Populaţia şcolară este în scădere în Teleorman. Numărul elevilor a scăzut cu aproape 2.000

Populaţia şcolară este în scădere în Teleorman. Numărul elevilor a scăzut cu aproape 2.000

Foto arhivă

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman, populaţia şcolară este în scădere în judeţ. În anul şcolar 2017-2018  numărul elevilor din Teleorman a scăzut cu aproape 2.000 faţă de anii precedenţi.

Ştiri pe aceeaşi temă

În Teleorman, încep şcoala, pe 11 septembrie, aproximativ 46 000 de prescolari si elevi. Păşesc pentru prima dată pe porţile şcolii, în clasa pregatitoare, aproxmativ 2300 de copii, iar in clasa I vor invata în jur de 2900 de elevi.

Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului Şcolar Judeţean Teleorman, populaţia şcolară este în scădere în judeţ. În anul şcolar 2017-2018  numărul elevilor din Teleorman a scăzut cu aproape 2.000 faţă de anii precedenţi. Mulţi dintre copiii care urmează o formă de învăţământ abandonează şcoala,  se reorientează către unităţi din Bucureşti, alte judeţe sau îşi urmează părinţii în străinătate. 

"Ca şi număr de elevi, avem în jur de 46.000. Unii se duc în Bucureşti, în alte judeţe, cu părinţii la muncă în străinătate. O altă problemă este natalitatea. Am constatat că din varii motive elevii abandonează şcoala. Anul acesta avem depus un proiect pe această componentă de prevenţie a abandonului şcolar, aşteptăm aprobare şi finanţare. Încercăm să îi determinăm să rămână la şcoala prin diverse metode atractive astfel încât şcoala să devină o plăcere", spune inspectorul general al ISJ Teleorman, Valeria Gherghe.

20% dintre localurile de şcoală nu au autorizaţie

În Teleorman funcţionează 371 de unităţi de învăţământ, care îşi desfăşoară activitatea în 519 clădiri. Potrivit ISU Teleorman, 49 de clădiri cu destinaţie învăţământ din Teleorman nu sunt autorizate privind securitatea la incendiu, cele mai multe dintre acestea provenind din mediul rural.

Aproximativ 20% dintre unitatile de învatamat nu au autorizaţie sanitară de funcţionare. Nici în 2017 autoritatile locale nu au reusit sa asigure condiţiile mimime pentru ca şcolile să poată să fi autorizate.  Cele mai mari probleme sunt din mediul rural si, în special, acolo unde nu există alimentare cu apa şi canalizare. Pentru anul şcolar următor, cel putin 50 de şcoli si gradiniţe nu îndeplinesc criteriile de funcţionare.
 

 

citeste totul despre: