musafirii cu un ingredient simplu, gătit dumnezeieşte

citeste totul despre: