Soluţii de creştere a numărului de şomeri care să înceapă afaceri,  printr-un proiect cu finanţare europeană

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Prin proiect se caută soluţii pentru creşterea numărului de şomeri care să înceapă mici afaceri
Prin proiect se caută soluţii pentru creşterea numărului de şomeri care să înceapă mici afaceri

Angajaţii Agenţiilor Judeţene de Ocupare a Forţei de Muncă(AJOFM) furnizează gratuit şi servicii de consultanţă antreprenorială pentru cei dispuşi să înceapă o mică afacere pe cont propriu. O parte din banii pentru susţinerea proiectelor pot fi obţinuţi din fonduri europene nerambursabile.

Agenţia Judeţeană de Ocupare a Forţei de Muncă (AJOFM) Alba derulează proiectul „Şomer ANtreprenor? Se poAte! – ŞANSA” „ Servicii publice pentru ocuparea şi inovarea forţei de muncă, consultanţă şi sprijin pentru SPO din Regiunile Centru si Vest, în dezvoltarea de servicii noi pentru promovarea antreprenoriatului". Demersul este pus în practică în parteneriat cu cinci organizaţii publice şi private: SC Tobimar Construct SRL Alba Iulia, AJOFM Caraş-Severin, OMNIACOM - Consorzio Europeo per la formazione integrata, I.F.O.A.-Instituto Formazione Operatori Aziendali si OBIETTIVO LAVORO SPA,ultimele trei transnaţionale, din Italia.


Stagiu de învăţare în Italia

Pentru a creste numărul somerilor care să înteleagă că este mai important pe termen lung să-şi facă propria afacere într-un domeniu în care au sanse de reusită, decât să se multumescă cu o indemnizatie lunară de somaj pe o anumită perioadă, se face apel si la experienta serviciilor similare din statele Uniunii Europene. Soluţii sunt oferite de partenerii italieni ai proiectului derulat de AJOFM Alba,  în cadrul unui program de study tour, ce a avut loc în perioada 19-23 mai 2013, la Milano. La stagiul de învăţare practică au participat specialişti din echipa de implementare a proiectului, de la Agenţiile de Ocupare a Forţei de Muncă Alba şi Caraş -Severin, respectiv de la Tobimar Construct SRL Alba Iulia.

Pe parcursul vizitei de lucru la partenerii transnaţionali au fost căutate cele mai bune soluţii de management a proiectului, care să ducă la atingerea indicatorilor asumaţi de partenerii demersului. A fost analizat stadiul de implementare a proiectului şi planificate activităţile viitoare. La finalul vizitei, participanţii vor realiza documentele relevante care se vor constitui în mijloace de diseminare şi învăţare pentru specialiştii din echipa de management care nu au făcut deplasarea în Italia.

Pas spre consolidarea Serviciilor Publice de Ocupare


Proiectul este co-finanţat din Fondul Social European, prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013 „Investeşte în oameni!”, Domeniul major de intervenţie 4.1 „Intarirea capacitatii SPO pentru furnizarea serviciilor de ocupare“.

România ca ţară membră a Ununii Europene trebuie să-şi consolideze propriile Agenţii de Ocupare a Forţei de Muncă, în calitate de Servicii  Publice de Ocupare (SPO),  prin furnizarea de servicii inovatoare, extinzând cooperarea de la nivel local, la nivel regional/inter-regional, naţional/european. Resursele furnizate de Fondul Social European reprezintă o astfel de oportunitate. Şi nu ne referim doar la componenta financiară, ci şi la resursele profesionale puse la dispoziţie de instituţii specializate din statele UE care au trăit deja experienţa reformei serviciilor de ocupare a forţei de muncă.(Articol scris de NICU NEAG)

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite