Cum se va dezvolta Alba Iulia până în 2030: proiectele pentru transport, spaţii verzi, piste de biciclete şi fluidizarea traficului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Planul de mobilitate urbană conturează dezvoltarea oraşului în următorii 15 ani. Foto: Romulus Oprişcan
Planul de mobilitate urbană conturează dezvoltarea oraşului în următorii 15 ani. Foto: Romulus Oprişcan

Parcări subterane, străzi cu sens unic, pietonale noi, sistem integrat de piste pentru biciclişti, autobuze electrice pentru transportul public, spaţii verzi şi de agrement sunt câteva dintre proiectele avute în vedere de Primăria Alba Iulia pentru eficientizarea şi dezvoltarea infrastructurii din oraş, în perioada 2015-2030. Aceste propuneri se regăsesc în Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, aflat în consultare publică, până în 2 septembrie.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru municipiul Alba Iulia, pe perioada de implementare 2015-2030 cuprinde şi preia indicaţii şi propuneri din documentele Uniunii Europeane.

Proiectul prezintă perspective din domeniul transporturilor, nevoi actuale şi de viitor ale populaţiei, influenţate de conceptul de intermodalitate. Are ca scop conectarea eficientă a diferitelor mijloace de transport, precum transportul pe cale ferată, tramvai, autobuz etc. De asemenea, urmăreşte utilizarea eficiente a terenurilor, cât mai rară a autoturismelor prin asigurarea mobilităţii intra şi interurbane, pentru mai puţină poluare.

Au fost prioritizate 6 proiecte principale şi 43 de proiecte secundare. Aceste proiecte se încadrează în bugetul operaţional alocat municipiului Alba Iulia, în valoare de 69 de milioane euro. “Această listă de proiecte nu cuprinde neapărat toate priorităţile municipalităţii. Aşa cum se indică în Strategia de dezvoltare a municipiului Alba Iulia, oraşul are multe nevoi, iar în anii următori pot apărea altele noi, în acest context”, transmit iniţiatorii Planului de Mobilitate Urbană Durabilă.

Lista proiectelor din cadrul PMUD Alba Iulia pentru perioada 2015 – 2030.

Proiect de îmbunătăţire a rutelor si traseelor trasportului public din municipiul Alba Iulia:

– proiect de mentenanţă, monitorizare şi gestionare a sistemului de transport

– achiziţia de autobuze electrice pentru transportul public din municipiul Alba Iulia

– proiect de implementarea sistemului afişaj electronic în staţiile de transport în comun

Proiect de amenajare si reamenajare a spatiilor verzi din cadrul municipiului Alba Iulia integrat cu masterplanul de amenajare piste pentru biciclişti:

– proiect de reabilitare a spaţiilor verzi dintre blocuri

– proiect de reabilitare şi remodelare a spaţiilor verzi de aliniament aferent pistelor pentru biciclişti

– proiect de realizare de squar-uri în urma remodelării intersecţiilor nemaforizate sau cu prospecte stradale variabile

– proiect de reabilitare a spaţiilor de joacă pentru copii din zonele rezidenţiale, din cadrul municipiului Alba Iulia

– proiect de amenajare spaţii noi de joacă pentru copii în zonele rezidenţiale (UTR L1, L2, L3, L3A)

– proiect de mentenanţă, monitorizare şi gestionare a sistemului integrat de spaţii verzi amenajate, locuri de agrement, sport şi loisir

– proiect de reabilitare si reamenajare a zonelor de agrement, sport şi loisir

Proiect de amenajare piste pentru biciclişti şi zone de stocare în cadrul municipiului Alba Iulia integrat cu masterplanul de amenajare a spaţiilor verzi:

– proiect de realizare sistem integrat de piste pentru biciclişti (în continuarea celor existente) pe următoarele artere de circulaţie: strada Take Ionescu, Bd. Încoronării, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Horea, Calea Moţilor (de la intersecţia cu Bd. Republicii spre interiorul oraşului)) strada Marcus Aurelius, strada Nicolae Bălcescu, strada Decebal, strada Octavian Goga, strada Mihai Viteazu, Bd. Ferdinand I, strada Bucureşti, strada Avram Iancu, strada Morii, strada Mărăşeşti, Calea Ciugudului, strada Tudor Vladimirescu (de la intersecţia cu Bd. Republicii spre interiorul oraşului), strada Alexandru Ioan Cuza, Bd. Republicii, Bd. Revoluţiei 1989, strada Colşca, strada Ion Agârbiceanu, strada Toporaşilor, strada Constantin Noica, strada Nazareth Illit, strada Constantin Galeriu, strada Varese, strada Muncel, strada Bayonne, strada Mureşului (Bărăbanţ), strada Vasile Goldiş, strada Aurel Vlad, strada Lăcrănjan, Strada Izvorului, strada Brânduşei şi strada Carpenului (Păclişa)

– proiect de realizare zone de stocare (inchiriere biciclete) la nivelul municipiului Alba Iulia

– proiect de mentenanţă, monitorizare şi gestioare a sistemului integrat de piste pentru biciclişti

– proiect de reamenajare a spaţiilor verzi şi trama pietonală pe traseele pistelor pentru biciclişti

Proiect privind incluziunea socială prin accesibilitate la spaţiile publice din oraş:

– proiect de prelungire a pietonalului, de la intersecţia bd. Transilvaniei cu Bd. Revoluţiei 1989, spre Catedrala Unităţii Naţionale

– proiect de amenajare a pietonalului dintre Parcul Unirii şi Stadionul municipal Victoria, amenajarea pietonalului de la centru comercial Alba Mall până la intersecţia cu strada Henri Coandă

– proiect de amenajarea a pietonalului de la intersecţia Calea Moţilor cu Bd. Ferdinand I, până la intersecţia dintre strada Primăverii şi Bd. Ferdinand I, inclusiv pe strada Mihai Viteazu

– proiect de amenajare a pietonalului de la intersecţia dintre strada Primăverii cu Bd. Ferdinand I până în zona staţiei CFR Alba Iulia

– proiect de amenajare a pietonalului din Parcul Unirii până la Biserica Sf. Ecaterina

Proiect de realizare Park & ride/bike pentru vizitatori, rezidenţi şi navetişti:

– proiect de realizare parcare subterană în cadrul proiectului de remodelare a spaţiului din faţa gării ce cupriunde şi zona de autogară, din str. Iaşilor

– proiect de realizare a unei parcări subterane (în cadrul proiectului Park & Bike – OS.5), prin reconfigurare Bd Transilvaniei

– proiect de remodelare spaţială (în cadrul proiectului Prak & Bike – OS.5) a zonei din faţa gării ce cupriunde şi zona de autogară, din str. Iaşilor

– proiect de realizare a unei parcări subterane (în cadrul proiectului Park & Bike – OS.5), în zona Piaţa I.C. Brătianu

– proiect de realizare a unei parcări subterane/supraterane (în cadrul proiectului Park & Bike – OS.5), pe calea Ciugudului, între Şoseau de Centură şi râul Ampoi

– proiect de realizare a unei parcări subterane/supraterane (în cadrul proiectului Park & Bike – OS.5), pe strada Alexandru Ioan Cuza (Bărăbanţi)

– proiect de realizare a unei parcări subterane/supraterare (în cadrul proiectului Park & ride – OS.5), pe Calea Moţilor la intersecţie cu strada Varese

– proiect de realizare a unei parcări subterane/supraterare (în cadrul proiectului Park & ride – OS.5), la descărcare de pe autostrada Sebeş-Turda

– proiect de realizare parcaje subterane sub terenurile libere din curţile şcolilor şi amenajarea suprateranului în concordanţă cu funcţiunea de educaţie/învăţământ

– proiect de informare şi prezentare a concepetelor de Park & ride şi Park & bike

Proiect de fluidizare a traficului în oraş:

– proiect de conectare a Bd. Revoluţiei 1989 cu descărcarea de pe autostrada Sebeş-Turda (în dreptul străzii Rogozului) prin strada Ion Lăncrănjan şi strada Izvorului

– proiect de stabilire a zonelor de încasare diferenţiată a tarifului pentru parcarea vehiculelor

– proiect de modernizare a străzilor: strada Mircea Eliade şi strada Pinului până la intersecţia cu strada Brânduşei

– proiect de modernizare a străzii Valea Plopii

– proiect de modernizare a străzilor: strada Stejarului, strada Pescarilor şi strada Cabanei, până-n strada Turnătoriei (Bărăbanţ)

– proiect de implementare, monitorizare şi gestionare a orarului de funcţionare a sistemului de colectare deşeuri menajere, acesta realizându-se până la ora 7:00 dimineaţă

– proiect de implementare, monitorizare şi gestionare a orarului de funcţionare a sistemului de salubrizare a spaţiilor publice (trotuare, spaţii verzi şi carosabil), acesta realizându-se până la ora 7:00 dimineaţă

– proiect de implementare, monitorizare şi gestionare a orarului de funcţionare a sistemului de salubrizare a spaţiilor publice (trotuare, spaţii verzi şi carosabil), acesta realizându-se până la ora 7:00 dimineaţă

– proiect de realizare străzi cu sens unic, pe strada Marcus Aurelius, strada Dr. Ion Raţiu, strada Vânătorilor, strada Toporaşilor, strada Timotei Cipariu, strada 9 Mai, strada Ion Agârbiceanu, strada Cloşca, strada Vasile Goldiş, strada Lalelelor, strada Henri Coandă, strada Doinei, strada Nicolae Bălcescu, strada Decebal, strada Octavian Goga, strada Mihai Viteazu, strada Basarabiei şi Bd. Ferdinand I

– proiect de implementarea sistemului integrat de semaforizare

– proiect de realizarea a 7 (şapte) noduri de transfer a populaţiei la intrarea în oraş

– proiect de realizare a graficului de timp privind livrare mărfuri în zona istorică şi centrală

– modernizarea străzilor din zonele: Chip, Seigau-Vii, Alba Iulia-Miceşti, Miceşti spre Sard

– reconfigurarea nodului de circulaţie rutieră Partoş-Pasarela (DN1, Km 379+164 M)

– proiecte de realizare pasarele, pasaje, poduri peste Ampoi.

Citiţi şi:

„Noi nu am avut tinereţe“. Povestea impresionantă a liceenilor din Alba Iulia care au fondat Liga Anticomunistă

Petru Groza la Alba Iulia, după reforma agrară. Primele minciuni colosale ale regimului comunist din România

Cascada Pişoaia şi Dealul cu melci, două frumuseţi spectaculoase din Apuseni

Ştirile anilor '20: interlopi fioroşi, împuşcături şi atentate într-un oraş mic de provincie

Cronici sportive din perioada interbelică: când arbitrii erau părtinitori

Blestemul aurului din Apuseni. Prigoana comuniştilor împotriva celor care nu au predat la stat metalul preţios

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite