Acţionarii Albalact au aprobat tranzacţionarea acţiunilor companiei pe Bursa de Valori Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Acţionarii Albalact au aprobat, marţi, 10 februrie 2015, în Adunarea Generală Extraordinară, cu unanimitate de voturi, admiterea la tranzacţionare a acţiunilor societăţii pe piaţa reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori Bucureşti, la categoria a II-a.

Potrivit unui comunicat primit din partea companiei, hotărârea a fost luată în baza Legii 151/2014 privind clarificarea statutului juridic al acţiunilor tranzacţionate pe Piaţa RASDAQ, care va fi desfiinţată până în luna octombrie a acestui an. De asemenea, acţionarii au aprobat, tot cu unanimitate de voturi, data de  26.02.2015 ca dată de înregistrare care serveşte la identificarea acţionarilor asupra cărora se vor răsfrânge efectele hotărârilor adoptate de AGEA şi au aprobat data de 25.02.2015 ca dată "ex-date".

“O parte din succesul companiei Albalact se datorează faptului că a existat pe piaţa de capital, a fost vizibilă nu doar pentru consumatori, ci şi pentru investitori şi a ştiut să comunice corect în direcţia potrivită. Vrem să creştem în continuare pe piaţa de capital, aşa cum am crescut şi vrem să creştem în industrie, iar pentru asta avem nevoie de investiţii noi. Eu privesc cu multă încredere evoluţia şi perspectivele Bursei de Valori Bucureşti şi mai cred că, în prezent, există o mare dorinţă a populaţiei de a-şi plasa banii în companii româneşti”, declară Raul Ciurtin, preşedintele Consiliului de Administraţie al Albalact.

La sfârşitul anului trecut, a fost promulgată Legea 151/2014 de clarificare a statutului pieţei RASDAQ, în urma căreia companiile listate pe această piaţă trebuie să aleagă dacă se transferă pe piaţa reglementată a bursei sau pe un sistem alternativ de tranzacţionare. Piaţa RASDAQ îşi va înceta activitatea în luna octombrie a acestui an. Albalact se află în prezent pe locul 2 în topul producătorilor din industria românească de lactate. În primele nouă luni ale anului 2014, compania a raportat o cifră de afaceri de 346.850.166 lei, cu 12,7% la sută mai mare decât cifra de afaceri raportată în aceeaşi perioadă a anului precedent (307.918.975 lei). Profitul înregistrat în trimestrul al treilea a fost de 12.427.451 lei.

Investiţii de 8 milioane de euro în 2014

În 2014, Albalact a continuat să-şi dezvolte portofoliul şi să inoveze, atât la nivel de produs, cât şi la nivel de ambalaj. Compania a lansat în premieră pentru România primul lapte la bidon de plastic cu mâner sub brand-ul Zuzu – un ambalaj modern şi foarte practic, pentru familii şi pentru consumatorii de volum. Pentru noile ambalaje, compania a adus în fabrică unul dintre cele mai moderne echipamente de ambalare a laptelui în recipiente de plastic. Alte proiecte noi au fost lansate în portofoliul de iaurturi al companiei. În 2014, Albalact a investit aproximativ 8 milioane de euro în modernizarea şi extinderea capacităţii de producţie a fabricii de la Oiejdea, din judeţul Alba. Investiţiile au fost gândite să susţină creşterea companiei în următorii ani şi să-i consolideze poziţia pe mai multe segmente de piaţă.

Albalact este lider cu brand-ul Zuzu pe segmentul laptelui pasteurizat, dar este lider cu Zuzu şi în total piaţă de lapte (lapte UHT şi lapte pasteurizat). Albalact este de asemenea lider de piaţă pe segmentul untului de masă şi pe segmentul smântână, cu brand-ul omonim De Albalact. Extinderea în categoria iaurt cu portofoliul Zuzu a adus compania între primii trei producători de iaurt din ţară, iar cu brand-ul Rarăul şi portofoliul său de brânză proaspătă de vaci, lansat acum doi ani, compania a urcat pe locul 2 în această categorie.

Albalact - Alba Iulia este cea mai mare companie cu capital majoritar românesc din industrie. Înfiinţată în anul 1971 şi transformată în societate comercială pe acţiuni în 1990, Albalact a fost privatizată în 1999. Compania Albalact are peste 800 de angajaţi şi peste 6000 de acţionari şi este listată la categoria Rasdaq a Bursei de Valori Bucureşti. Albalact deţine şi 99,01% din pachetul de acţiuni al societăţii Rarăul Câmpulung Moldovenesc. Albalact comercializează produse proaspete pasteurizate şi UHT sub brand-urile sale Fulga, Zuzu, Rarăul, De Albalact şi Poiana Florilor.

Albalact reia după 4 ani fuziunea cu Rarăul SA şi îşi consolidează poziţia de top pe piaţa lactatelor din România

Afaceri de aproape 100 de milioane euro pentru Albalact, al treilea producător de pe piaţa lactatelor din România

Alba Iulia



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite